Jarosław Pucek, niezależny kandydat na prezydenta Poznania przedstawił swoje priorytety wyborcze. Skrytykował też miasto za nieumiejętne gospodarowanie środkami z budżetu na komunikację miejską.
- Niedawno został unieważniony przetarg na koncepcję trasy tramwajowej na Dębiec, ponieważ kwota zamówienia przekroczyła o dziewięć tysięcy złotych jej dopuszczalną wartość. To pokazuje, że nie mamy żadnych dokumentów, które trzeba położyć na stół jeśli pojawią się pieniądze. W tej chwili Polskie Linie Kolejowe na inwestycje mają budżet na poziomie 6 mld zł. Otrzymają je ci, którzy będą na to gotowi. Mam wrażenie, że Poznań gotowy nie jest - mówi Jarosław Pucek.
Czytaj także: Pracownik miejskiej spółki nagrywał Jarosława Pucka w ramach obowiązków służbowych
Zwraca też uwagę na konieczność wczesnego przygotowania wniosków na dofinansowania unijne.
- Nie możemy obiecać, że wybudujemy trasy tramwajowe, ale możemy obiecać, że przygotujemy wnioski o dofinansowanie unijne. Tramwaj na Kopernika czy na Ławicę to są bardzo ciekawe projekty, które można zrealizować. Trzeba jednak w odpowiednim czasie postarać się o środki unijne - mówi kandydat na prezydenta Poznania.
Pucek chce też zwrócić uwagę podczas kampanii na zrównoważony transport. Jego zdaniem promowane przez miasto strefy uspokojonego ruchu są źle zaprojektowane. Mówił też o nieudolnej promocji miasta oraz braku prestiżowych wydarzeń kulturalnych w Poznaniu. Jednym z priorytetów programu wyborczego Pucka ma być polityka senioralna.
- Jaśkowiak na początku kadencji obiecywał budowę sześciu wiaduktów. Komunikacja jest jednym z ważniejszych elementów kolei metropolitarnej. Poznań wydatkował te środki w zły sposób, na przykład na rondo Kaponiera - mówi z kolei Tadeusz Zysk.
Zdaniem kandydata PiS, ważnym punktem w Poznaniu jest rondo Rataje. - Jednym z kluczowych elementów tzw. „pierwszej ramy” jest rondo Rataje i powinno być dwupoziomowe. Środki na inwestycje powinny pochodzić głównie z zewnątrz i powinny być większe. Uzyskane 13 mln zł na projekty wiaduktów to zdecydowanie za mało - mówi Tadeusz Zysk.
Zobacz także: Sondaż pokazuje, że Jacek Jaśkowiak nie jest kandydatem większości wyborców Nowoczesnej
Projekt kolei metropolitarnej zakłada duże obciążenie torów kolejowych. Po realizacji wszystkich inwestycji w ciągu doby na dworzec główny w Poznaniu ma wjeżdżać ok. 200 pociągów. Oznacza to problem dla kierowców samochodów, którzy będą musieli często stać na przejazdach kolejowych.
– Kiedy 3,5 roku temu Jacek Jaśkowiak objął fotel prezydenta Poznania, środki z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych były przygotowane pod projekty związane z budową kolei metropolitarnej. Kwota 220 mln zł leżała na stole. Naszym zdaniem prezydent powinien wtedy zlecić w trybie pilnym projekty na likwidację najbardziej newralgicznych kolizji dróg kolejowych z ulicami Poznania poprzez budowę wiaduktów. Ułatwiłoby to życie kierowcom - mówi Adam Pawlik, radny Poznania z PiS.
**[Bądź na bieżąco z polityką!
Dołącz do naszej grupy na facebooku:](https://www.facebook.com/groups/422181171552100/ "Bądź na bieżąco z polityką!<br>Dołącz do naszej grupy na facebooku:")**
Zobacz także:
POLECAMY:
Gwara młodzieżowa: Wiesz, co oznaczają te słowa?
Modowe stylizacje poznaniaków zadziwiają!Ile zarabiają prostytutki w Wielkopolsce?
Kobiety poszukiwane za niepłacenie alimentówWszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]
Głosowanie na krowę, tygrysa czy delfina. Wybory w Pakistanie, gdzie analfabetyzm sięga 40 proc.
Źródło: Associated Press
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?