UOKiK ukarał szkołę z Poznania

Mateusz Ludewicz
Pomad 15 tysięcy złotych - taką karę na Europejską Szkołę Kształcenia Korespondencyjnego z Poznania nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Placówka, która zajmuje się m. in sprzedażą wysyłkową kursów językowych i szkoleń zawodowych, wprowadzała swoich klientów w błąd co do terminu możliwości złożenia reklamacji.

ESKK informowała, że jeżeli przesłane materiały zawierają wady to reklamację można zgłosić w terminie siedmiu dni od momentu ich otrzymania. Tymczasem, zgodnie z prawem, w takich przypadkach konsument ma dwa lata na złożenie reklamacji z zastrzeżeniem, że od chwili wykrycia usterki nie miną więcej niż dwa miesiące. W opinii urzędu szkoła z Poznania wprowadzała swoich klientów w błąd narażając ich na rezygnację z przysługującego im prawa do reklamacji.

Dodatkowo ESKK we wzorach swoich umów zastrzegała, że nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie lub uszkodzenie przesyłek przez pocztę. Tymczasem to właśnie przedsiębiorca jest za to odpowiedzialny.

Prezes UOKiK nałożyła na ESKK karę pieniężną w wysokości 15116 zł.

Czytaj także:
Poznań: Kara UOKiK dla Spółdzielni Mieszkaniowej Winogrady

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie