Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Poznaniu łatwiej załatwimy urzędowe sprawy

Anna Jarmuż
W Poznaniu łatwiej załatwimy urzędowe sprawy
W Poznaniu łatwiej załatwimy urzędowe sprawy Magdalena Plokarz
Od pierwszego września poznaniacy mogą szybciej załatwić wiele formalności. Kilka problemów można teraz rozwiązać w jednym miejscu.

W Poznaniu przybyło miejsc, w których można zapłacić podatek, zarejestrować samochód czy odebrać prawo jazdy.

Sprawy dotyczące meldunku, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, uprawnień do kierowania oraz podatków od nieruchomości - rolnego, leśnego i od środków transportowych - od września można załatwić w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Poznania: przy ulicy Libelta 16/20, ul. Gronowej 22 i ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404. Ze sprawami podatkowymi, tak jak dotychczas, będzie się można zgłaszać do urzędu przy ul. Słowackiego 22.

Do tej pory z każdą z tych spraw trzeba się było udać do innego wydziału urzędu, co bywało kłopotliwe i czasochłonne.

- Na przykład osoby, które zmieniały adres, musiały zameldować się przy ul. Libelta, a przerejestrować samochód na Gronowej - wyjaśnia Bartosz Pelczarski, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych UMP na stronie Poznan.pl.

Jak tłumaczy, połączenie dotychczasowych dwóch wydziałów - spraw obywatelskich i komunikacji miało na celu ułatwienie mieszkańcom kontaktów z urzędnikami i załatwiania spraw urzędowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski