Wychowanie do życia w rodzinie będzie priorytetem w następnym roku szkolnym? Tak chce minister Czarnek

Hubert Ossowski
Hubert Ossowski
Każdego roku minister edukacji i nauki jest zobowiązany, by ogłosić podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej na nowy rok. Według wstępnych zapowiedzi, w roku szkolnym 2021/2022 priorytetem ma być wychowanie do życia w rodzinie.
Każdego roku minister edukacji i nauki jest zobowiązany, by ogłosić podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej na nowy rok. Według wstępnych zapowiedzi, w roku szkolnym 2021/2022 priorytetem ma być wychowanie do życia w rodzinie. Łukasz Kaczanowski
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek ogłosił plan na nadchodzący rok szkolny. Według ministra, priorytetem w kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa ma być wychowanie do życia w rodzinie. „Nauczyciele WDŻ muszą zyskać jeszcze większą rangę i wagę” – podkreśla Czarnek.

Pretekstem do złożenia zapowiedzi był XI Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Wychowania do Życia w Rodzinie, który miał miejsce w Częstochowie. Podczas niego minister Czarnek rozmawiał z nauczycielami-konsultantami, którzy opiekują się nauczycielami wychowania do życia w rodzinie. Rozmowa dotyczyła przyszłości tego przedmiotu.

Maturzyści czują strach

Wychowanie do życia w rodzinie w szkołach

Każdego roku minister edukacji i nauki jest zobowiązany, by ogłosić podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej na nowy rok. Według wstępnych zapowiedzi, w roku szkolnym 2021/2022 priorytetem ma być wychowanie do życia w rodzinie. W tym celu ma powstać dziesięć silnych ośrodków w Polsce, w których nauczyciele będą mogli się kształcić i uzyskiwać niezbędne uprawnienia.

Według ministra Czarnka zwiększenie rangi przedmiotu jest ważne z kilku powodów.

– Dzisiaj w dobie kryzysu rodziny pogłębionego rozmaitymi postulatami rewolucji kulturalnej, seksualnej, rewolucji można powiedzieć wprost komunistycznej, którą widzimy niekiedy na polskich ulicach, kształcenie dzieci i młodzieży w polskich szkołach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych na temat tego, czym jest rodzina, na temat tego jak fundamentalne znaczenie mają wartości wpisane w konstytucji: małżeństwo, jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo, rodzicielstwo jest po prostu przejawem naszej solidarności z przyszłymi pokoleniami

– mówił Czarnek.

Nauczyciele: Jest wiele ważniejszych problemów

Decyzja budzi kontrowersje nauczycieli i związków nauczycielskich. Ich zdaniem wychowanie do życia w rodzinie nie powinno być priorytetem w polityce oświatowej.

– Istotniejsze jest wychowanie seksualne, ale również nie musi być priorytetem. Ważne są przedmioty, które mają przygotować młodego człowieka do życia, nie indoktrynując go politycznie czy religijne. Program WDŻ w Polsce nie jest dostosowany do ogółu społeczeństwa

– przekonuje Kinga Sarna, wiceprezes poznańskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego.

Przeciwnicy pomysłu podkreślają, że w oświacie jest więcej palących problemów.

– Szkoły powinny skupić się na klasach, które zdają matury czy egzaminy zawodowe. Część uczniów, przez pandemię, nie miała możliwości kontynuowania zajęć praktycznych

– dodaje Kinga Sarna.

TOP 10 najpopularniejszych kierunków studiów w Poznaniu! Te ...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie