reklama

Wielkopolskie marki wiele warte. Zobacz, ile dokładnie!

Monika KaczyńskaZaktualizowano 
Deweloperzy zdominowali czołówkę, ale wartościowe są także marki porducenta surówek, firmy złotniczej czy leków.

Wielkopolski Klub Kapitału wraz z Grupą Fresh i DGA stworzył ranking wartości wielkopolskich marek. Oceny dokonywano w trzech kategoriach B2C (business to consumer), B2B (business to business) i marki najbardziej rozpoznawalnej przez internautów.

Aby znaleźć się w rankingu marka musiała spełniać kilka warunków: po pierwsze powstać na terenie województwa wielkopolskiego, w naszym województwie też musi znajdować się główna siedziba jej właściciela, w ciągu ostatnich trzech lat musiała generować przynajmniej 3 mln zł przychodu rocznie.

Ocenie mogły być poddawane wyłącznie marki istniejące na rynku nie krócej niż pięć lat. Te przedsiębiorstwa, które posiadają więcej niż jedną markę mogły zgłosić do rankingu wybrane trzy.
Czołówkę rankingu w kategorii B2C zdominowali deweloperzy. W pierwszej piątce znalazło się ich aż trzech: Ataner - lider rankingu, tuż za nim uplasował się Agrobex, zaś piąte miejsce zajął Trust. Trzecia i czwarta lokata przypadła Inei (dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych i telewizji kablowej), kolejne firmie "Grześkowiak" - producentowi surówek.

W pierwszej piątce różnice w szacowanej wartości marki były znaczne. O ile Atanera wyceniono na 124.413 mln zł, o tyle wartość marki Agrobex według rankingu to 80.471 mln zł. Niewiele mniej, bo 80.450 mln zł jest warta marka Inea.
Liderem rankingu w kategorii B2B został producent tablic rejestracyjnych - firma Utal. Wartość tej marki wyceniono na ponad 63 mln zł. Utal wyprzedził Business Centre Club oraz Agromarket Jaryszki.

Najbardziej rozpoznawalną marką wśród internautów okazał się Lech Poznań, wyprzedzając Spółdzielnię Mleczarską Jana, markę Biały Jeleń, firmę "Grześkowiak" i firmę Yes.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3