Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z Poznania do Trójmiasta pojedziemy szybciej i wygodniej. Koleją

Robert Domżał
Tej jesieni  PKP IC  ma otrzymać z poznańskich zakładów  Cegielskiego cztery pociągi. Tak prezentują się przedziały.
Tej jesieni PKP IC ma otrzymać z poznańskich zakładów Cegielskiego cztery pociągi. Tak prezentują się przedziały. archiwum PKP IC
Kolejarze zmodernizowali trasę do Trojmiasta, ale to nie koniec usprawnień na tej linii. Pasażerowie zyskają co najmniej 20 minut i pojadą nad morze nowymi wagonami z "Cegielskiego"

Już w grudniu skróci się czas jazdy pociągiem między Poznaniem a Trójmiastem. Pasażerowie zyskają około 20 minut, co oznacza, że najszybsze pociągi pokonają tę trasę w czasie nieco poniżej 3 godzin. To efekt drugiego etapu rewitalizacji linii Poznań - Gdynia. Co równie ważne na razie kolejarze nie przewidują podwyżki cen biletów.

Obecnie najszybciej odległość między stolicą Wielkopolski a Trójmiastem pokonują pociągi Berlin-Gdynia-Ekspres (BGE). Przejazd odcinka liczącego 312 km zajmuje 3 godz.18 minut. W grudniu czas podróży skrócony zostanie o 20 minut. Wstępne założenia mówią, że najszybszy pociąg (BGE) pokonywać będzie trasę w 2 godziny 53 minuty, czyli o około 20 minut szybciej niż dziś.

- Średnio czas przejazdu pozostałych pociągów najpewniej wyniesie 3 godziny 13 minut - mówi Beata Czemerajda z biura rzecznika prasowego PKPIC.

W przypadku innych pociągów przejazd skrócić może się nawet o 30 minut jeśli przewoźnicy zastosują inne niż dotąd lokomotywy
Przyspieszenie na trasie Poznań – Trójmiasto umożliwiła rewitalizacja, którą zleciła spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Pierwszy etap poprawy jakości usług na tym odcinku został przeprowadzony w okresie przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Objął on między innymi wymianę torów znacznej części odcinka łączącego Bydgoszcz z Tczewem. W Wielkopolsce zmodernizowany został odcinek Poznań - Gniezno. W latach 2012 – 2013 na odcinku między Poznaniem a Gnieznem kolejarze wyremontowali tory na odcinku 70 kilometrów, co pozwoliło podwyższyć prędkość maksymalną pociągów do 150 km/h.

- Wymieniliśmy rozjazdy na stacji Pierzyska, wykonaliśmy remont przejazdu w ciągu ulicy Bałtyckiej w Poznaniu. Oprócz tego na tym odcinku przebudowano wszystkie przejazdy niestrzeżone, zabezpieczone znakiem „stop” na przejazdy z rogatkami. Przebudowaliśmy przejazdy z sygnalizacją świetlną - wylicza Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKPPLK.

Zaplanowane na 2015 r. prace umożliwią dalsze skrócenie czasu podróży pociągiem między Trójmiastem a Poznaniem. - Najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w mniej więcej 2 godziny i 45 minut – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK

Poprawi się też komfort jazdy, ponieważ na trasie między Wrocławiem a Poznaniem i Trójmiastem pasażerowie będą wożeni nowymi wagonami. Spółka PKPICzamówiła je w poznańskich zakładach Cegielskiego. Przewoźnik zapłaci za nie ponad 176 mln zł,. Jednak aż 70% tej kwoty pochodzi ze środków UE.

- Dziś z zamówionych dwudziestu pięciu wagonów mamy dwanaście - mówi Beata Czemerajda z PKPIC.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski