- Rozpoczęły się roboty związane z montażem betonowej płyty torowej i podkładów pod torowisko, na których docelowo ułożone zostaną szyny tramwajowe – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki PIM. I dodaje: - Równolegle trwają prace związane z budową konstrukcji jezdni w ulicy Jana Pawła II, przede wszystkim od strony dworca autobusowego.
Na początku grudnia będzie udostępniona kierowcom, a wtedy rozebrana zostanie ta część jezdni, po której w tej chwili jeżdżą samochody. Jeszcze w tym roku ekipy wykonawcy przystąpią do prac związanych z montażem torowiska tramwajowego. Wtedy też będą prowadzone roboty na skrzyżowaniu Jana Pawła II z ul. św. Rocha.
Do końca roku powinny się rozpocząć również prace związane z montażem torowiska tramwajowego oraz roboty drogowe na skrzyżowaniu ul. św. Rocha z ul. Jana Pawła II.
Drogowcy pracują też na samej tarczy ronda Rataje oraz na Krzywoustego (na odcinku od drogi S11 oraz A2).
Prace drogowe prowadzone są także na samej tarczy ronda Rataje oraz na ul. Bolesława Krzywoustego - na odcinku od autostrady A2 i drogi S11.
Wszystkie prace budowlane mają zakończyć się w marcu 2022 r., wcześniej gotowa będzie ul. Jana Pawła II, bo już wiosną przyszłego roku. Gdy drogowcy zakończą działania na Jana Pawła II, to front robót przeniesie się na Zamenhofa i Krzywoustego.
Co zmieni się w rejonie ronda Rataje po jego przebudowie?
Wzdłuż Krzywoustego (od Serafitek do ronda Rataje), na Jana Pawła II (od Kórnickiej do ronda Rataje), Zamenhofa (od Piłsudskiego do ronda Rataje) powstanie wydzielone, ciche torowisko tramwajowo-autobusowe. Przystanki ZTM zostaną wydłużone, zatrzymywać się na nich będą tramwaje oraz autobusy. Dzięki temu możliwe będą przesiadki „drzwi w drzwi”.
Kierowcy zyskają dodatkowe pasy ruchu.
– Tarcza ronda zostanie poszerzona. Dojdzie dodatkowy lewoskręt z Jana Pawła II w Krzywoustego oraz pas dla autobusów – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta.
Sprawdź też: Drogi, na których ginie najwięcej osób - KLIKNIJ
Przebudowane i rozbudowane będzie oświetlenie drogowe, monitoring, sygnalizacja świetlna. Powstaną nowe chodniki, drogi rowerowe, przewiduje się posadzenie około 130 drzew.
Przebudowane zostaną też skrzyżowania ulic Zamenhofa z Piłsudskiego oraz Wioślarską, Jana Pawła II z Kórnicką oraz św. Rocha, Krzywoustego z Serafitek oraz z Juracką.
Przebudują rondo Rataje i kupią elektryczne autobusy
W ramach tej inwestycji nie tylko przebudowane rondo Rataje wraz z pobliskimi ulicami. Powstanie zintegrowanego węzła przesiadkowego w tym miejscu wiąże się również z zakupem 15 elektrycznych autobusów przez spółkę MPK Poznań. Ma tu również powstać parking Bike&Ride. Będzie zainstalowany inteligentny system transportowy.
Koszt tego całego projektu do 150 mln zł. Miasto na to przedsięwzięcie otrzymało prawie 107 mln zł dotacji unijnej w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Warto dodać, że rondo Rataje odgrywa bardzo ważną rolę w układzie komunikacyjnym Poznania. Notuje się tutaj duże natężenie ruchu. Codziennie przez rondo przejeżdża ponad 1,1 tys. tramwajów, 1 tys. autobusów i prawie 100 tys. samochodów.
Zobacz zdjęcia:
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?