UAM polskim Oksfordem e-commerce

Katarzyna Sklepik
Już nie tylko dzięki takim internetowym gigantom jak Allegro, Amazon czy Merlin.pl Poznań można nazywać stolicą polskiego e-commerce. Potencjał tej dziedziny oraz potrzebę kształcenia w tym zakresie dostrzegła też jedna z najbardziej prestiżowych i najstarszych uczelni w kraju. Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza otwiera nową specjalizację właśnie w tym obszarze.

Wszystkie najbardziej prestiżowe uniwersytety na świecie, od amerykańskiego Harvardu po europejski Oksford, poza tym, że kształcą specjalistów w swoich głównych sztandarowych kierunkach, jednocześnie obserwują rynek i analizują go pod kątem najbardziej pożądanej kadry i branż z przyszłością, dostosowując właśnie do nich swoje programy nauczania i specjalności.

– Dlatego też nasz wydział zdecydował się otworzyć na studiach I stopnia na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna specjalność pod nazwą Marketing online. Jej ogromnym atutem jest opracowanie wybranych zajęć w ścisłej kooperacji z praktykami i liderami marketingu oraz rynku e-commerce – mówi prof. dr hab. Tadeusz Wallas, Dziekan Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

Patronat nad całą specjalnością, a także wsparcie merytoryczne udzieliła Grupa Płodni.com, która została zaproszona do współpracy jako główny oficjalny partner Uniwersytetu oraz ekspert w realizacji wybranych przedmiotów. Dodatkowo swoje wsparcie w zakresie współtworzenia projektu zadeklarowali przedstawiciele takich firm jak Grupa Allegro, Crafton czy Sight.

– To żadna nowość, że coraz więcej dziedzin naszego życia przenosi się do internetu. Dlatego zapotrzebowanie rynku pracy na osoby sprawnie poruszające się w wirtualnym świecie, rozumiejące jego mechanizmy i potrafiące posługiwać się dostępnymi w nim narzędziami z roku na rok dynamicznie wzrasta. Takie profilowanie kierunków w stronę świata online to zdecydowanie dobre posunięcie – mówi Piotr Baranowski, Business Development Director z Grupy Płodni.com.

Wykładowcy, praktycy oraz specjalnie zapraszani goście będą przez dwa kolejne lata uczyć studentów, jak sprawnie poruszać się i promować w wirtualnej przestrzeni, a także przeanalizują specyfikę i zachowania klientów online oraz pokażą, jak zarządzać miedzy innymi projektami e-commerce.

– Nie zabraknie tu także zajęć z wiedzy dotyczącej podstaw grafiki, copywriting’u, social media, a nawet podstaw projektowania stron www – mówi prof. dr hab. Tadeusz Wallas. – Chcemy, aby studenci zapisujący się na tę specjalność posiadali już swój konkretny pomysł do zrealizowania w przestrzeni online i to właśnie nad nim pracowali przez dwa lata razem ze specjalistami. Pozwoli to przejść im krok po kroku przez proces wdrażania swojego pomysłu i sprawdzić, jak działa on w praktyce – dodaje.

Nowa specjalność na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa wystartuje w październiku 2014 r. Możliwość zapisania się nią w maju i czerwcu mają studenci stacjonarni I stopnia kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna. Pierwsza grupa liczyć będzie około 20 osób.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
od

swojego "dorobku"?
Czyżby to była jakaś odrobina wstydu,
za polityków i dziennikarzy?

p
pff

Japa cebulaku narzekaczu. W każdym temacie trzeba dołożyć 5 groszy.

m
mcca

Oxford, to oni pokazali w czasie majowego grillowania.

Dodaj ogłoszenie