Warsztaty Tańca Współczesnego Dancing Poznań. W południe ruszają zapisy

sdr
Tak się bawiła młodzież na Dancing Poznań 2013 Paweł Miecznik
Dancing Poznań jest znanym w całej Europie przedsięwzięciem, które odwiedza co roku setki osób kochających taniec, pragnących uczyć się go pod okiem doskonałych pedagogów z całego świata. W tym roku w ramach XXI Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego zaplanowano zajęcia prowadzone w 40 technikach - od tańca współczesnego, przez balet, broadway jazz, hip-hop oraz kino fizyczne.

W tym roku na Dancing Poznań nie zabraknie warsztatowych nowości. Uczestnicy będą mieli m.in. okazję wziąć udział w zajęciach z repertuaru Wayne'a McGregora. Jest to wyjątkowa szansa na sprawdzenie się w unikatowym stylu jednego z najważniejszych żyjących choreografów, dyrektora Random Dance Company. Zajęcia poprowadzi tancerka tego brytyjskiego zespołu – Anna Nowak. Osoby zainteresowane filmem i sztuką tańca będą natomiast mogły wziąć udział w zajęciach z kina fizycznego. Odbędzie się również Coaching Project prowadzony przez norweskiego artystę – Stiana Danielsena, członka Jo Strømgren Kompani.

Na liście warsztatowych pedagogów pojawią się tancerze z takich krajów jak np. USA, Angola, Izrael i Kuba. W Dancing Poznań może wziąć udział niemal każdy, nie ma ograniczeń dotyczących wieku, ani stopnia przygotowania ruchowego. Zajęcia odbywają się na trzech poziomach zaawansowania. Uczestnicy samodzielnie dokonują wyborów dotyczących techniki, pedagoga, grupy i godzin zajęć. Zapisy odbywają się wyłącznie drogą internetową (http://www.ptt-poznan.pl)
i trwają do momentu wyczerpania limitu miejsc. Początek zapisów: 15 maja o godz. 12.00!

Dancing Poznań 2014 to nie tylko warsztaty, ale także pokazy spektakli teatrów tańca z całego świata. Jedną z gwiazd tegorocznego wydarzenia będzie zespół Iceland Dance Company.
Techniki tańca

Afro brasil from Salvador
Afrobrazil i regionalne tańce brazylijskie to pulsujące, ekspresyjne sekwencje i pełne mocy ruchy określające genezę i korzenie, płynące ze związków z ziemią afrykańską. Szczególnie w północnej Brazylii spotyka się różne style taneczne, takie jak: Afoxes, Maracatu, Baiao, Xaxaxo i Forro, które na zajęciach Ivana Vasconcellos łączą się w pulsujących rytmach Blocos Afros z Salvador da Bahia. To niepowtarzalna okazja by przeżyć przygodę z wielo kulturowym Afro brasylian dance i poznać go na warsztacie prowadzonym bardzo dojrzałymi metodami.

Afro cubano
To jedna z bardzo licznych form tanecznych, pochodzących z Ameryki Łacińskiej. Spotkamy
tu, odzwierciedlające kraj pochodzenia, cechy różnych tańców. Pierwotna postać, oparta o
taniec afrykańskich niewolników, wymieszany z wpływami flamenco, ubogacała się o kolejne
elementy pochodzące z: Orisha, rumby, Palo, Son Cubano, bachata, lambady, mambo, Cha –
Cha – Cha i timba.

Barre au sol
Ćwiczenia na podłodze, poszerzające zakres ruchomości stawów całego ciała i uaktywniające pracę mięśni przez ich wydłużenie. Bazuje na współczesnej wiedzy o anatomii i ćwiczeniach klasycznych. Zmiana pozycji stojącej na siedzącą i leżącą pozwala na odciążenie nóg, skuteczniejszą korektę i rozwój poszczególnych partii mięśni.

Body following
Ogólnorozwojowy trening wzmacniający oparty na ćwiczeniach oddechowych antygrawitacyjnych, rozluźniających mięśnie i stawy. Jego celem będzie m.in. umożliwienie świadomej i skutecznej pracy nad ciałem. Zajęcia wzbogacone będąćwiczeniami
rehabilitacyjnymi i elementami stretchingu, wspomagającymi ukrwienie układu motorycznego, jego uelastycznienie oraz rozciągniecie.

Broadway jazz
Ta forma wyrosła ze swobody i improwizacji jaką przyniosła na początku wieku XX muzyka jazzowa, nieodłącznie kojarzy się z konwencją teatru muzycznego, który rozwinął się przede wszystkim na gruncie amerykańskim i angielskim, jako musical.

Contemporary jazz
Poprzez połączenie ruchów baletu, hip-hopu, klasycznego jazzu, Contemporary Jazz Class Bill’a, odnosi się do mocnej bazy technicznej, pozwalając jednocześnie tancerzowi na pełne zespolenie z muzyką i słowami. Kładzie nacisk na artyzm, styl i uwypuklenie teatralnego aspektu tańca. Efektem tego jest zarówno emocjonalne, jak i fizyczne połączenie muzyki i ruchu.
Contemporary na bazie release
Celem techniki release jest uzyskaniu efektu zmniejszenia napięcia w organizmie, poszukiwanie harmonii i płynności oraz prawidłowe wykorzystanie oddechu i energii. Zajęcia będą się rozpoczynać od łagodnej regulacji oddechu, uzyskania efektu ciepła oraz pobudzenia organizmu do pracy. Wykorzystując naturalny ruch, idąc w kierunku rozluźnienia mięśni i uzyskania swobody w pracy stawów. Uczestnicy warsztatu, pod kierunkiem pedagoga Nadara Rosano, będą podróżować w przestrzeni. Celem tej podróży jest odnalezienie połączeń między centrum a obwodem ciała, uzyskanie płynności i dynamiki ruchu oraz zwiększonej świadomości ciała. Motto zajęć to: odkrywanie płynności, siły i przyjemności poruszania się.

Dancehall
W popularnej wersji Dancehall to surowy, niezwykle chwytliwy styl uliczny, będący mieszanką rytmów reggae. Jego źródło stanowią jamajskie reggae młodych ludzi, formalne i nieformalne miejsca imprez, kulturowej ekspresji, ale także twarde szkoły przetrwania i duchowej odnowy. Szybko rozwijająca się, energetyczna klasa młodych Jamajczyków wprowadziła do Dancehall swoiste kroki, technikę. Podczas zajęć będziemy zgłębiać tradycyjną ścieżkę Dancehall, skupiając się na jego afrykańskich korzeniach i związku z reggae, pracując jednocześnie nad doskonaleniem techniki izolacji. Będziemy poznawać
takie kroki jak: „thunderclap", "nuh linga", "heel ‘n toe", "give dem a run", "log on”, „gully creeper” i „willie bounce”. To nazwy tylko niektórych ruchów, które są wykonywane na ulicznych imprezach takich jak Passa Passa czy w teledyskach Movado, Beenie Man, Lady Saw i Seana Paula.

Flow and partnering
Geir Hytten poprowadzi warsztaty oparte na pracy z partnerem, skupiające się na płynności i kontynuacji partnerowania. Uczestnicy doświadczą zarówno potrzeby prowadzenia oraz bycia prowadzonym, co będzie przypominało rozmowę pomiędzy dwoma ciałami. Warsztaty są przeznaczone dla tancerzy średniozaawansowanych.

Funk jazz
Taniec nierozłącznie związany z kulturą pop. Silnie zrytmizowany, uczy izolacji i koordynacji ruchu, jednocześnie pozwalając na spontaniczną ekspresję i radość tańczenia. Na funk jazz bazują tancerze towarzyszący koncertom i teledyskom gwiazd muzyki pop.

