Maturę trzeba mieć, bo bez niej nie można pójść na studia i zrobić kariery. Uczniowie, którzy wybierają naukę w liceach i technikach, nastawiają się na "zdobycie matury". I od początku pierwszej klasy rozpoczyna się wyścig szczurów, żeby tylko zaliczyć i mieć. I gdzieś, między jedną powtórką materiału a drugą, zapominamy o najważniejszym. O myśleniu. Nie uczymy się rozumować, pojmować i postrzegać. Za to uczymy się definicji i dat. Bo przecież trzeba zaliczyć.
W wielu przypadkach również zapomnieć. Niestety, część nauczycieli nadal hołduje zasadzie im więcej, tym lepiej. I zadaje do powtórzenia więcej regułek i więcej zadań do wyliczenia. Żeby tylko zdążyć z materiałem. I gdzie tu logika? Skoro potem okazuje się, że pełnoletni - czytaj dorośli ludzie - nie rozumieją zadania, które mają wykonać. Przestańmy uczyć młodzież, jak się przygotować do testów. Dyskutujmy z nimi, oni też mają ciekawe wnioski, nie tylko te, które od lat "wkuwają" kolejne pokolenia. Zacznijmy uczyć ich myśleć. Zróbmy ten test.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?