Ulica Lechicka w remoncie - oprócz skrzyżowania z Naramowicką rusza remont kładki „Wilczak”

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Kładka musi być poddana naprawie, bo dwa lata temu uległa uszkodzeniu, po tym jak zawadziła o nią koparka przewożona na lawecie. Uszkodzenia nie dyskwalifikowały obiektu, został on po badaniach technicznych dopuszczony do użytku, ale wiadomo było, że i tak trzeba będzie go naprawiać.
Kładka musi być poddana naprawie, bo dwa lata temu uległa uszkodzeniu, po tym jak zawadziła o nią koparka przewożona na lawecie. Uszkodzenia nie dyskwalifikowały obiektu, został on po badaniach technicznych dopuszczony do użytku, ale wiadomo było, że i tak trzeba będzie go naprawiać. ZDM
Udostępnij:
Kładka „Wilczak” nad ul. Lechicką będzie naprawiana. Wejście na nią ekip remontowych oznacza zmiany w organizacji ruchu na Lechickiej – już od poniedziałku, 18 maja.

Kładka musi być poddana naprawie, bo dwa lata temu uległa uszkodzeniu, po tym jak zawadziła o nią koparka przewożona na lawecie. Uszkodzenia nie dyskwalifikowały obiektu, został on po badaniach technicznych dopuszczony do użytku, ale wiadomo było, że i tak trzeba będzie go naprawiać. Przetarg na wykonanie prac rozstrzygnięto kilka dni temu.

W poniedziałek będą wprowadzone zmiany na ul. Lechickiej, pomiędzy skrzyżowaniem z Serbską a Hawelańską. Cały ruch – w obie strony – będzie prowadzony północną nitką, czyli tą, która prowadzi w stronę ul. Lutyckiej. Także piesi i rowerzyści nie będą mogli wejść i wjechać na kładkę i w tej sytuacji muszą kierować się do najbliższych naziemnych przejść dla pieszych.

Zobacz też: Wkrótce ruszy budowa wiaduktu na skrzyżowaniu Lechicka/Naramowicka. Zobacz zdjęcia z ostatnich przygotowań

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do 29 maja, przy czym prace potrwają jeszcze do pierwszego tygodnia czerwca. Te ostatnie nie będą mieć jednak wpływu na ruch drogowy, stąd decyzja o udostępnieniu dla kierowców zamkniętej nitki ul. Lechickiej.

Wiadomo, że remont kładki ma kosztować 250 tysięcy złotych i koszt będzie pokryty z ubezpieczenia sprawcy wydarzenia sprzed dwóch lat.

Sprawdź też:

Ulica Lechicka jest jednocześnie przebudowywana w innym miejscu – przy skrzyżowaniu z Naramowicką. Od 12 maja nie można w nią wjechać w stronę mostu Lecha, jadąc Naramowicką od strony miasta. Objazd zalecany jest ul. Hawelańską, natomiast dla mieszkańców Wilczego Młyna ulicami Serbską i Lechicką. Natomiast jadąc ulicą Lechicką od strony ronda Obornickiego, można ominąć skrzyżowanie skręcając uprzednio w ul. Umultowską, a dalej w Sarmacką i tak dojeżdżając do Naramowickiej skręcić w lewo – do Naramowic, lub w prawo – w stronę centrum i przebudowywanego skrzyżowania. Zawężony jest też prawoskręt z ul. Lechickiej w Naramowicką (patrząc od Murawy w stronę centrum). Kierowcy pamiętajcie – przy skrzyżowaniu wyłączona jest sygnalizacja świetlna.

Trudniej mają także piesi, bo został wyłączony z użytkowania chodnik wzdłuż zachodniej strony ul. Naramowickiej (trzeba iść chodnikiem na stronie wschodniej).

Przy skrzyżowaniu są jeszcze budowane dwa przejściowe przejazdy - pierwszy przy stacji paliw Lotos - połączy ul. Lechicką z ul. Naramowicką (północno-zachodni rejon skrzyżowania) i drugi, w ciągu Lechickiej, który da możliwość przejazdu przez skrzyżowanie ul. Lechickiej i Naramowickiej w relacji wschód-zachód.

Przejazdy będą służyć autobusom komunikacji miejskiej, motocyklom, taksówkom, a także rowerzystom. W sumie układ drogowy wspierać mają buspasy na Winogradach, Naramowicach i Piątkowie. Są one poprowadzone na ulicach: Murawa, Słowiańskiej, Szelągowskiej, Serbskiej, Mieszka I, Wiechowicza, Stoińskiego i Lechickiej.

Zobacz też:

Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji opublikowało raport "Wypadki drogowe w Polsce w 2018 roku". Dowiadujemy się z niego między innymi, na których drogach krajowych dochodzi do największej liczby wypadków i gdzie ginie najwięcej osób. W 2018 roku na tych drogach doszło do 7 195 wypadków, w których zginęło 957 osób, a rannych zostało 9 175 osób. Sprawdź 10 najbardziej niebezpiecznych dróg krajowych w Polsce.Przejdź dalej --->

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wredota z Winiar

Czy pieniążki na naprawę poszły z ubezpieczenia sprawcy? Czy to jednak frajerzy-podatnicy finansują naprawę, bo ubezpieczyciel podskakuje?

Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie