Zakaz jazdy dla TIR-ów wprowadzono na drodze z Mosiny do Kórnika, na drodze nr 434 Kórnik - Kleszczewo, a także na drodze łączącej Golinę z autostradą A2, a także na drodze prowadzącej ze Słupcy do miejscowości Ostrowite.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Mieszkańcy mają dość TIR-ów, które uciekają z autostrady
Kierowcy TIR-ów uciekną z autostrady A2?
Opłaty za przejazd zrujnują przewoźników
Autostrada: Zamiast winiet - elektroniczny system poboru opłat
Na drodze z Kórnika do Kleszczewa panoszą się nie tylko pojazdy przejeżdżające tranzytem, ale i te, które dowożą materiały na budowę S5 i węzła autostradowego w Kleszczewie.
- Wcześniej na obydwu drogach obowiązywało ograniczenie tonażu, ale wtedy dotyczyło ono rzeczywistej masy pojazdu. Postanowiliśmy zamienić znak B-18 na B-5. Zakaz dotyczy dopuszczalnej masy całkowitej. Musimy jakoś chronić swoje drogi - wyjaśnia Marian Moszczak, z-ca dyrektora WZDW w Poznaniu. Żeby jednak zakaz był skuteczny, kierowca musi wiedzieć, że może trafić na kontrolę. Drogowcy powiadomili więc o zmianie Inspekcję Transportu Drogowego.
- Zamiana znaku z B18 na B5 to duże ułatwienie dla służb kontrolujących. Teraz, by stwierdzić naruszenie przepisu, wystarczy sprawdzić dane w dowodzie rejestracyjnym. Tylko w sierpniu i wrześniu na drogach, na których obecnie obowiązuje ograniczenie tonażu, przeprowadziliśmy około 150 kontroli związanych z normatywnością samochodów ciężarowych mówi Rafał Majewski zastępca naczelnika wydziału inspekcji WITD w Poznaniu.
- Połowa kontroli zakończyła się wydaniem decyzji administracyjnych nakładających kary na przewoźników łamiących przepisy ustawy o drogach publicznych. Inspektorzy ukarali też kierowców mandatami karnymi, za łamanie przepisów ruchu drogowego na kwotę 100 tys. zł - dodaje Rafał Majewski.
Zarządca rozważa możliwość wprowadzenia kolejnego ograniczenia. Tym razem miałby on całkowicie wykluczyć tranzyt z niektórych tras. Najprawdopodobniej stanie się tak na odcinku Kórnik - Kostrzyn.
- Musimy ograniczyć tam tranzyt, bo i bez tego rodzaju przejazdów na naszej drodze jest zbyt duże natężenie pojazdów - wyjaśnia Marian Moszczak. W Kostrzynie i w Kórniku są bazy logistyczne i to powoduje rozjeżdżanie wszystkich dróg. Właściciele ciężarówek, którzy mają swoje siedziby przy naszej drodze, otrzymają oczywiście zezwolenie na przejazd - uspokaja dyrektor Moszczak.
WZDW rozważa też możliwość ograniczenia tonażu na drogach: 270 Koło - Izbica Kujawska, 266 Sompolno - Piotrkowo Kujawskie oraz 432 Środa - Września i 443 Rychwał - Tuliszków. Ostateczna decyzja co do tych tras jeszcze nie nie zapadła.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?