Opolska spółka Nowa Itaka, pod marką Itaka organizuje imprezy turystyczne za pośrednictwem swoich oddziałów na terenie całego kraju. W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że organizator nie podawał pełnych informacji, m.in. na temat zgłaszania nieprawidłowości podczas trwania imprezy turystycznej.
CZYTAJ TEŻ:
ORBIS OGŁOSIŁ UPADŁOŚĆ, KLIENCI WRACAJĄ DO POLSKI
Ponadto we wzorcach umów znalazło się sześć postanowień wpisanych do rejestru klauzul niedozwolonych. Wątpliwości UOKiK wzbudziło m.in. postanowienie, zgodnie z którym klient nie miał prawa domagać się rekompensaty za opóźnienia rozpoczęcia np. wycieczki, które były krótsze niż 12 godzin. Tymczasem zgodnie z prawem każde opóźnienie wiąże się z wykonaniem umowy w sposób nieprawidłowy. A to dla klienta może oznaczać prawo do ubiegania się o rekompensatę.
Jest tylko kilka wypadków, gdy dzieje się inaczej - m.in. działanie osób trzecich czy zaniechanie samego klienta.
Wśród praktyk stosowanych przez opolską spółkę, które zakwestionował UOKiK, znalazło się także zastrzeganie, że biuro podróży nie zwraca ceny niewykorzystanych przez klienta elementów wycieczki.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?