Budimex zobowiązał się wykonać brakujące roboty, a jest to około 25 procent wszystkich prac za 244 mln zł. brutto. Dokończenie budowy będzie polegało m.in. na: ułożeniu warstw konstrukcyjnych nawierzchni (wiążącej i ścieralnej) w ciągu S5, dokończeniu prac na obiektach mostowych i przepustach, wykonaniu oznakowania poziomego i pionowego oraz barier ochronnych, wykonaniu robót wykończeniowych m.in. na sadzeń drzew i krzewów.
Zdaniem Aliny Cieślak, rzeczniczki GDDKiA w Poznaniu pierwsi kierowcy przejadą 29 kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej po 6 miesiącach od rozpoczęcia prac. Te najpewniej zaczną się pod koniec marca. Wykonawca będzie prowadził prace poza jezdnią główną jeszcze dwa miesiące dłużej czyli w październiku i listopadzie. Wcześniej w ramach tego samego kontraktu zbudowano obwodnicę miasta Rawicza w ciągu drogi krajowej nr 36, którą udostępniono kierowcom we wrześniu ubiegłego roku.
- Po tym jak pierwotny wykonawca inwestycji, firma Alpine Bau GmBh - przestał wywiązywać się ze zobowiązań kontraktowych, GDDKiA odstąpiła w czerwcu 2013 r. od umowy na realizację budowy drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław odc. Kaczkowo - Korzeńsko - mówi rzeczniczka poznańskiego oddziału GDDKiA. Po zinwentaryzowaniu wykonanych robót poznański oddział GDDKiA zlecił wykonanie prac zabezpieczających budowę przed zimą i ogłosił przetarg.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?