Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukt na ul. Gołężyckiej będzie zamknięty 15 marca - rozpoczyna się jego przebudowa, będą utrudnienia

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Wizualizacja wiaduktu po przebudowie
Wizualizacja wiaduktu po przebudowie PIM
15 marca rozpocznie się przebudowa wiaduktu przy ul. Gołężyckiej, prowadzącego ruch samochodowy nad liniami kolejowymi nr 272 (trasa Kluczbork – Poznań Główny) oraz 352 (Swarzędz – Poznań Starołęka). Zakończyć się ma do grudnia tego roku. Według wcześniejszych planów miasto zakładało, że w listopadzie powinno być wydane pozwolenie na użytkowanie. Inna zmiana w stosunku do zapowiedzi z 2019 roku dotyczy osobnej kładki dla pieszych – nie będzie ona budowana.

- Planujemy, że roboty budowlane rozpoczną się w połowie marca, po uzyskaniu zgody na zajęcie pasa drogowego z Zarządu Dróg Miejskich oraz po ustaleniu dokładnego terminu wejścia na teren należący do PKP. Już dziś warto jednak przygotować się na spore zmiany w organizacji ruchu związane z realizacją tej niezbędnej inwestycji – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Gdzie będą objazdy ul. Gołężyckiej?

Za kilka dni zostanie zamknięty przejazd ulicą Gołężycką i wprowadzony objazd ulicami Baranowską, Minikowo, św. Antoniego, Starołęcką, Forteczną i Warowną, liczący w sumie około 4,5 km długości. Jednocześnie mieszkańcy ul. Iłżańskiej oraz Sarbinowskiej będą mieć zapewniony dojazd do posesji.

Emerytury bez podatku? Zobacz wideo:

Wiadukt na Gołężyckiej do przebudowy, razem z chodnikiem dla pieszych

O tym, że wiadukt jest w bardzo złym stanie technicznym i będzie gruntownie remontowany, a właściwie przebudowywany, miasto mówiło w 2019 roku. Trzeba wymienić płytę pomostową wraz z elementami konstrukcji stalowej, wyremontować podpory, zbudować odwodnienie i umocnić skarpy. Pierwotnie zakładano, że po remoncie wiaduktem będą przejeżdżać samochody, podczas gdy ruch pieszy i rowerowy będzie skierowany na osobną kładkę, która teraz byłaby budowana, jednak miasto odstąpiło od tego pomysłu.

- Kładka dla pieszych i rowerzystów została wyłączona z zakresu zadania: decyzja ta zapadła w I kwartale 2020 roku po spotkaniu z przedstawicielami PKP – wyjaśnia Maja Chłopocka–Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Powodem takiej decyzji jest zamiar budowy Kolei Dużych Prędkości, która uniemożliwia funkcjonowanie w tym miejscu sąsiadującego z wiaduktem obiektu dla pieszych i rowerzystów.

Dlatego na jezdni i chodnikach wiaduktu ułożona będzie nowa nawierzchnia, pojawią się nowe bariery, poręcze, osłony przeciwporażeniowe oraz oświetlenie. PIM zapewnia, że w efekcie przebudowy przywrócona będzie pierwotna nośność wiaduktu, poprawi się jego stan techniczny i trwałość, zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu.

Po remoncie wiaduktu na Gołężyckiej pojadą tu autobusy

Jest też inny ważny cel przebudowy: zwiększenie możliwości komunikacji w południowo-wschodniej części Poznania. Władze miasta zamierzają uruchomić połączenie autobusowe nowej pętli przy ul. Unii Lubelskiej z Minikowem.

Zobacz też: Poznań: Na Jeżycach może powstać stacja PKP. Kolej odciąży ruch samochodowy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski