Wypadki na przejazdach kolejowych w Polsce - zobacz te nagrania ku przestrodze [WIDEO]

ZEN
Zeszłoroczny tragiczny wypadek karetki w Puszczykowie zszokował wiele osób, ale warto wiedzieć, że w całym 2019 roku w Polsce doszło aż do 195 wypadków i kolizji na przejazdach kolejowych, w których zginęły 64 osoby, a 28 zostało rannych. Prezentujemy nagrania z ostatnich latach ku przestrodze ---->
Zeszłoroczny tragiczny wypadek karetki w Puszczykowie zszokował wiele osób, ale warto wiedzieć, że w całym 2019 roku w Polsce doszło aż do 195 wypadków i kolizji na przejazdach kolejowych, w których zginęły 64 osoby, a 28 zostało rannych. Prezentujemy nagrania z ostatnich latach ku przestrodze ---->Krzysztof Łokaj
Udostępnij:
Zeszłoroczny tragiczny wypadek karetki w Puszczykowie zszokował wiele osób, ale warto wiedzieć, że w całym 2019 roku w Polsce doszło aż do 195 wypadków i kolizji na przejazdach kolejowych, w których zginęły 64 osoby, a 28 zostało rannych. Prezentujemy nagrania z ostatnich latach ku przestrodze.

Mimo nagłaśniania wypadków na przejazdach kolejowych, wciąż wielu kierowców lekceważy zagrożenie, jakie wiąże się z niezachowywaniem ostrożności w takich miejscach. W 2019 r. doszło aż do 195 wypadków i kolizji na przejazdach kolejowych, w których zginęły 64 osoby, a 28 zostało rannych. Dla porównania w 2015 r. takich zdarzeń było 155, a zginęły w nich 33 osoby.

Aż 98 proc. wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych wynika z nieostrożności kierowców. Najczęstsze błędne zachowania kierowców to lekceważenie znaku "stop", a nawet wjazd na tory przy zamykających się rogatkach lub próba ich ominięcia. W wielu przypadkach kierowcom to się udaje, ale zdarza się, że próby wydostania się z pułapki kończą się tak tragicznie, jak miało to miejsce w Puszczykowie.

Czytaj też: Wypadek w Puszczykowie: Prokuratura wszczęło śledztwo. Zabezpieczono monitoring z przejazdu

W poniższej galerii publikujemy nagrania z przejazdów kolejowych, gdzie doszło do wypadków i kolizji nie tylko z udziałem kierowców samochodów, ale także motocyklistów i rowerzystów.

Zobacz też:

Do tragedii na przejeździe kolejowym w Puszczykowie doszło w środę, 3 kwietnia. W karetkę, która jechała po pacjenta do puszczykowskiego szpitala, uderzył pociąg relacji Katowice - Gdynia. W wypadku pod Poznaniem zginęły dwie osoby, trzecia jest w stanie ciężkim. Dlaczego karetka utknęła między szlabanami? Co relacjonują świadkowie?Kliknij tutaj, przejdź dalej i sprawdź szczegóły --->

Wypadek w Puszczykowie: W karetce zginął lekarz i ratownik. ...

Pociąg uderzył w karetkę na przejeździe kolejowym w Puszczykowie. Dwie osoby zginęły, jedna została ranna - zobacz wideo:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Chlop z mazur

W polsce musieli by zamontowac wszedzie poza swiatlami syreny o wartosci ppwyzej 150 decybeli. A z ziemi powinny wysuwac sie slupy betonowe po 30 sekundacb. Do tego dac ustawe ze w przypadku przejechania pomimo syreny i swiatel wine ponosi kierowca samochodu lacznie z kosztami uszkodzen slupa betonowego.

T
Twardowski

PKP ciagle twierdza, ze wine za wapadki na przejazdach kolejowych jest po stronie kierowcow w 98 % i wymienia sie przy okazji te same bledy i wykroczenia; nalezy jednak rowniez wskazac na nieprawidlowosci techniczne i stan drogi w obszarze przejazdu.

Sygnalizatory zalaczaja sie na bardzo krotki czas przed zamykaniem sie zapor - brakuje czasu ostrzegawczego, a swiatla sa slabo widoczne w porze dziennej, zapory opadaja za szybko ( czasami sa zle wywazone i cierpi na tym caly naped ) awaryjnosc automatycznych przejazdow jest przerazajaca a odpowiedzialni maja tlumaczenia ktore musialyby prowadzic do opuszczenia zajmowanego stanowiska

Wprowadzane systemy wspomagania droznikow nie spelniaja rozwiazania najwazniejszego problemu - wymuszenia zamkniecia zapor i uniemozliwienie przedwczesnego ich otwarcia ( np. gdzie mozliwe przejazd wlaczyc w tzw. droge przebiegu pociagu) w czasie robot torowych nie sa uwzgledniane funkcje kontaktow szynowych i zdarza sie ze pociag roboczy uaktywni zamykanie przejazdu nie wiadomo na jaki czas i nikogo ten stan rzeczy nie obchodzi; albo zapory nie opadaja w czasie i to kilkakrotnie i tez nikt nie ponosie za ten stan rzeczy konsekwencji ( samego droznika wsadza sie do wiezienia jak w jakis sposob zawini ) lista jeszcze jest dluga, ale czy to w ogole ktos czyta na pietrach urzedasow PKP ?

Przejdź na stronę główną Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie