18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybierz Asa Odpowiedzialnego Biznesu w Wielkopolsce. Rozpoczęliśmy plebiscyt dla firm!

Mateusz Pilarczyk
Kilkadziesiąt firm z całej Wielkopolski zgłosiło się do plebiscytu "As Odpowiedzialnego Biznesu". Spółki te w ostatnich kilkunastu miesiącach z powodzeniem przeprowadziły akcje oparte o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu. Jedna z tych inicjatyw zdobędzie główną nagrodę w głosowaniu internautów, które rozpoczyna się dziś na stronie www.gloswielkopolski.pl i potrwa do północy 22 listopada.

- Idea Plebiscytu na Asa Odpowiedzialnego Biznesu spotkała się z dużym odzewem ze strony wielkopolskich przedsiębiorców - mówi Mirosława Bromber z Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

- Co ważne, zaobserwowaliśmy bardzo dużą aktywność małych przedsiębiorstw. To cieszy, bo dotychczas koncepcja CSR kojarzyła się głównie z aktywnościami dużych firm, przerastającymi możliwości tych małych. Pojawiła się zatem pewna zmiana i efekty naszych działań, realizowanych przez ostatnie kilka lat w ramach projektu "As Biznesu" - dodaje.

Wyróżniamy najlepsze inicjatywy CSR

"As Odpowiedzialnego Biznesu" to plebiscyt przygotowany przez przez Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP i Wielkopolską Izbę Przemysłowo-Handlową. Honorowy patronat nad całym głosowaniem objął marszałek wielkopolski Marek Woźniak, a partnerem wyborów jest "Głos Wielkopolski".

- Niezwykle ważne jest zrozumienie, że działania firmy wpisane w koncepcję CSR przełożą się na jej profesjonalizm, większą efektywność i wzrost pozycji firmy na rynku - podkreśla Maria Kopaszewska z Centrum PISOP.

CSR często mylony jest z działalnością filantropijną. Społeczna odpowiedzialność biznesu dotyczy jednak głównie inicjatyw, które przynoszą zysk nie tylko społeczeństwu i środowisku naturalnemu, ale i samej firmie.

Głosowanie potrwa do 22 listopada

Przykładowo jedno ze zgłoszeń tej edycji "Asów" pochodzi od studia graficznego, które zrealizowało kampanię społeczną dotyczącą tak zwanej "choroby wystaw sklepowych", czyli niedokrwienia kończyn dolnych. W ten sposób firma pokazała, że potrafi przeprowadzić atrakcyjną pod względem graficznym kampanię dotyczącą choroby, która może doprowadzić nawet do amputacji nogi.

Z kolei duża firma zajmująca się transportem wymyśliła akcję na rzecz promowania bezpiecznego transportu drogowego. Jej elementem było zachęcanie Polaków do wożenia dzieci w fotelikach samochodowych. W ten sposób miało zwiększyć się bezpieczeństwo na drogach i spaść liczba wypadków śmiertelnych. Jak na tym skorzystała firma? Przy okazji przekazywała informację o tym, jak ważne są przewozy i starała się zmienić wizerunek kierowców ciężarówek.

- Zauważyliśmy duże zróżnicowanie prowadzonych działań. Pojawiły się nie tylko akcje dobroczynne i inne przykłady zaangażowania społecznego, chociaż te nadal są najpopularniejsze, ale też kampanie edukujące i uwrażliwiające otoczenie na określone problemy społeczne i ekologiczne - mówi Mirosława Bromber z WIPH.

Coraz więcej jest też przykładów owocnej współpracy przedsiębiorstw ze szkołami, uczelniami oraz organizacjami pozarządowymi.

W tej edycji "Asa Odpowiedzialnego Biznesu" firmy mogły zgłaszać inicjatywy, które były realizowane w latach 2012-2013. Nie było też obostrzeń, jeśli chodzi o wielkość spółek. W głosowaniu internetowym biorą udział mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa.

Plebiscyt to jednak nie tylko internetowe głosowanie. Główne "Asy" są przyznawane przez kapitułę plebiscytu w trzech kategoriach, z podziałem na wielkość przedsiębiorstw. W tym roku przyznana zostanie również specjalna nagroda dziennikarzy dla najciekawszej wielkopolskiej inicjatywy CSR. Wyniki całego plebiscytu zostaną ogłoszone 27 listopada na uroczystej gali, która odbędzie się w poznańskim City Parku. Tam też zostaną wręczone statuetki "Asa Odpowiedzialnego Biznesu" łącznie z nagrodą internautów.

Jak zagłosować w plebiscycie?
Wystarczy wysłać SMS-a pod numer 72355 o treści: ASY.X, gdzie X oznacza numer kandydatury, na którą głosujemy. Można wysłać dowolną liczbę SMS-ów na dowolną liczbę kandydatów, jeśli uważamy, że wskazana przez niego nominacja na takie poparcie zasłużyła. Wygra ta inicjatywa, która uzyska największą liczbę głosów czytelników i internautów "Głosu Wielkopolskiego". Koszt jednego SMS-a to 2,46 zł z VAT.

Wszystkie inicjatywy CSR zgłoszone przez firmy z Wielkopolski do "Asów Odpowiedzialnego Biznesu" można zobaczyć pod adresem www.gloswielkopolski.pl/naszeakcje/asbiznesu. Tam też publikujemy wyniki głosowania internautów, które są na bieżąco aktualizowane. Zgłoszenia, które nadeszły po zamknięciu wydania gazety, przedstawimy w kolejnych numerach.

Rywalizacja potrwa do północy 22 listopada. Ogłoszenie zwycięzców we wszystkich kategoriach nastąpi 27 listopada na uroczystej gali, która odbędzie się w poznańskim City Parku.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski