Wielkie zmiany na Łazarzu. Tempo 30, zwężenie Głogowskiej czy koniec parkingu buforowego?

Mikołaj Woźniak
Przez Stare Miasto, Centrum, Jeżyce uspokajanie ruchu dotarło na Łazarz. Przygotowane są trzy koncepcje, z czego dwie zakładają zwężenie ulicy Głogowskiej. Na to nie ma zgody mieszkańców. Przynajmniej na razie.

Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego, Strefy Płatnego Parkowania, wyprowadzenie ruchu z ulic przebiegających przez Rynek Łazarski, a nawet zwężenie ulicy Głogowskiej do jednego pasa w każdą stronę. Wszystko to w połączeniu z wprowadzeniem na Łazarzu Strefy Tempo 30, ma unormować ruch, sposób parkowania i skończyć z robieniem z tej dzielnicy „parkingu buforowego”.

I o ile mieszkańcy znajdują atuty nowych koncepcji organizacji ruchu, o tyle na zwężenie Głogowskiej, wielu z nich nie chce się zgodzić. ZDM zapewnia, że nie zrobi tego, zanim nie powstanie ulica Dolna Głogowska. Tym bardziej, że pomysł na zwężenie tej, jednej z głównych, arterii miasta pojawia się w Poznaniu cyklicznie. I zwykle jest traktowany z dużą rezerwą.

Ostatnia odsłona tego „serialu” przypadła na sierpień tego roku. Kiedy Tomasz Wierzbicki, radny Prawa do Miasta złożył interpelację dotyczącą wydzielenia torowiska na Głogowskiej, a tym samym zwężenia tej ulicy - rozpętała się burza. Sprzeciwiły się temu m. in. rady osiedli i większość miejskich radnych PO. Maciej Wudarski, zapewniał, że jeśli zwężenie zostanie wdrożone, to nie wcześniej niż w latach 2020-21. Z kolei miejskie spółki deklarowały gotowość do zmian.

  • Poznaj szczegóły trzech wariantów nowej organizacji ruchu na Łazarzu
  • Rada Osiedla Świety Łazarz ma już swojego faworyta wśród projektów. Który to?
  • Będzie łatwiejsze i tańsze parkowanie dla mieszkańców Łazarza
  • "Zwężona Głogowska to absurd!", "Nie chcę komentować, bo musiałbym kląć", czyli mieszkańcy o proponowanych zmianach
  • Mamy opinię eksperta w dziedzinie transportu - co mówi o zwężeniu Głogowskiej?

O tym przeczytasz w naszym Serwisie PLUS w artykule: Mieszkańcy boją się zmian, ale nie ma wątpliwości, że są potrzebne

OBEJRZYJ TAKŻE
Poznańska policja o bezpieczeństwie podczas świętowania Nowego Roku

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rozsądny
Głogowska jest bardzo ważną ulicą dla komunikacji miasta . Zwężając ją do jednego pasa powodujemy wąskie gardło dojazdu do Targów ale też do Centrum Poznania. To tak jakbyśmy nagle główną aortę zwęzili o połowę powodując niedotlenienie całego organizmu. Zamiast ulic zwężonych , jednokierunkowych należy główne ulice zrobić bezkolizyjnymi czyli zbudować skrzyżowania wielopoziomowe. Tramwaj blisko CENTRUM na Głogowskiej(od Targów aż do Zajezdni) , Dąbrowskiego (od Rynku Jeżyckiego aż do Pl. Wolności mógłby jechać na estakadzie podobnie jak w Berlinie jeździ S-Bana. Planowanie kolejnych tras tramwajowych w Poznaniu to wyrzucanie pieniędzy. Poznań powinien planować budowę metra + tam gdzie nie można zejść pod ziemię budować estakady komunikacyjne. PARKINGI : Miasto czerpie duże kwoty z parkometrów gdzie kierowcy parkujących w Poznaniu aut zostawiają ogromne pieniądze. To rozwiązanie miało być jednak tymczasowe i zarobione pieniądze miały posłużyć na budowę wielopoziomowych Parkingów w różnych częściach miasta. Gdzie i na co poszły te pieniądze? Może włodarze miasta zaczną wreszcie myśleć o Poznaniu całościowo a nie wybiórczo łatają jakieś dziury . Warto zrobić rachunek ekonomiczny planowanych tras tramwajowych porównując to z budową metra w Poznaniu . Dziś pierwsza linia metra od stacji Cmentarz Miłostowo - Nowe Zoo - OSiR Malta - Nowa Śródka - St. Rynek (Ratusz) - Okrąglak - Uniwersytet A.M(Kaponiera) - Targi( Dworzec Zach. PKP ) - ARENA - Os. Kopernika - Cmentarz Junikowo. Już dziś należy uwzględnić pod taką inwestycję tereny wolne od zabudowy szczególnie na końcowych stacjach. Oj Panie Prezydencie Jaśkowiak ! . Prezydentem się bywa ale jak już się nim jest to trzeba mieć spojrzenie na miasto którym się włada jak prezydent a nie jak uczeń co się uczy tej funkcji tylko jak profesor który nam nakreśla kompleksowy sposób widzenia miasta Poznania. W przeszłości Poznań był dla innych miast wzorem do naśladowania . To u nas powstała bezkolizyjna trasa PST. Teraz dopiero są takie trasy np. w Szczecinie. Dziś Poznań ma anty wizytówki dawnego czystego Poznania porównywanego do Wiednia. Stary Rynek dziś tak brudnym placem ,że aż odrzuca nas widząc tą ilość pet po papierosach leżących na bruku. Dlaczego tego się nie sprząta co godzinę ? Trasy rowerowe może i są jakąś nowością w krajobrazie miasta ale czy to ma być podstawowe rozwiązanie w mieście korków ?
c
cygan
życzę tym wszystkim, którzy bez przerwy gadają o zwężeniu ul.Głogowskiej, żeby w Nowym Roku jakaś siła potężnie pierdolnęła ich w te głupie łby. Rowerowi zarządcy Poznania są po prostu porządnie chorzy. To miasto jest jego mieszkańców i należy spełniać ich wolę, a nie zaspokajać swoje chore i głupie ambicje. Niestety zarówno w ZDM oraz w Urzędzie Miasta do wielu tych niedorobionych urzędasów to nie dociera. Więc wam jedno poradzę zanim coś głupiego wymyślicie to najpierw pierdolnijcie się w te głupie łby.
j
jaskowiak to jest imbecyl
miasto ma politykę zakorkowania wszystkich ulic... a nastepnym krokiem bedzie zrobienie bus pasów no bo "autobus stoi" i beda jeszcze wieksze korki i tak w kółko
G
Gość
odbędą się spotkania z mieszkańcami:

17 stycznia 2018 roku o 17:00 w Szkole Podstawowej nr 9 przy ul. Łukaszewicza 9/13

18 stycznia 2018 roku o 17:00 w Szkole Podstawowej nr 33 przy ul. Wyspiańskiego

czyli kolejne udawane konsultacje
G
Gość
Wariant 1
W pierwszym wariancie organizacji ruchu zawarte zostały następujące zmiany:
1. wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski;
2. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach i odcinkach ulic: Jarochowskiego, Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Niegolewskich;
3. nakaz skrętu w ul. Szymborską (z wyłączeniem autobusów ZTM) na skrzyżowaniu ul. Szymborskiej
i ul. Chociszewskiego;
4. likwidacja lewoskrętów z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego (rozwiązanie zostało już wdrożone
w ramach oddzielnego zadania) i ul. Śniadeckich.

Wariant 2
Drugi z przygotowanych wariantów obejmuje:
1. wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski;
2. zwężenie Głogowskiej odbywa się po jednym pasie ruchu w każdą stronę na odcinku między
ul. Hetmańską i ul. Śniadeckich;
3. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach/odcinkach ulic: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera;
4. likwidacja lewoskrętów z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego (rozwiązanie zostało już wdrożone
w ramach oddzielnego zadania) i ul. Śniadeckich.

Wariant 3
Zmiany proponowane w wariancie 3:
1. wyłączenie z ruchu kołowego ulic przebiegających na wskroś przez Rynek Łazarski;
2. zwężenie Głogowskiej odbywa się po jednym pasie ruchu w każdą stronę na odcinku między
ul. Hetmańską i ul. Śniadeckich;
3. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach/odcinkach ulic: Potockiej, Stablewskiego, Lodowej, Dmowskiego, Łukaszewicza, Mottego, Calliera, Granicznej, Małeckiego, Strusia, Kanałowej, Niegolewskich, Chociszewskiego, Potworowskiego, Stablewskiego, Morawskiego, Szczanieckiej, Niegolewskich, Limanowskiego, Drużbackiej, Wyspiańskiego, Berwińskiego, Jarochowskiego, Bogusławskiego, Śniadeckich, Ułańskiej, Kossaka, Chełmońskiego, Siemiradzkiego, Grottgera, Kasprzaka, Matejki, Kolejowej, Gąsiorowskich;
4. likwidacja lewoskrętów z ul. Głogowskiej w ul. Berwińskiego (rozwiązanie zostało już wdrożone
w ramach oddzielnego zadania) i ul. Śniadeckich;
5. wyznaczenie BUS pasów pod prąd w ciągu ul. Kasprzaka / ul. Matejki oraz na ul. Kolejowej.

Koncepcja będąca przedmiotem niniejszych konsultacji została pozytywnie zaopiniowania przez Radę Osiedla Św. Łazarz w Wariancie 1. W ramach dotychczasowych uzgodnień ustalono również,

Opinie, propozycje zmian i pytania na temat zaprezentowanej koncepcji można przesyłać do ZDM
w następujący sposób:
- pocztą elektroniczną na adres [email protected];
- pocztą tradycyjną na adres ZDM w Poznaniu, ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań
- dostarczając w formie pisemnej do siedziby ZDM osobiście lub w inny dogodny dla siebie sposób.

W ramach konsultacji społecznych odbędą się dwa spotkania z mieszkańcami:

17 stycznia 2018 roku o godzinie 17:00 w Szkole Podstawowej nr 9 przy ul. Łukaszewicza 9/13

18 stycznia 2018 roku o godzinie 17:00 w Szkole Podstawowej nr 33 przy ul. Wyspiańskiego
K
Kopuć Jan
tiaaa rynki wapniaku jesteś daleko za murzajami my wszyscy do marketów jeżdzimy,a nie jakieś tam rynki heh se wymyślił.
P
Poznaniak z Łazarza
Zwężają do poziomu umysłu wice prezydenta. Mam pytanie!
Czy to prawda że miejski inżynier ruchu nie ma prawa jazdy? Takie głosy chodzą po mieście i to mi zaczyna pasować.
Po co w średniowieczu już tworzono rynki? Po to aby się zaopatrywać w towary. Towary które trzeba dowieźć i zakupione wywieźć a nie chodzić z siatami.
s
szczun
Bo oni pochodzą z wiochy.Rdzennych poznanioków jest już coraz mniej ,bo poumierali.Ci to nabyci zza Buga i innych landów.
S
Struś.
Jeśli mieszkańcy Łazarza mają stanowić o przebudowie ulicy to niebawem Łazarz wróci do swego początku czyli do wiochy !
p
pomylenie pojęć
jako sposób jego leczenia? Absurd nad absurdy. Gdzie polityka rozwoju miasta i jego przewietrzania od samochodów i spalin? Zabudowa resztek zieleni, budowa parkingów buforowych , ram objazdowych dla tranzytu????? gdzie!!???
p
pomylenie pojęć
jako sposób jego leczenia? Absurd nad absurdy. Gdzie polityka rozwoju miasta i jego przewietrzania od samochodów i spalin? Zabudowa resztek zieleni, budowa parkingów buforowych , ram objazdowych dla tranzytu????? gdzie!!???
Dodaj ogłoszenie