Wagon dla wojska wyprodukowano w Poznaniu. Na razie jest jeden, będzie osiem! Miłośnikowi kolei udało się go już sfotografować

ZSN
Łukaszowi Piotrowskiemu, który prowadzi fanpage "Fotografia okiem Pitagorasa", udało się na poznańskich torach sfotografować niecodzienny wagon. - Zakładowa 401Da wykonująca usługi na terenie Instytutu Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu wciąga na teren bazy najnowszy wagon drugiej klasy w niezwykle ciekawym malowaniu - tak swoje zdjęcia opisuje miłośnik kolei. Do czego będzie służył? Przejdź dalej i sprawdź --->
Łukaszowi Piotrowskiemu, który prowadzi fanpage "Fotografia okiem Pitagorasa", udało się na poznańskich torach sfotografować niecodzienny wagon. - Zakładowa 401Da wykonująca usługi na terenie Instytutu Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu wciąga na teren bazy najnowszy wagon drugiej klasy w niezwykle ciekawym malowaniu - tak swoje zdjęcia opisuje miłośnik kolei. Do czego będzie służył? Przejdź dalej i sprawdź --->Łukasz Piotrowski/Fotografia okiem Pitagorasa
Łukaszowi Piotrowskiemu, który prowadzi fanpage "Fotografia okiem Pitagorasa", udało się na poznańskich torach sfotografować niezwykły wagon. Ma on służyć do przewozu żołnierzy oraz konwoju. Łącznie Wojsko Polskie zamówiło osiem takich wagonów. Wszystkie wyprodukuje H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych.

- Zakładowa 401Da wykonująca usługi na terenie Instytutu Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu wciąga na teren bazy najnowszy wagon drugiej klasy w niezwykle ciekawym malowaniu - tak swoje zdjęcia opisuje Łukasz Piotrowski.

Okazuje się, że to pierwszy z ośmiu wagonów, które PKP Intercity (na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej) zamówiło w poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych. Każdy z nich ma kosztować około 13 mln zł. Pierwsze cztery mają być gotowe do końca 2020 roku, a kolejne cztery w przyszłym roku.

Sześć wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2 klasy ma służyć do przewozu osób (żołnierzy), a dwa wagony przedziałowe specjalne 2 klasy do przewozu konwoju. W środku ma się m.in. znaleźć miejsce do przewożenia broni czy stolik do narad. Co jeszcze odróżnia je od wagonów, które już znamy z polskich torów? To m.in. zupełnie inny dach i szczelne przejścia międzywagonowe, które mocno redukują hałas.

Wagony dla wojska produkowano także w PRL. Do dzisiaj przetrwał jeden. Zobacz zdjęcia:

To prawdopodobnie jedyny taki zachowany w kraju wagon.

Tajemniczy wagon kolejowy. W środku jest nawet sala operacyj...

Wagony mają osiągać prędkość 200 km/godz. i przejść homologację nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii.

Czy takim wagonem będzie mógł pojechać zwykły pasażer? Miłośnicy kolei przypuszczają, że wagony mogą być włączane do pociągów planowych, a w razie konieczności przewozu żołnierzy pojadą w eszelonach, czyli składach wojskowych.

Sprawdź też:

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie