Wronki: Z Warty wyłowił suma giganta. Miał ponad dwa metry! Ten sum to prawdziwy król Warty [ZDJĘCIA, WIDEO]

GJZaktualizowano
Kilka dni temu pisaliśmy o sumach gigantach wyłowionych z Warty, które miały około 175 cm długości. Pan Mateusz pobił ten rekord i w okolicy Wronek wyłowił z rzeki rybę mierzącą aż 204 cm i ważącą 50 kg! Archiwum prywatne Mateusza Markowskiego

Pokaźna ryba została złowiona pod koniec lipca w okolicach Wronek. Sum ważył 50 kg i mierzył aż 204 cm! Z wody wyciągało go dwóch mężczyzn.

- Walka trwała ponad 20 min i był to typowo siłowy hol z hamulcem w kołowrotku skręconym praktycznie na maxa. Suma złowiłem na na inną rybę, klenia mierzącego 40 cm. Z Warty rzadko wyławia się takie giganty ponad 2 metry, ten sum był ogromny! - mówi wędkarz, Mateusz Markowski.

Czytaj też: Poznań: Wielki sum w Warcie! Ważył 31 kilogramów i miał 175 centymetrów długości [ZDJĘCIA]

Złowienie ryby nie było jednak przypadkiem. Wcześniej pan Mateusz tropił ogromnego suma. - To nie jest ryba złowiona z marszu, tylko wypływana, wypracowana i wysondowana, szukaliśmy jej od 2 tygodni - tłumaczy pan Mateusz. - Największe okazy wychodzą na żer w nocy. Ten sum pobrał o godz 00.30, później na bezpiecznej, gumowanej lince, która nie zrobi mu krzywdy, spokojnie odpoczywał. Rano go wyciągneliśmy, zrobiliśmy zdjęcie i puściliśmy wolno do jego królestwa - mówi dumny wędkarz.

Zobacz film z wypuszczania suma do rzeki:

Sum był tak silny, że przy braniu wygiął podpórkę ze stalowego kątownika. Panu Mateuszowi gratulujemy!

Złowiłeś wielką rybę? Pochwal się i wyślij nam zdjęcie!

Wyłowił z Warty 30-kilogramowego suma! Walka z rybą trwała p...

Sprawdź też:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Psychopaci

Ludzie to jednak obrzydliwy gatunek. Takie padalce cieszące się przerażeniem (a często śmiercią) biednych zwierząt dla plugawej rozrywki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.