Oszuści podszywają się pod Energę i przysyłają klientom rachunki z innym numerem konta. Sprawdź, w jaki sposób można łatwo i szybko odróżnić podrobioną fakturę od oryginalnej. Już co najmniej kilkadziesiąt osób otrzymało rachunki za prąd od firmy podszywającej się pod Energę. Fałszywa faktura do złudzenia przypominała tę autentyczną. Różniła się szczegółami, na które w pośpiechu mało kto zwraca uwagę.

- Faktura do zapłaty wyglądała identycznie jak oryginalna, ale różniła się detalami. Koperta była zwykła, biała, bez adresata, a grafika faktury dziwnie wyblakła. Numer konta oraz klienta były oczywiście fikcyjne. Poza tym nie zgadzał się numer licznika. Sprawdźcie swoje faktury, zanim zapłacicie - pisze na swoim profilu na Facebooku pani Magdalena, jedna z osób, do których wysłano trefne faktury.

Energa potwierdza, że takie przypadki nie są w ostatnim czasie odosobnione. Firma apeluje do swoich klientów o ostrożność.


- W razie jakichkolwiek wątpliwości klienci powinni upewnić się, czy korespondencja rzeczywiście pochodzi od firmy Energa. Prosimy o sprawdzenie, czy na rachunkach zawarte są prawidłowe dane, zwłaszcza  numer rachunku bankowego, numer faktury i numer klienta - apeluje Beata Ostrowska, rzeczniczka prasowa grupy Energa.

Oszuści byli na tyle sprytni, że do fałszywych faktur dołączyli pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa i numerów kont. - Taki list również jest fałszywy i nie został wysłany przez naszą firmę - dodaje Beata Ostrowska.

Każdy klient, który ma zastrzeżenia co do autentyczności faktury, powinien przede wszystkim przyjrzeć się dokładniej podanemu numerowi konta do wpłaty. Kilka jego ostatnich cyfr powinno być identycznych z początkiem numeru faktury. Jeśli od trzeciej do szóstej cyfry mamy w numerze konta 1060, faktura jest fałszywa. Z bankiem, w którym są takie rachunki Energa nie ma umowy już od roku.

Korespondencja, jaka trafia do naszych rąk, powinna być wysłana w firmowej kopercie Energa Obrót i nadana w Urzędzie Pocztowym Brodnica 1. Warto także upewnić się, czy stan naszego licznika energii elektrycznej odpowiada zużyciu ujętemu na fakturze i czy podany jest właściwy numer punktu poboru energii.

Jeśli klient nie wie albo nie jest pewien, jaki jest jego numer lub konto, może upewnić się dzwoniąc pod numer telefonu 555 555 555. Ponadto na stronie www.energa.pl/zmiany znajdziemy dokładne wyjaśnienia, jak powinien prawidłowo wyglądać numer konta do dokonywania wpłat za prąd oraz jakie dane powinna zawierać faktura. W przypadku, gdy ustalimy ponad wszelką wątpliwość, że mamy  w ręku fałszywkę, powinniśmy natychmiast zgłosić ten fakt policji oraz firmie Energa.

STREFA BIZNESU NA FACEBOOKU. POLUB NAS!