reklama

Urząd Miasta: Poznań planuje duże zmiany w promocji

Marcin IdczakZaktualizowano 
Urząd Miasta: Poznań planuje duże zmiany w promocji
Urząd Miasta: Poznań planuje duże zmiany w promocji Walcemar Wylegalski
Szykują się duże zmiany w promocji Poznania. Bardzo możliwe, że skończy się używanie dotychczasowych haseł reklamowych

Bardzo możliwe, że Poznań straci swój slogan "Miasto know-how". Prezydent Jacek Jaśkowiak chce zmian w promocji Poznania.
Hasło, które funkcjonuje od 2009 roku miało mówić, że jesteśmy nowoczesnym miastem. Takim, w którym można łatwo się rozwijać, czy to podczas studiów, kariery zawodowej, czy po założeniu własnej działalności gospodarczej.

Gwiazdka przypominająca śnieżynkę w znaku promocyjnym nie przypadła do gustu wielu poznaniakom, ale zdobyła kilka prestiżowych nagród branżowych.Przeciwnicy poprzednich władz Poznania przerobili hasło "know-how" na "hau, hau". Przez to slogan kojarzył się niektórym z tak zwanym pieskim życiem, czyli przeciwieństwem tego, co w pierwotnym założeniu miało oznaczać.

- Jeszcze dokładnie nie wiadomo jak będziemy dalej promować nasze miasto - wyjaśnia Paweł Marciniak, rzecznik prezydenta. - Jednak już wiadomo, że zmiany na pewno będą - dodaje.

Biurem Promocji Miasta od lat kieruje Łukasz Goździor. W rozmowie z "Głosem" zapewnił, że już rozmawiał z nowym prezydentem na temat sposobów reklamowania miasta w przyszłości. - Będziemy dalej nad tym pracować. Trudno jednak jeszcze powiedzieć co dokładnie się może zmienić - dodaje Goździor i wyjaśnia, że najbardziej możliwą ewentualnością jest odejście od hasła.

Łukasz Goździor zapewnia jednak, że sama nazwa nadal będzie niebieska. - Możliwe natomiast, że zamiast charakterystycznej gwiazdki pojawi się herb miasta - tłumaczy.

Nie jest wykluczone również, że zmniejszy się budżet promocyjny.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mario

hasło było i jest słabe, ale gwiazdka jest ok. Poza tym przyjęła się w odróżnieniu od hasła, które przyjęło się tylko w formach prześmiewczych...

r
roweromaniak

Oby jak najszybciej!
Poznańskie how-how najlepiej wypadło przy wdrażaniu PEKI, budowie dworca, przebudowie Kaponiery, budowie wiaduktów nad dziurą w ziemi. Rzeczywiście WIEMY JAK...

p
poznaniak

Każdy bubek mający taki budżet jak biuro promocji umiałby promować - najpierw trzeba wywalić pana dyrektora biura promocji, klakiera pana Grobelnego, który bez pomysłu realizował czyjejś pomysły, potem zatrudnić kogoś kto CHCE coś zrobić dla Poznania. Pamiętacie "Poznań warty poznania", czy "Poznań gra fair" ?

z
zbuk

już najwyzszy czas zeby zmienic to "pedalskie" logo "Poznan* miasto hał hał" albo jak ludzie mówią patrząc na otaczającą ich rzeczywistość: "miasto srał-kał"

P
Prawda

W rankingu miast "Kto najlepiej wykorzystał fundusze unijne" Poznania nie ma w pierwszej dziesiątce mast wojewodzkich. W pierwszej dziesiatce jest ściana wschodnia: Lublin, Rzeszów, Białystok. Dziesiątkę zamyka Szczecin. Takie to know-how mieli urzędnicy i prezydent.

b
bęc

* Miasto know- how? Problem w tym, że część logo ("know-how" znaczy mniej więcej: umiejętność wykonania lub wyprodukowania czegoś, kompetencję, biegłość ) nijak się miało do rzeczywistości panującej w Poznaniu. Działania prezydenta i urzędników przeczyły temu na każdem kroku i prawie codzieni i było wręcz odwrotnie: niekompetencja, starty, szkody, niegospodarność, biurokracja,brak szacunku do mieszkańców, nie liczenie się z ich opinią itp. W Poznaniu przez kilkanaście lat kompromitowano i wyczano sens terminu know-how. Słuszna decyzja o rezygnacji z logo zawierającym fałszywy przekaz.

31węzłowy Burke

następne 9 mln. Ale nie na hau-hau ale na żłobki czy przedszkola. Przynajmniej będzie jakiś pożytek.31

m
młody antyk

PO-n prezydąt jako "jolajny" czło-nek Partii Oprychów POjedzie drogą POdprogowego przekazu na POdświadomość (czy zaważył to ktokolwiek?) tak jak to jest robione we wszystkich reklamach aut pewnego niemieckiego koncernu samochodowego gdzie każde autko ma tablicę rejestracyjną ze znakiem PO. I o to PO-krakom tylko chodzi.

t
ty

masz coś do konia?

e
erg

budżetu 2015 - Dział:75075 Promocja jednostek samorządu terytorialnego
10 915 000 zł !
Na co idzie te 10 mln ? Na pensje za pierdzenie w stołki?
Dział: 720 Informatyka 400 000 zł Dział 803: Szkolnictwo wyższe 730 000 zł
Proponuję zaoszczędzić 10 mln na tej "promocji miasta" i wydać min. na utrzymanie Wielkopolskiego Centrum Zaawansowanych Technologii (pamięta ktoś że coś takiego miało powstać?, budynek już stoi) które jakoś nie może wystartować z braku kasy. Jak powstanie tam chociaż jeden znaczący wynalazek to może to znacznie bardziej wypromować miasto niż forsa wydawana na logo i inne bzdety. Jeśli nie to potrzeb jest jest wiele. Za te końcówkę czyli 915 tys to urzędnicy Biura Promocji Miasta mogą promować Poznań na różnych krajowych i zagranicznych forach na których i tak pewnie spędzają większość czasu siedząc za biurkiem. przez 8 godzin z przerwami na papierosy i posiłki.

j
jajo

nie będzie hau, hau. Moja sąsiadka emerytka martwi się gdzie jej trzy kundle będą srały!

G
Gość

Efekt - "nowoczesna" nowomowa "know-how" i nie najnowocześniejsza niebieska"gwiazdka".
Prawdziwie "nowoczesna" to była czerwona, pięcioramienna gwiazdka.

D
DW

Oj Jaśkowiak, zmiany byle zmieniać są bez sensu. Hasło jest beznadziejne ale logo i gwiazdka są nowoczesne a nie przaśne jak herb niczym nie wyróżniający się spośród innych,

j
ja

to może jeszcze pan prezydent własnoręcznie dorysuje głowę konia, bo pewnie ma talent, co? albo zmienmy logo na równie beznadziejne jak ma wroclaw.

nie bylem zwolennikiem grobelnego, ale od logo wara, szczególnie jak się ktoś nie zna.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3