Zespół Cellardoor w finale konkursu pokonał grupy ze Słowacji i Filipin. Zwycięstwo zapewnił mu projekty gry "The Book of Elm" ("Księga Elma") - interaktywnej opowieści, w której użytkownik, wcielając się w postać Elma, stawia czoła problemom współczesnego świata.
CZYTAJ TEŻ:
STUDENCI Z POZNANIA WYRUSZAJĄ NA MISJĘ NA WYSPY ZIELONEGO PRZYLĄDKA
Młodzi twórcy połączyli realny świat z tym z gry, pozwalając, by cienie rzucane przez obiekty umieszczone przed kamerą internetową miały odzwierciedlenie w wirtualnym świecie. Gra została zbudowana na platformie Silverlight i działa z wykorzystaniem urządzeń multi-touch, dzięki czemu dostarcza użytkownikowi intuicyjnego interfejsu. Nagrodą dla studentów jest osiem tysięcy dolarów.
Z kolei w kategorii indywidualnej - IT Challenge (technologie informatyczne) - druga nagroda przypadła Błażejowi Matuszykowi z Politechniki Poznańskiej. Przed nim był tylko student z Francji. W finale trzeba było rozwiązać test i wykazać się umiejętnościami w zakresie wdrażania oraz konfigurowania oprogramowania.
Na podium znalazł się także inny poznański zespół - Demoscene Spirit. Studenci UAM zajęli trzecie miejsce w kategorii Interoperability (interoperacyjność), tworząc projekt o nazwie Trident. Jest to system ostrzegania i rozwiązywania problemów związanych z powodzią. Studenci zdobyli trzy tysiące dolarów.
Olimpiada technologiczna Imagine Cup to coroczny, ogólnoświatowy konkurs firmy Microsoft. Do tegorocznej edycji zgłosiło się ponad 350 tysięcy studentów z ponad 180 państw.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?