Nasza Loteria

Wielkopolska: Od 1 kwietnia pociągi będą jeździły rzadziej

Robert Domżał
Kwota o jaką zmniejszona została dotacja równa jest tej, jaką pochłonął ubiegłoroczny strajk - twierdzą przedstawiciele Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego
Kwota o jaką zmniejszona została dotacja równa jest tej, jaką pochłonął ubiegłoroczny strajk - twierdzą przedstawiciele Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego Robert Domżał
Od 1 marca stopniowo zacznie ubywać pociągów kursujących po Wielkopolsce. Poważniejsze zmiany nastąpią od 1 kwietnia. Wtedy to odwołanych zostanie sześć par pociągów, a trasy kolejnych będą skrócone. Mniej pociągów pojedzie w drugi dzień Wielkanocy.

Powodem zmian w rozkładzie jazdy jest ograniczenie kwoty dofinansowania do połączeń regionalnych przez zamawiającego czyli Urząd Marszałkowski. Zamiast wcześniej wynegocjowanych 131 mln zł dla obydwu spółek czyli Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich przewoźnicy dostaną tylko 121 mln zł.

Kilka pociągów spółki Przewozy Regionalne zniknie już od 1 marca. W sobotę zabraknie połączenia Poznań- Września, odjazd 6.36 oraz Września - Poznań, odjazd godz.9.22. Do Ostrowa w soboty nie pojedzie zaś pociąg, który wyjeżdżał z Jarocina o godz. 5.44. W niedzielę nie będzie można dojechać do Jarocina pociągiem wyjeżdżającym z Ostrowa o godz. 15.35.
Wyruszający w podróż po 1 kwietnia powinni bardzo dokładnie sprawdzić wcześniej, czy pociąg, którym chcą podróżować, będzie kursował. Oto część zmian.

Odwołane będą pociągi Poznań - Konin, odjazd 8.35 oraz Konin - Poznań, odjazd 16.05. Nie pojedzie też para Poznań - Nowy Tomyśl, odjazd 12.49 i Nowy Tomyśl - Poznań, odjazd 18.12.

Zabraknie pociągu Poznań - Gniezno, odjazd 8.48 oraz Gniezno - Poznań, odjazd 11.21, a także Leszno - Rawicz, odjazd 22.20 i Rawicz - Leszno, odjazd 4.23.

Kolejne dwie pary pociągów odwołanych to: Poznań odjazd godz. 7.23 - Wronki, Wronki - Poznań 10.27 oraz Piła odjazd godz.19.58

- Wyrzysk i Wyrzysk odjazd 5.37 - Poznań. Ostatni z wymienionych pociągów zdaniem marszałka województwa wielkopolskiego powinien być dofinansowany z budżetu powiatu pilskiego, ponieważ kursuje wyłącznie w obrębie tego powiatu.

Skrócone zostaną połączenia Poznań 13.49 Zbąszynek. Od 1 kwietnia pojedzie on tylko do Nowego Tomyśla. Stamtąd też będzie wracał o godz. 15.44.

Zamiast z Poznania o 14.10 do Leszna pociąg pojedzie tylko do Kościana. Powrót z Kościana planowany jest o godz.115.57.
Pociąg Poznań 13.35 - Konin pojedzie tylko do Wrześni. Powrót też z tej miejscowości.

Od 1 kwietnia niektóre pociągi kursujące dotąd w soboty już tego dnia nie będą kursować. Tak będzie z pociągiem Poznań 20.45 - Krzyż. W niedzielę zaś pociąg Krzyż 4.44 - Kluczbork nie pojedzie na odcinku Krzyż - Poznań.

Pociąg Ostrów 20.46 do Poznania przeniesiony został na godz.16.30. Stanie się tak z powodu małej frekwencji. Odwołany na odcinku Poznań - Ostrów zostaje kursujący w soboty i niedziele pociąg z Poznania do Kluczborka . W sobotę i niedziele nie pojedzie pociąg Ostrów 11.11 do Poznania.

Krzyż 6.08 - Piła nie pojedzie w sobotę, a Piła - Krzyż 19.27 w niedzielę. Poznań 17.53 - Krotoszyn nie pojedzie w sobotę, a powrotny wyruszający z Krotoszyna o 5.38 nie pojedzie w niedzielę.Konin 9.34 - Poznań nie będzie kursował ani w soboty, ani w niedzielę.

W czasie letnich wakacji czyli od 22 czerwca do 3 września pociąg z Poznania o 12.11 do Koła nie pojedzie na odcinku Konin - Koło. Z Koła nie pojedzie pociąg do Poznania odchodzący o godz.14.07. Wyruszy on z Konina. Pociąg z Ostrowa godz.5.59 do Kluczborka pojedzie tylko do Kępna. Wracał będzie też tylko z tej miejscowości. W sobotę i niedzielę nie wyruszy on na trasę.
Popularny pociąg z Wrocławia do Olsztyna nie będzie finansowany przez marszałka i od 1 kwietnia pojedzie jako pociąg między regionalny. Dla pasażera oznacza to , że zapłaci drożej za bilet. Kolejne zmiany kolejarze zapowiadają na okres remontu trasy Poznań - Czempiń. Najprawdopodobniej będą one kursować nie częściej, jak co godzinę.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Acta
"Kwota o jaką zmniejszona została dotacja równa jest tej, jaką pochłonął ubiegłoroczny strajk - twierdzą przedstawiciele Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego" a dlaczego nikt nie powie ile pieniędzy poszło na Kolej Wielkopolską zanim zaczeła jeździć... Marszałek i Unia wpompowali kupe kasy na biura i pensje dla biurokratów, a przez 1,5 roku nie jeździł żaden szynobus. Na kolei ludzie zarabiaja ochłap, a i tak robi sie ich w balona - dlatego muszą walczyc o swoje - o godne życie. A kwota o jaka zmiejszono dotacje, to i tak kropla w morzu tego, co przetracili zarzadzający tą całą "koleją"
K
King Henry Happy
I jak ludzie mają dojechać z i do zakładów pracy? Te pociągi są tylko dla PKP? Przesuwacie pociągi robicie syf! Komu odpowiadają zmiany? Pan marszałek daje kulturalne nagrody ale kasy na przewozy pasażerów nie ma więc po co konsorcjum Koleje Wielkopolskie? Kolejne miejsce do zarabiania kasy przez nie wiadomo kogo? Powodzenia Wszystkim co tworzą ten bajzel na kołach (wózkach) niedługo może i Wy stracicie swoje stołki i oby jak najszybciej !!
t
traveller
Myślisz, że DB jest zarządzane lepiej? Tam też są strajki. Jeśli przewozy przejmie DB, to będą jeździły te same pociągi, będą ci sami maszyniści i konduktorzy, wszystko będzie droższe, a dodatkowo zysk będzie transferowany za granicę.
Fakt, PKP to syf, ale DB nie jest rozwiązaniem!
w
w
trzeba było kaskę zabrać na drogi na europorażkę a po politycznym show zostaną nadal puste stadiony i długi,
skończymy jak Portugalia
s
szkoda gadać
Może czas na DB? Może im się będzie opłacać? Może lepiej zapłacić więcej a mieć pewność, że pociąg pojedzie, będzie w nim czysto i dojedzie punktualnie do celu?
W
Wacek...
Jak likwidują pociągi, to po co budują ten nowy dworzec PKP w Poznaniu. Polikwidują pociągi to taki duy dworzec PKP nie będzie potrzebny i wystarczy ten stary co obecnie jest.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski