Przedstawiciele branży rolno-spożywczej z całej UE ruszyli do Chin. Przekonywać do swoich produktów będą też Japończyków. Polskę reprezentuje Agnieszka Maliszewska, która promuje nasze mleczarstwo. Strefa AGRO także na Facebooku. Dołącz do nas!

Delegacja z Europy gości w Szanghaju i Pekinie. Pojutrze (20.04) czas na Tokio. Wśród 45 przedstawicieli branży jest Phil Hogan, komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi. Promocja unijnych produktów to m.in. seminaria, konferencje prasowe, prezentacje produktów i ofert handlowych, spotkania z sieciami handlowymi.

 

Podczas spotkania otwierającego, Agnieszka Maliszewska opowiedziała o eksporcie polskiego mleczarstwa na chiński rynek. Wskazała, z jakimi problemami musi borykać się nasz kraj na chińskim rynku. 

 

W zeszłym roku nasz eksport mleczarski do Chin wyniósł około 41,7 mln euro.

 

 

Chińskiego konsumenta produktów spożywczych, w tym również mleczarskich - można podzielić na dwa typy. Pierwszy to konsument w wieku 25-35 lat. Często niezależny finansowo, lojalny do marek.

Prestiż, jakość i bezpieczeństwo liczą się najbardziej dla drugiego typu. Ten konsument ma od 36 do  45 lat. 

 

Źródło: izbamleka.pl