Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ul. Krzywoustego: Ciężarówki na oślep wjeżdżają w szykany

Joanna Labuda
Ul. Krzywoustego: Ciężarówki na oślep wjeżdżają w szykany
Ul. Krzywoustego: Ciężarówki na oślep wjeżdżają w szykany ZDM Poznań
Szykany na ulicy Krzywoustego przed wjazdem na Estakadę Katowicką nie zostały ustawione bez przyczyny. Z uwagi na stan techniczny obiektu samochody ciężarowe i autobusy po prostu nie mają prawa na nią wjechać. Niestety, nie wszyscy kierowcy stosują się do obowiązujących przepisów, a zakleszczone TIR-y coraz częściej blokują ruch

– Patrząc na statystyki, nie ma tygodnia, żeby nie wjechał tam samochód ciężarowy – przyznaje Józef Klimczewski, naczelnik poznańskiej drogówki. I dodaje: Kierowcy TIR-ów doskonale widzą, że nie przejadą, a mimo to narażają bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu.

Kierowcy, którzy próbują za wszelką cenę przebić się przez szykany, najwyraźniej nie boją się mandatu, który wynosi już 500 złotych i 5 punktów karnych. Za to konsekwencje wyciąga jednak nie tylko policja.

– To, że kierowcy nie stosują się do oznakowania, jest dramatyczne i mandat nie podlega dyskusji. W tym wypadku pojawia się jednak jeszcze jeden problem. Wjeżdżając w tzw. szykanę, kierowca doprowadza do uszkodzenia urządzenia bezpieczeństwa ruchu, za co nakładana jest kara administracyjna – tłumaczy Józef Klimczewski.

O co chodzi? Gdy ciężarówka wjedzie w szykany – rozsuwa je. Jeśli tego nie zrobi sama, aby kierowca mógł wyjechać, trzeba je odkręcić i wtedy rozsunąć. Za wszystkie czynności, a przede wszystkim uszkodzenia, karę nakłada też zarządca drogi.

– Szykany będą funkcjonować do czasu zakończenia budowy nitki północnej – mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. Potwierdza również, że kierowcy, którzy nie będą stosować się do oznakowania muszą się liczyć z konsekwencjami finansowymi na drodze cywilno - prawnej.

Przypomnijmy, że całkowity zakaz wjazdu TIR-ów oraz autobusów był warunkiem, utrzymania ruchu kołowego n południowej nitce Estakady Katowickiej. Jedyną alternatywą było zamknięcie obiektu. Wówczas potok samochodów zostałby skierowany na ulice i uliczki Rataj, które nie są przystosowane do dużego natężenie ruchu. Jeszcze przed szykanami ustawiono znaki B-5, które kierowcy też lekceważyli. Przed dalszą degradacją obiekt miały uchronić właśnie szykany...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski