Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Poznaniu zaprezentowano nowego Volkswagena Up!

Piotr Robakowski
Najnowszą wersję Volkswagena Up! zaprezentowano właśnie na polskim rynku. Najtańszy model kosztuje 36.390 złotych
Najnowszą wersję Volkswagena Up! zaprezentowano właśnie na polskim rynku. Najtańszy model kosztuje 36.390 złotych Piotr Robakowski
W najtańszej wersji auto kosztuje 36.390 złotych. W gamie pojawił się nowy silnik o mocy 90 KM, 300-vatowe nagłośnienie, ciekawe kolory nadwozia, a także atrakcyjny sposób kredytowania auta.

Wczoraj w Poznaniu odbyła się polska premiera najnowszej wersji, najmniejszego Volkswagena. Model Up! Pojawił się na rynku w 2011 roku, od razu zdobywając dużą część rynku małych samochodów. W Polsce jest niekwestionowanym liderem, wyprzedzając prawie identyczną konstrukcję, czyli Skodę City-Go. - Kilka lat temu usłyszałem od jednego z inżynierów Volkswagena, że bardzo trudno jest stworzyć mały samochód – mówił podczas prezentacji Tomasz Tonder, szef działu PR Volkswagena w Polsce. - Klienci oczekują nowoczesnego pod każdym względem auta, a przecież miniaturyzacja kosztuje. Pojazd ma być jednak tani, więc tym większe jest wyzwanie stworzenia małego auta z zewnątrz, a dużego w środku – dodał. Trudno w to uwierzyć, ale o przestronności tego małego Volkswagena przekonujemy się po zajęciu miejsca w kabinie. Z przodu jest bardzo przestronnie, a nad głową mamy bardzo dużo miejsca. Nawet wysokie osoby o wzroście blisko dwóch metrów, znajdą tu wygodną pozycję. Na uwagę zasługuje fakt ciekawego designu tablicy przyrządów, którą wykonano z dobrej jakości materiałów. Nawet najtańsza wersja prezentuje się dobrze, choć nieco przytłacza obecna wewnątrz czerń. Stąd producent oferuje szeroki asortyment kolorów – tapicerki, siedzeń, a także nadwozia, a nawet felg. Z zewnątrz auto wydaje się nieco większe od poprzednika, choć to tylko zabieg stylistyczny. W przedniej linii pojawił się nowe zderzak, a także klosze reflektorów pod którymi ukryto także kierunkowskazy. Zmieniono również wygląd tylnych lamp. Nadwozie występuje w trzy- i pięciodrzwiowej wersji. Sporo zmian widać także wewnątrz. Zmodyfikowano wyraźnie środkową konsolę, która posiada teraz większy ekran radioodtwarzacza, a przy panelu obsługi wkomponowano dodatkowy wyświetlacz informujący o ustawieniach systemu wentylacji. Teraz bardziej dokładnie będziemy mogli monitorować temperaturę wewnątrz auta. Poprawiono również wygląd kierownicy, doszło też kilka ozdobnych detali i większa możliwość kolorystycznej personalizacji w przypadku tapicerek i dekoracyjnego panelu na desce. Inżynierowie nie zapomnieli o melomanach i na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się 300-watowy zestaw audio marki Beats. Mamy więc do wyboru trzy wersje systemu audio. W najtańszej otrzymujemy dwa głośniki, w średniej jest ich już pięć, a w najdroższej siedem. W tym ostatnim przypadku dźwięk jest czysty i ma swoją moc. Najistotniejsze zmiany zaszły jednak pod maską. Do wyboru są znane silniki o pojemności 1.0 litra i mocy 60 i 75 KM, a także wersja elektryczna. W ofercie pojawił się (na polskim rynku zadebiutuje w najbliższym czasie) model z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.0 litra i mocy 90 KM. Volkswagen Up! Wyposażony w tę jednostkę napędową zaskakuje sprawnością. Auto sprawnie przyspiesza do setki w niespełna 10 sekund. Mimo krótkiego rozstawu osi, nawet na trasie nie odczuwa się większych problemów, a w mieście auto porusza się bardzo sprawnie. Najtańszy model kosztuje na polskim rynku 36.390 złotych. Najdroższy w 300-vatowym systemem nagłośnieniowym i 90-konnym silnikiem ma według pierwszych informacji (dokładna cena nie jest jeszcze znana) niewiele ponad 50 tys. złotych. Volkswagen wprowadził też nowy sposób zakupu. Można skorzystać z dotychczas dostępnych narzędzi finansowych, albo zdecydować się na zakup dokonując pierwszej wpłaty na poziomie 20 procent ceny samochodu, a potem przez okres 4 lat płacić miesięczne raty w wysokości 1 procenta wartości auta. - Po tym czasie można auto oddać do dealera i wybrać nową ofertę z nowym autem, wykupić pojazd za gotówkę lub skorzystać z innych klasycznych form kredytowania – podkreślali przedstawiciele importera. Najmniejszy Volkswagena dostępny jest już w polskiej sieci tej marki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski