Wielkopolska: Maszynistę tanio wynajmę. Pilne!

Robert Domżał
Pod szyldem nowej spółki pojadą kolejarze z Przewozów Regionalnych
Pod szyldem nowej spółki pojadą kolejarze z Przewozów Regionalnych Fot. PIOTR KRZYZANOWSKI/POLSKAPRESSE
Udostępnij:
Pięć milionów złotych zainwestował samorząd województwa w spółkę Koleje Wielkopolskie, by podnieść standard przewozów i obniżyć cenę. Jak dotąd nie jest pewne, kiedy nowa spółka zacznie wozić pasażerów.

- Chcemy, by nastąpiło to 1 czerwca. Gdyby jednak na początku były potknięcia, prosimy o wyrozumiałość - mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim.

Problemem nadal jest brak maszynistów i konduktorów.
- Finalizujemy rozmowy z Przewozami Regionalnymi o wynajmie usługi w postaci użyczenia maszynistów i kierowników pociągów - twierdzi Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.

Przedstawiciele spółki Przewozy Regionalne odpowiadają, że pracowników nie oddadzą, ale mogą świadczyć usługę konkurentowi. Oczywiście nie będą jej świadczyć charytatywnie, ale muszą na niej zarobić. Jeśli spółki dojdą do porozumienia, pasażerowie nie zauważą nawet zmiany. Drużyny konduktorskie nadal będą w barwach Przewozów Regionalnych.

Inne będzie co najwyżej logo na bilecie, którego cena pozostanie bez zmian. Sami kolejarze godziny przepracowane dla KW będą rozpisywać jako nadgodziny. Dlatego nowy przewoźnik poniesie wyższy koszt, niż gdyby płacił własnym pracownikom. Maszyniści mają być wypożyczani przez pół roku. Od grudnia Koleje Wielkopolskie mają już dorobić się własnych pracowników.

Nowy przewoźnik będzie woził pasażerów z Poznania do Rogoźna i Wągrowca, z Poznania doWolsztyna, a także z Leszna do Jarocina. Koleje Wielkopolskie chcą też kursować między Lesznem a Ostrowem oraz Lesznem a Zbąszynkiem.

Według Jerzego Krigera, dyrektora departamentu transportu Urzędu Marszałkowskiego, nowa spółka chciała szkolić maszynistów. Ponieważ minister infrastruktury wydał niezbędne przepisy w marcu tego roku zamiast w grudniu roku ubiegłego, szkolenie jest na razie niemożliwe.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasandżer
A czy np. WorkService czy inni pośrednicy pracy z pomocą nie chcą przyjść?
Rozumiem, że maszyniści muszą mieć odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdów szynowych, ale np. taki konduktor, czy kierownik pociągu - wystarczy chyba kilkutygodniowe przeszkolenie.
W ten sposób Koleje Wielkopolskie jeszcze przed startem okazują swoją nieudolność i nieumiejętność pozyskania pracowników.

Swoją drogą - jako pasażer - wolałbym, żeby konduktorzy, czy obsługa pociągu nie pochodziła z PKP, tylko by były to osoby pozbawione bagażu socjalnej państwowej firmy, gdzie pasażer = intruz!
Dodaj ogłoszenie