W tej chwili najszybsze pociągi mogą dojechać do stolicy Dolnego Śląska po upływie godziny i 44 minut. Ale kolej zapewnia, że i ten czas można będzie skrócić.
Pociągiem szybciej niż autostradą z Poznania do Wrocławia
- Po dostosowaniu linii do prędkości 160 km/h czas przejazdu skróci się do 90 minut, co może być porównywalne z jazdą samochodem autostradą. Z tym, że na korzyść pociągu działa to, że samochód musi w obu miastach przejechać przez korki, by dostać się do centrum – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Pociąg zatem połączy Poznań i Wrocław w krótszym czasie i w wygodniejszy sposób niż komunikacja samochodowa.
Zobacz też: Będzie przystanek kolejowy na Jeżycach. Pociągi będą zatrzymywać się przy ul. Kościelnej
Teraz na linii Poznań – Wrocław, między Rawiczem a Czempiniem pracują maszyny przygotowujące trasę do prędkości 160 km/h. Od strony Rawicza, na 70-kilometrowym odcinku torów pracują podbijarka i szlifierka. Pierwsza prowadzi regulację torów, po niej do szlifowania szyn wykorzystywany jest pociąg Speno.
Pociągi Poznań - Wrocław pojadą szybciej i ciszej
- To maszyna, która „bada” ultradźwiękami powierzchnie szyn, a następnie szlifuje z dokładnością poniżej milimetra – zapewnia Radosław Śledziński. - Takie działania zwiększą komfort podróży pociągiem, ograniczą hałas, a także wydłużą czas użytkowania torów. Praca maszyn nie wpływa przy tym na rozkład jazdy pociągów. Wymagana jest specjalna organizacji ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych, gdzie przygotowany musi być tor i zabezpieczony teren skrzyżowania.
Polskie fabryki Volkswagena w całości zasilane eko-energią:
Po zakończeniu prac szlifierki i podbijarki – co powinno nastąpić w kwietniu – przyjdzie czas na prace przy obiektach związanych z torowiskiem i trakcją, np. przy nowych bezkolizyjnych skrzyżowaniach, a po nich na odbiory i uzyskanie stosownych pozwoleń. Zadania na skrzyżowaniach są każdorazowo uzgadniane z zarządcami dróg i trwają od kilku godzin do dwóch dni. Kolej ocenia, że w drugiej połowie tego roku pociągi między Wrocławiem a Poznaniem pojadą dużo szybciej na całej trasie, a nie na jej części - na dolnośląskim odcinku trasy oraz między Poznaniem a Czempiniem.
Ile kosztują prace na linii Poznań Wrocław? To 1,5 mld złotych
Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest inwestycją wartą ok. 1,5 mld zł, przy czym współfinansowana jest w wysokości około miliarda złotych ze środków Unii Europejskiej.
Sprawdź też:
- To dziwi i śmieszy pasażerów MPK! Oto zaskakujące zdjęcia z poznańskiej komunikacji!
- 21 miejsc w Wielkopolsce idealnych na wycieczkę
- Zaginęli w Wielkopolsce. Widziałeś kogoś z nich?
- Ma 21 lat i łowi taaakie ryby! Jak się odnajduje w męskim świecie wędkarzy?
- Szkoły, gdzie w Poznaniu najlepiej zdano maturę z polskiego
- Oto 12 najmniej seksownych imion żeńskich w Polsce. Sprawdź czy jesteś na liście
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?