GaGa Movement Language
GaGa, to autorski system kształcenia w dziedzinie praktyki ruchu, stworzony przez Ohada Naharina. Język GaGa, stosowany pierwotnie w Batsheva Dance Company, zrewolucjonizował metodę kształcenia tancerzy na całym świecie. GaGa to rozwijanie tego, co już potrafimy, odkrywanie nowych dróg doskonalenia własnego ciała i czerpanie z tego przyjemności. To umiejętność balansowania pomiędzy tym, co wewnętrzne a zewnętrzne. GaGa jest nową formą zdobycia informacji i świadomości, uzyskanej poprzez ciało. Dostarcza wiedzy, która pozwala na poznanie i wzmocnienie ciała oraz nadanie mu elastyczności, wytrzymałości i zwinności. Jest pomocna w uświadomieniu fizycznych niedostatków, pobudza zastane obszary, inicjuje ruch za pomocą różnych przestrzeni w ciele, ujawnia fizyczne fiksacje i oferuje sposoby ich eliminacji. Poprawia instynktowność ruchów oraz łączy to, co świadome i podświadome, pozwalając na doświadczenie wolności i doznawanie przyjemności, płynącej np. z uwolnienia napięcia. „Zmieniamy nasze nawyki ruchowe i odnajdujemy nowe możliwości. Przekraczamy znajome granice i limity. Możemy być spokojni i czujni jednocześnie”.

Hip hop new style
Wystarczy popatrzeć na clipy, które królują na MTV czy VIVIE, by wyobrazić sobie, co będziecie robić na tych zajęciach. Łączą one hip hop z reggae, salsą, funky i wieloma innymi stylami. To mix starej i nowej szkoły. Na zajęciach potrzebne będą ochraniacze na kolana i … odwaga wyrażania siebie. Nieśmiałość zostawcie w domu, pozwólcie, by porwała was muzyka.

Inside out

INSIDE OUT (grupa otwarta)
Myśl i gest. Ruch -taniec -improwizacja. Zajęcia tańca współczesnego z elementami improwizacji, skoncentrowane na odkrywaniu indywidualnej ekspresji uczestnika. Opierając się na idei "movement research" będziemy poszukiwać różnych form ruchu oraz wyrażania myśli i emocji. Odkryjemy na nowo możliwości własnego ciała i jego działań w przestrzeni. Będziemy bawić się dynamiką ruchu, jego rytmem i fakturą, a także badać różne rodzaje relacji między tańczącymi partnerami, tancerzem i rekwizytem, performerem i widzem. Podczas zajęć będziemy stosować zasadę "inside out" -podejmując proces głębokiej pracy wewnętrznej na poziomie konceptualnym lub mięśniowym i obserwując powstałe efekty
działań.Będziemy również eksperymentować z założeniem odwrotnym; "outside in" zaczynając od określonej formy ruchu i kończąc na poszukiwaniu różnych jej transformacji i znaczeniowego potencjału.
Jazz dance
Pojęcie jazz dance łączy w sobie kilka znaczeń, na ogół termin ten stosowany jest do określenia technik tańca, które korzystają z muzyki jazzowej jako akompaniamentu lub inspiracji, ale bywa też używany jako synonim ruchu w musicalu. Jazz stosuje wystylizowany krok do pokonywania przestrzeni z biodrami ustawionymi w kierunku ruchu. Głównym zadaniem jazzu jest nauczenie izolacji, kontroli i koordynacji poszczególnych części ciała, w symbiozie z polirytmiczną muzyką. Charakterystyczną cechą jest także pulsacja swingowa, kształtująca indywidualny, wewnętrzny rytm, niezależny od akompaniamentu muzycznego.

Jazz pick up
Te lekcje skierowane są do uczniów, tancerzy i choreografów i mają za zadanie pobudzenie horyzontów jazzowe w stylach Funk-, Lyrical-, Musical Jazz i czystym jazzie, a także tworzenie mieszanek tych stylów oraz wyszkolenie uczestników warsztatu w stylu PICK UP, aby zdynamizować ich kroki, najpierw w umyśle , a potem w ciele. Po zaawansowanej technicznie rozgrzewce, uwzględniającej wszystkie podstawy taneczne oraz intensywne ćwiczenia fizyczne najważniejszych dla tańca partii mięśni, Sven przechodzi do mocnych kombinacji w całej przestrzeni sali, żeby lepiej poczuć pomieszczenie i połączyć
różne style współczesnych technik oraz poprawić u tancerzy styl Progression. To zakłada skoki, skręty, skłony, prowadzenie, balansowanie oraz oczywiście ekspresję. Sven pokazuje jak stać się lepszym tancerzem poprzez używanie 4 ważnych narzędzi: energii, dynamiki, linii i ekspresji. Sven uczy jak interpretować różne style używając muzyki, ciała i duszy. Dzięki własnemu doświadczeniu scenicznemu jest wielką pomocą dla tancerzy w poszukiwaniu ich prawdziwych form wyrazu oraz zapewnieniu im pewności siebie podczas występów. W swoich lekcjach wykorzysta różne style: czysty jazz, lyrcal jazz, funk jazz, musical i modern jazz.

Joga -Jivamukti
Metoda Jivamukti jest ścieżka“przez współodczuwanie do oświecenia dla wszystkich istot żywych” (path to enlightenment through compassion for all beings). Podstawowej metody jest asana. Asana jest słowem z Sanskrytu, które oznacza "siedzenie, połączenie" -zwiazek z Matkaą. Ziemia. Matka Ziemia dotyczy wszystkich form życia. Cytując Patanjalego, asana powinna być sthira i sukham (Sthira sukham asanam YS 2:46) Jivamukti Joga utrzymuje, że związki z innymi powinny być oparte na wzajemności i przynosić obopólne korzyści oraz powinny być stałe, stabilne (sthira), pełne radości, komfortu i szczęścia (sukham). Metoda Jivamukti jest oparta na 5 zasadach: Ahimsa, Bhakti, Dhyana, Nada, Shastra. Jivamukti słynie również z tzw. “hands-on assist”, czyli stworzone przez Sharon Gannon i Davida Life`a specjalne asystowanie przy wykonywaniu asan.

Jivamukti Open Class -typowa lekcja “Open” metody Jivamukti jest oparta na 5 zasadach Jivamukti -Ahimsa, Bhakti, Dhyana, Nada, Shastra. Zawiera w sobie klasyczne jogowe asany wsparte przez: chanting (śpiewanie mantr), świadomość oddechu, płynną sekwencję vinyasy, doświadczene prawidłowego ustawienia ciała, doświadczenie “rąk na ciele” (hads-on assist), które pomaga w usatwieniu asany i poczuciu własnego ciała, relaksację i medytację. Wszystkie lekcje “Open” zawierają w sobie także tzw. 14 punktów -asany, techniki medytacdyjne, nauczanie duchowe -w sekwencji kreatywnie stworzonej przez danego nauczyciela. Ogromną rolę odgrywa muzyka, której wybór i rodzaj zależą od danego nauczyciela i rozpiętość sięga od Stinga, Georga Harissona przez Donnę de Lory, Krishna Das do Mozarta czy Bon Jovi. Lekcja nazywa się “Open” ponieważ jest dostępna dla wszystkich poziomów zaawansowania.

Kino fizyczne / Physical Cinema
Warsztat Heleny Jonsdotir będzie łączył działania praktyczne z teorią, polegającą na wykładzie i dyskusji. Podczas zajęć będzie odkrywany świat kina fizycznego. Działanie będzie polegało m.in. na tworzeniu filmu krótkometrażowego, uwspółcześnionej wersji filmów w stylu Charliego Chaplina lub Jacque’sa Tati’ego. Ruch, taniec i język ciała zamiast zwyczajnych dialogów. Przy użyciu kadrowania, dźwięku, muzyki oraz głosu. Powstanie w ten sposób nowa scena lub platforma prezentacji pracy choreografów, filmowców, artystów wizualnych oraz twórców teatralnych. Poznawanie ruchu przed kamerą oraz z kamerą jako twoim nowym partnerem do tańca. Uczestników zajęć Helena prosi o zabranie aparatów fotograficznych, (mogą być te w telefonie), kamer i notatników.

Lyrical hip hop
Lyrical hip hop jest bardziej swobodną i otwartą na indywidualne interpretacje wersją L.A. hip hop, tańczonego zazwyczaj do rapu lub downtempo R&B. Lyrical hip hop skupia się bardziej na choreografii i przedstawieniu, a mniej na freestylu i bitwach. To co czyni ten styl niepowtarzalnym to ruch tancerza, który musi opowiadać historię wyrażoną przez tekst lirycznego utworu.

Lyrical jazz
Lyrical jazz łączy wiele technicznych elementów baletu połączonego z wolnością i elastycznością jazzu, contemporary dance i modern dance. Jest pełen ekspresji, jednocześnie subtelny i dynamiczny, skupia się na przekazaniu muzykalności i emocji za pomocą ruchu. Stanowi kombinację zawiłości i zaawansowania technicznego z naturalnymi, prostymi ruchami. Słowa piosenek są siłą napędową oraz inspiracją dla ruchu w tym tanecznym stylu. To kwintesencja pięknych, harmonijnych ruchów, opartych na elementach baletu, jazzu, contemporary i modern dance. Proponowane ćwiczenia doskonalą m.in. takie umiejętności jak obroty i skoki, czyniąc je bardziej płynnymi i nasyconymi emocjami. Zajęcia prowadzone są do nastrojowej muzyki, która sprzyja nauce wyrażania uczuć w ruchu.

Lyrical Modern Fusion
Lyrical Modern Fusion to autorska technika Caroliny Vereli, będąca twórczą syntezą technik modern i lyrical oraz płynnych ruchów z elementami dynamicznymi, bogatymi w skoki i obroty. Lyrical modern fusion charakteryzuje się bardzo osobistym studium ruchu. Lekcje składają się z rozgrzewki, nauki techniki i osobistego stylu oraz nauki choreografii.
Modern choreography and composition
Współczesna choreografia i praca na podłodze / warsztaty techniki release. Zajęcia Sverre rozpoczną się od elementów techniki Gaga (stworzonej przez Ohada Naharina z Batsheva Dance Company), po czym uczestnicy warsztatu przejdą do pracy w parach, by następnie skupić się na kreacyjnej pracy nad kompozycją i choreografią.

Modern jazz
To technika syntezująca podstawowe zasady modern (contract i release) z charakterystyczną dla tańca jazzowego izolacją, czyli wykonywaniem niezależnych ruchów poszczególnych części ciała. Rozwija umiejętność koordynacji, bazuje na zewnętrznym rytmie niezależnym od akompaniamentu muzycznego.

Musical and dance
Zajęcia Jan Nicolai Wesnesa będą oparte na teatrze musicalowym, z uwypukleniem różnych etapów historycznych i gatunkowych, od Oldschool Hollywood, do dzieł współczesnych. Posiadający bogate doświadczenie repertuarowe od „West side story”, przez „Deszczową piosenkę” do „Facetów i laleczek”, pedagog gwarantuje, żebędą to bardzo przyjemne a
zarazem warsztatowo rozwijające zajęcia.

New York Style Contemporary
Fuzja technik modern, jazzu i baletu. Zajęcia New York Style Contemporary Jazz podkreślają finezję i muzykalność, jednocześnie rzucając wyzwanie tancerzowi, by poruszać się w nowy, niekonwencjonalny sposób.

New York Style Jazz/HipHop
Połączenie Jazzu i Hip Hopu. Bezkompromisowe, dynamiczne i płynne, łączące użycie czystych, precyzyjnych linii z poczuciem zmysłowości.

New York Style Theater Jazz
Jeśli kochasz teatr, Broadway i filmy taneczne, te zajęcia są dla ciebie. Naucz się tańczyć jak artyści z Broadwayowskich przedstawień „Król Lew”, „Wicked”, „Cirque du Soleil” i takich filmów jak „Chicago”, „Footloose” , „West Side Story” i „Step Up”

Pilates
Spokojny, płynny trening całego ciała przy muzyce relaksującej. Ten system ćwiczeń
przyczynia się do uelastycznienia, rozciągnięcia i wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania. Odciąża kręgosłup oraz poprawia postawę ciała. To połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Są to ćwiczenia dla każdego. Relaksują, redukują stres, rozwijają równowagę, koordynację i wytrzymałość ciała. Jest to metoda mającą na celu stworzeniu równowagi w ciele. Jest treningiem "dobrego samopoczucia". Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje. Ćwiczenia bez stresu i wyczerpującego wysiłku, wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Idealny trening dla tancerzy i osób chcących utrzymać ciało w doskonałej kondycji.

Reggaeton
To fuzja hip hopu, reggae, dancehall, salsy, maranque i bachata. Narodził się w Puerto Rico, bywa nazywany latynoskim hip hopem, jest niezwykle popularny w krajach basenu Morza Karaibskiego. Nie ma ściśle określonych reguł dotyczących kroków.
Jego cechy charakterystyczne to mocno zaznaczone ruchy bioder i korpusu oraz liczne „shakingi”. To bardzo gorący taniec, pulsujący, zmysłowy, na granicy erotyki.

Repertuar Wayne'a McGregora
Możliwość sprawdzenia się w unikatowym stylu jednego z najważniejszych żyjących choreografów. Fizycznie i mentalnie stymulujący proces kreatywny stosowany podczas tworzenia nowych choreografii wraz z Random Dance pozwala tancerzom na odkrywanie nowych sposobów generowania materiału choreograficznego. Uczestnicy pogłębią swoje umiejętności niezbędne przy pracy z współczesnymi choreografami oraz poznają fragmenty najnowszych spektakli stworzonych we współpracy z jego własnym zespołem Random Dance.

Salsa
Wywodzi się z obszaru Morza Karaibskiego, łagodnie synkopowana muzyka „godzi” rytmy Afryki i Ameryki Łacińskiej. Jako taniec narodziła się w latach czterdziestych na Kubie, z rytmów afrokubańskich, zwłaszcza mambo i cha-cha. Salsa ma wiele odmian, których cechy rozwinęły się w zależności od regionu pochodzenia (soca, limbo, cumbia, lambada). Za sprawą takich gwiazd pop jak Ricky Martin czy Jennifer Lopez salsa opanowała dziś estrady niemal całego świata.

Samba brazylijska z Rio
Narodziła się w Afryce, a do Brazylii przywędrowała razem z niewolnikami. Jej ruch, płynącyz gorącego rytmu muzyki jest bardzo zmysłowy i opiera się na specyficznej pracy bioder i nóg. Samba jest nieodłącznym symbolem brazylijskiego karnawału, do którego w poszczególnych szkołach tancerze przygotowują się cały rok. Na tych zajęciach poczujemy, co to jest Samba z Rio de Janeiro i Samba Reggae z Salvador de Bahia. Samba to jeden ze znaków rozpoznawczych Brazylii. Ludzie na całym Świecie podziwiają ją jako taniec ekspresyjny, pełen witalności i energii. Ivan Vasconcellos, który jest nie tylko nauczycielem tańca, ale także choreologiem i etnologiem pokazuje sambę jako zjawisko wielo kulturowe, fascynujące, zmysłowe i porywające. Jego zajęcia opierać się będą na przemianie podstawowych kroków tanecznych o zróżnicowanej szybkości. Nie będzie to standardowa wersja, przystosowana do celów komercyjnych, ale pierwotna Samba ze szkół i
ulic Rio de Janeiro i Samba Reggae z Salvador de Bahia, z całą ich siłą i energią.

Smooth modern dance
Smooth modern dance to zajęcia łączące ze sobą różne techniki tańca współczesnego z elementami improwizacji przestrzenno ruchowej. Układy ruchowe są ukierunkowane nie tylko tanecznie, ale również mają na celu wzmocnienie i uelastycznienie wszystkich partii mięśniowych, w szczególności mięśni przykręgosłupowych i mięśni brzucha, co sprzyja
prawidłowej postawie ciała i polepsza ogólne samopoczucie. Najważniejszym założeniem smooth modern dance jest połączenie tańca z muzyką oraz nauka wyrażania siebie poprzez ruch.

Street jazz
To kompilacja różnych form tańca wywodzących się z ulicznej zabawy ruchem i rytmem. Zawiera w sobie elementy hip hop'u, funk, electric boogie i break dance. Tę formę tańca można oglądać na koncertach i w teledyskach znanych gwiazd kultury pop np. Michaela Jacksona, Madonny, Britney Spears czy Anastazji oraz słynnego zespołu STOMP. Jazz funk, zwany także Street-jazz jest połączeniem hip-hopu i jazz dance. Pomimo że jazzfunk wiele pożycza z hip hopu nie jest uznawany za reprezentanta tego stylu, ponieważ jego podstawowe ruchy są jazzowe.

Swing jazz
Swing narodził się w latach trzydziestych minionego wieku, jako forma wyrażenia swojej indywidualności przy pomocy mocnego, sportowego ruchu, dostrojonego do szybkiego tempa muzyki i wesołego charakteru piosenek. Big Bandy prowadzone przez tak legendarnych muzyków, jak Duke Ellington, Tommy Dorsey czy Count Basie były popularyzatorami
muzyki tej ery. Taniec swing urósł do symbolu radości i ukojenia podczas Wielkiego Kryzysu, w jaki popadła Ameryka w tamtych czasach. Tańczenie swingu pozwalało ludziom na odreagowanie i zapomnienie o zmartwieniach. Energiczne kroki Charlestona, Jitterbuga i Lindy są w dalszym ciągu popularne w studiach tańca i klubach jazzowych całego świata.
Wiele ruchów stworzonych przez swing jest wykorzystywanych także w hip-hopie, jazzie i Broadway dance.

Taniec klasyczny dla tancerzy współczesnych
Podstawę zajęć stanowi metodyka tańca klasycznego. Podstawowy nacisk położony jest na świadome i funkcjonalne ustawienie ciała tancerza. Na zajęciach uczestnicy będą poznawać zasady przepływu energii, uczyć się rozluźnienia i likwidowania zbędnego napięcia, odkrywać zasady dynamiki, utrwalać umiejętność prawidłowego oddychania wspierającego
ruch i jego przepływ. Celem zajęć jest odnalezienie naturalnego i maksymalnie efektywnego sposobu korzystania z techniki klasycznej, z uwzględnieniem zasad anatomicznych oraz mechanicznych cech ciała tancerza.

Taniec orientalny
Jest nazywany także Belly Dance. U jego źródeł leżą różne techniki i style wywodzące się z Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Dzisiejszy taniec orientalny to synteza elementów etnicznych pochodzących z różnych kultur. Można w nim znaleźć takie style jak Arabic flamenco, oriental salsa czy oriental jazz. Oriental dance (zwany popularnie tańcem brzucha) pojawił się w Europie na przełomie XIX i XX wieku. W swojej tradycyjnej wersji jest wyrazistym tańcem solowym, wykonywanym przez kobietę. Charakteryzuje się płynnością i zwolnionymi ruchami ciała, a także zmysłowością, energią i stymulacją radosnej kobiecości. Jest zintegrowany z muzyką i zmieniającymi się rytmami. Kształtuje sprawność fizyczną, uczy poprawnego oddychania, pomaga wydobyć kreatywny kobiecy potencjał. W swojej zaawansowanej wersji zbliża się do tanecznej medytacji. Polecany jest dla Pań w każdym wieku, nawet dla tych, które nie majążadnego przygotowania tanecznego.

Taniec współczesny
Zajęcia z tańca współczesnego dla początkujących oparte są na podstawach technicznych Marthy Graham, Merce Cunninghama i Jose Limona, w syntezie z ćwiczeniami uczącymi pokonywania i wykorzystywania przestrzeni, na bazie układów ruchowych i improwizacji.

Taniec współczesny z elementami tańca fizycznego
Ciało oraz jego fizyczne umiejętności to nieskończone źródło dla możliwości ruchu. Taniec fizyczny łączy w sobie dynamikę, niezwykłą energię i siłę wewnętrzną, która napędza organizm do takiego wysiłku oraz zewnętrzną, dającą upust emocjom w ekspresji cielesnej. Poprzez prawidłowe używanie mechanizmów siłowych ciała, ruch jest z jednej strony bardzo fizyczny, a z drugiej – jednocześnie -jak najbardziej duchowy i intelektualny. Technika zawiera w sobie elementy gimnastyki, podstawy akrobatyki, ćwiczenia budujące i wzmacniające siłę mięśni oraz wykorzystujące ten specyficzny rodzaj motoryki.

Coaching Project
Zajęcia Stiana Danielsena będą oparte na improwizacji, skupiającej się na dynamicznych zmianach ruchu, budowanych stopniowo z konkretnych zadań i wyzwań. Owe zadania powinny pomóc tancerzowi uzyskaniu stanu większej świadomości, dotyczących oceny możliwości leżących w jego własnym ciele, także w relacji z innymi tancerzami. Stian mówi: „Dużą uwagę poświęcam korzystaniu z różnych jakości ruchów i różnych kontekstów w jakich są one umieszczone. Ułatwia to wykorzystanie dynamicznego, czystego i zaskakującego języka z czyjegoś, już istniejącego repertuaru, z nadzieją na powiększenie go.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie