Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielki Test Salonów 2016 wygrał Volkswagen

Piotr Robakowski
Salony samochodowe zgrupowane pod marką Volkswagen otrzymały najwyższe noty we wszystkich kategoriach
Salony samochodowe zgrupowane pod marką Volkswagen otrzymały najwyższe noty we wszystkich kategoriach Volkswagen
Przebadano 365 salonów 21 marek, które odwiedziło ponad 70 „tajemniczych klientów”. Ostatecznie na pierwszej pozycji znalazły się obiekt wchodzące w skład Volkswagena. Bardzo wysokie miejsce zajął obiekt należący do poznańskiego dealera firmy Krotoski-Cichy.

Test obejmujący badanie obsługi w salonach samochodowych na terenie Polski organizowane jest już od 13 lat. Redakcja tygodnika Auto Świat wspólnie z firmą TNS Polska, będącą liderem w dziedzinie badań rynkowych na potrzeby branży motoryzacyjnej wysłała w tym roku 71 tajemniczych klientów. Ich celem były wylosowane wcześniej salony samochodowe. Nie sposób bowiem przebadać wszystkie obiekty, sprzedające nowe samochody, a działające w obszarze naszego kraju. Ostatecznie wytypowano 365 salonów 21 importerów na terenie Polski. Zadaniem tajemniczego klienta był zamiar zakupu popularnego samochodu danej marki.
Oceniając poszczególne salony brano pod uwagę trzy podstawowe parametry – organizację salonu, obsługę klienta i jazdę próbną. Maksymalnie obiekt mógł otrzymać 200 punktów. Aż 125 z nich salon mógł otrzymać w kategorii „obsługa klienta”, którą organizatorzy testu uznali za najważniejsze kryterium oceny pracy nowoczesnego salonu. Kolejnych 50 punktów było do zdobycia w kategorii „jazda próbna”, a 25 – za „organizację salonu”. Zdobyte punkty przeliczane były na procenty, a średnia ocena wszystkich obiektów handlowych danej marki dała wynik ogólny importera. Ostatecznie na pierwszej pozycji uplasowały się salony należące do Volkswagena. Przed rokiem marka zajmowała drugą pozycję. Tym razem wskoczyła na najwyższe miejsce podium. - Fakt, że awansowaliśmy z drugiego miejsca w poprzedniej edycji testu salonów tygodnika „Auto Świat” na pierwsze w tegorocznej, jest dla nas wielkim wyróżnieniem za ciężką pracę, którą wykonują sprzedawcy w salonach. Ten wynik to również ogromne wyzwanie. Wysoką ocenę chcielibyśmy utrzymać w przyszłości, a najlepiej – jeszcze poprawić nasz wynik” – mówi Michał Szaniecki, dyrektor marketingu marki Volkswagen. Na drugiej pozycji znalazła się marka Renault, a dokładnie znajdujące się w sieci obiekty, a trzecia była Dacia. Kolejne miejsca zajęły marki – Audi, Seat, Peugeot, BMW, Mazda, Nissan i zamykający pierwszą dziesiątkę Citroen. Warto zaznaczyć iż określano procentami jakość obsługi w przypadku Volkswagena wyniosła 87,2 %, Renault uzyskało wynik 0 0,1 % gorszy, a Dacia już o prawie 5 procent słabszy. Najgorzej sklasyfikowano Hyundaia, który podczas badania otrzymał 57,6 procent. Na uwagę zasługuje fakt, że na bardzo wysokim, bo drugim wśród salonów Volkswagena sklasyfikowano salon samochody w Szczecinie, który należy do poznańskiej firmy Krotoski-Cichy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski