Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwają negocjacje między związkowcami a zarządem Przewozów Regionalnych

Robert Domżał
Najpilniejszym zadaniem jest remont  pociągów jakimi  kolejarze  Przewozów Regionalnych wożą pasażerów. By były to choćby pociągi w takim stanie jak ten po lewej - jeżdżący w barwach Kolei Wielkopolskich potrzeba sporo pieniędzy. Województwo Wielkopolskie zapewniło wielkopolskim PR możliwość wyremontowania taboru
Najpilniejszym zadaniem jest remont pociągów jakimi kolejarze Przewozów Regionalnych wożą pasażerów. By były to choćby pociągi w takim stanie jak ten po lewej - jeżdżący w barwach Kolei Wielkopolskich potrzeba sporo pieniędzy. Województwo Wielkopolskie zapewniło wielkopolskim PR możliwość wyremontowania taboru Robert Domżał
Tylko 55 procent kolejarzy ze spółki Przewozy Regionalne uczestniczyło w referendum strajkowym.

Tylko 55 procent kolejarzy spółki Przewozy Regionalne** uczestniczyło w referendum strajkowym. Za podjęciem od poniedziałku akcji protestacyjnej i nie podejmowaniem pracy było 89 procent spośród głosujących.

Dzisiaj od godz.10:00 w warszawskiej siedzibie spółki Przewozy Regionalne do negocjacji zasiadł prezes zarządu PR i przewodniczący Konfederacji kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek. Jak na razie finału rozmów nie widać.

Wczoraj w Poznaniu marszałkowie trzynastu województw wyrazili zgodę na to, by spółka Przewozy Regionalne przez kolejnych pięć lat świadczyły usługi przewozowe. Zaakceptowali również wejście do spółki Agencji Rozwoju Przemysłu. W ten sposób zapalone zostało zielone światło dla procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Sam jednak program trzeba dopiero przygotować. Będzie to zadanie dla nowego udziałowca. Do spółki wniesie 770 mln zł. Z tego 600 mln zł przeznaczonych zostanie na spłatę historycznych zobowiązań. Kolejne miliony od Agencji Rozwoju Przemysłu mają być przeznaczone na odprawy dla kolejarzy, którzy zrezygnują z pracy w ramach programu dobrowolnych odejść. Prezes PR Tomasz Pasikowski mówi o potrzebie odchudzenia załogi o 2100 osób. Część pieniędzy ma być zainwestowana w zaplecze serwisowe Przewozów Regionalnych. Tym samym spełnione zostały postulaty związkowców, którzy zapowiedzieli, że od poniedziałku zaczną strajk.

Zdaniem Marii Wasiak, minister infrastruktury w obecnej sytuacji strajk nie ma ekonomicznego uzasadnienia. Jeden dzień protestu generuje od 6 do 11 mln zł strat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski