Już w grudniu skróci się czas jazdy pociągiem między Poznaniem a Trójmiastem. Pasażerowie zyskają około 20 minut, co oznacza, że najszybsze pociągi pokonają tę trasę w czasie nieco poniżej 3 godzin. To efekt drugiego etapu rewitalizacji linii Poznań - Gdynia. Co równie ważne na razie kolejarze nie przewidują podwyżki cen biletów.
Obecnie najszybciej odległość między stolicą Wielkopolski a Trójmiastem pokonują pociągi Berlin-Gdynia-Ekspres (BGE). Przejazd odcinka liczącego 312 km zajmuje 3 godz.18 minut. W grudniu czas podróży skrócony zostanie o 20 minut. Wstępne założenia mówią, że najszybszy pociąg (BGE) pokonywać będzie trasę w 2 godziny 53 minuty, czyli o około 20 minut szybciej niż dziś.
- Średnio czas przejazdu pozostałych pociągów najpewniej wyniesie 3 godziny 13 minut - mówi Beata Czemerajda z biura rzecznika prasowego PKPIC.
W przypadku innych pociągów przejazd skrócić może się nawet o 30 minut jeśli przewoźnicy zastosują inne niż dotąd lokomotywy
Przyspieszenie na trasie Poznań – Trójmiasto umożliwiła rewitalizacja, którą zleciła spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pierwszy etap poprawy jakości usług na tym odcinku został przeprowadzony w okresie przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Objął on między innymi wymianę torów znacznej części odcinka łączącego Bydgoszcz z Tczewem. W Wielkopolsce zmodernizowany został odcinek Poznań - Gniezno. W latach 2012 – 2013 na odcinku między Poznaniem a Gnieznem kolejarze wyremontowali tory na odcinku 70 kilometrów, co pozwoliło podwyższyć prędkość maksymalną pociągów do 150 km/h.
- Wymieniliśmy rozjazdy na stacji Pierzyska, wykonaliśmy remont przejazdu w ciągu ulicy Bałtyckiej w Poznaniu. Oprócz tego na tym odcinku przebudowano wszystkie przejazdy niestrzeżone, zabezpieczone znakiem „stop” na przejazdy z rogatkami. Przebudowaliśmy przejazdy z sygnalizacją świetlną - wylicza Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKPPLK.
Zaplanowane na 2015 r. prace umożliwią dalsze skrócenie czasu podróży pociągiem między Trójmiastem a Poznaniem. - Najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w mniej więcej 2 godziny i 45 minut – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK
Poprawi się też komfort jazdy, ponieważ na trasie między Wrocławiem a Poznaniem i Trójmiastem pasażerowie będą wożeni nowymi wagonami. Spółka PKPICzamówiła je w poznańskich zakładach Cegielskiego. Przewoźnik zapłaci za nie ponad 176 mln zł,. Jednak aż 70% tej kwoty pochodzi ze środków UE.
- Dziś z zamówionych dwudziestu pięciu wagonów mamy dwanaście - mówi Beata Czemerajda z PKPIC.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?