Wolsztyn. Jubileuszowa parada parowozów. Co dalej z parowozownią?

Robert Domżał
Roczne utrzymanie parowozu kosztuje 0,5 mln zł. Ale na paradę przyjeżdża do Wolsztyna nawet 25 tysięcy widzów. Dodatkowo w ciągu roku parowozownię odwiedza 12 tysięcy osób. Robert Domżał
Za dwa miesiące w Wolsztynie odbędzie się 20-ta parada parowozów. W roku ubiegłym zjechało na nią około 25 tysięcy widzów. PKP cargo zastanawia się, co będzie z zabytkową parowozownią w kolejnych latach?

Przynajmniej dwadzieścia parowozów ma wziąć udział w dwudziestej paradzie parowozów w Wolsztynie. Odbędzie się ona 27 i 28 kwietnia. Organizator imprezy, PKP Cargo zastanawia się, co będzie za kilka lat z jedyną w Europie czynną codziennie parowozownią.

Czytaj także:

Wolsztyn: Parada Parowozów po raz osiemnasty [WIDEO]

Wolsztyn: Parada parowozów przyciągnęła tłumy [ZDJĘCIA]

Na paradę przyjadą parowozy z Austrii, Czech, Niemiec, Słowacji a nawet Węgier. Odbędzie się widowisko "Światło, Dźwięk, Para". Organizatorzy zaprosili do udziału w imprezie znanego iluzjonistę Macieja Pola, a gościem specjalnym będzie "Oceana".

Widzowie zobaczą też pojedynek maszynistów, którzy prowadząc parowóz będą musieli chwycić szklankę z wodą, a następnie ustawić ją na specjalnym podeście znajdującym się kilkaset metrów dalej.

Organizator pyta jednak, co będzie dalej z liczącą już 106 lat parowozownią. Jest to jedyny w Europie czynny codziennie tego typu obiekt. Jeśli spółka będzie miała nadal sama ją utrzymywać może się to zmienić.Utrzymanie przez rok parowozu kosztuje 0,5 mln zł.

- W roku 2010 podpisaliśmy list intencyjny z samorządem Wielkopolski w sprawie utworzenia spółki. Ma ona pozyskiwać pieniądze na utrzymanie zabytkowego obiektu z różnych źródeł. PKP Cargo jako dochodowe przedsiębiorstwo takich dotacji nie uzyska, dlatego niezbędny jest udział samorządów w spółce - tłumaczy Andrzej Jabłoński dyrektor PKP Cargo w Poznaniu.

- Biznesplan został przygotowany. W najbliższych dniach przedstawię go zarządowi województwa i radnym sejmiku - mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. W biznesplanie założono zwiększanie przejazdów turystycznych. Zmniejszana ma być natomiast liczba codziennych kursów parowozów.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
KONRAD
KOWARY DWOREZC GLOWNY WYSLI MINSRTEWO INFRASTRUKTURY SKARGIE PKP PYTANIE DLACZEGIO BRAKIUE PINIEDZY REMOTY NIE POLCA TOROW PKP PLK TLK KOIEIOWY
K
KONRAD
KOWARY DWOREZC GLOWNY NIECZYNNY WYSLI MINSRTEWO INFRASTRUKTURY konrad deyrktor dlaczegio pytanie oplca remoty torow pkp
K
KONRAD
KOWARY DWOREZC GLOWNY NIECZYNNY KONRAD DEYRKTOR PKP WYSLI MINSRTWA INFRASTRUKTURY 2013 ROKU MARCZEC KOIEIOWY 1
O
OBIEKTYWNY
Nauczcie się w końu przyciągąc turystów z zachodu. To złota żyła dochodów, na turystyce. Czas kremówek papieskich juz sie skonczył. Zacznijcie myśleć !!!. A nie tylko kościoły w Polsce chcecie pokazywać. Wywalcie paru dyrektorów z PKP-Cargo, a juz będzie troche kasy więcej.
Dodaj ogłoszenie