Zabytkowe pojazdy: Mercedes W111 220 Sb [ZDJĘCIA]

PILAR
Mercedes W111 220 SbWybory Najpiękniejszego Pojazdu Zabytkowego Wielkopolski właściciel
Mercedes W111 220 Sb rocznik 1960 z Kłodawy. Głosuj na Najpiękniejszy Pojazd Zabytkowy Wielkopolski w wyborach organizowanych przez Głos Wielkopolski i Automobilklub Wielkopolski!

Marka: Mercedes
Model i typ: W111 220 Sb
Rok produkcji: 1960
Pojemność silnika: 2200 cm3
Moc: 110 KM
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Miejscowość, z której zgłaszany jest pojazd: Kłodawa
Członkostwo w stowarzyszeniach:

Głosuj na Mercedes W111 220 Sb z Kłodawy - wyślij sms o treści AUTO.79 na numer 72355 (koszt 2.46 zł z VAT)

Opis pojazdu i ciekawostki o nim:
"Pojazd, którym chciałbym się pochwalić to Mercedes Benz W111 220 Sb z roku 1960 – skrzydlak.

Historia Mercedesa W111 zwanego potocznie „skrzydlakiem” rozpoczęła się w 1956 roku kiedy to zarząd Mercedesa dostrzegł potrzebę wypuszczenia na rynek przestronnego, wygodnego i szybkiego wozu klasy średniej. Jednym z priorytetów przy projektowaniu nadwozia było bezpieczeństwo osób podróżujących wewnątrz samochodu. To właśnie Mercedes W111 jako pierwszy seryjnie produkowany samochód otrzymał konstrukcje nadwozia z przednią i tylną strefą kontrolowanego zgniotu oraz bezpieczną „klatkę” bezpieczeństwa pomiędzy nimi.

Pierwsze prototypy nowej serii wyjechały na drogi publiczne w roku 1958. W maju w 1959 roku zakłady w Stuttgarcie opuściły egzemplarze przed seryjne , a we wrześniu odbyła się oficjalna premiera Mercedesa W111 na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Zgodnie z certyfikatem jaki otrzymałem z Mercedes Benz w Stuttgarcie 24.03.2010 roku, samochód trafił do pierwszego właściciela w filii Mercedesa w Berlinie 16 lutego 1960 roku. Nie znam jego historii użytkowania do roku 1969, kiedy to jako darowiznę otrzymał i sprowadził do Polski mieszkaniec mojej rodzinnej miejscowości Kłodawy w województwie wielkopolskim. Samochód został przetransportowany na platformie kolejowej na co posiadam oryginalną dokumentację wystawioną przez PKP i firmę spedycyjną Chartwig.

25 września 1969 roku został zarejestrowany w Wydziale Komunikacji w Kole. Nowy właściciel użytkował pojazd sporadycznie, jednakże nie ustrzegło to go od kolizji drogowej do jakiej doszło w dniu 8 lipca 1972 roku w Przedczu w województwie wielkopolskim. Zachowane zostało oświadczenie sprawcy potwierdzone przez Posterunek Milicji Obywatelskiej w Przedczu. Po wyremontowaniu kolor karoserii z fabrycznego – kość słoniowa – zamieniono na czarny (posiadam rachunek za usługę lakierniczą z warsztatu w Poznaniu).

Zaledwie po 9 latach użytkowania, 30 grudnia 1978 roku samochód został wycofany z ruchu przez Referat Komunikacji w Kole na co jest odpowiednia adnotacja w dowodzie rejestracyjnym, po czym postawiono go w stodole na najbliższe 30 lat. O jego istnieniu dowiedziałem się jako młody chłopak, około 1980 roku, kiedy to jako 8-latek chodząc do szkoły przechodziłem obok gospodarstwa, w którym stał ów Mercedes. Zawsze byłem nim zafascynowany i zainteresowany jego odkupieniem. Udało mi się to dopiero we wrześniu 2008 roku. Zarówno silnik (zamrożony i pęknięty blok) jak i tapicerka oraz karoseria były w bardzo kiepskiej kondycji. Samochód był niesprawny.

W 2009 roku znalazłem warsztat, którego właściciel podjął się remontu, po czym pojazd został rozebrany do najdrobniejszej śrubki. Odbudowa zakończyła się w 2011 roku, w wyniku której na swoje miejsce powróciło jego fabryczne wyposażenie wraz z oryginalnym kolorem nadwozia.

Pierwsza próbna jazda odbyła się 8 maja 2011 roku, kiedy to miałem przyjemność zawieźć Mercedesem swoją córkę do I Komunii Świętej. W czerwcu po raz pierwszy gościłem też na X Zlocie Zabytkowych Mercedesów. Rok później uczestniczyłem w XI Zlocie Zabytkowych Mercedesów w Szczecinie.

Do chwili obecnej samochodem przejechałem około 3 tys. kilometrów od odbudowy bez żadnych usterek.

Wszystkie samochody biorące udział w wyborach Najpiękniejszego Pojazdu Zabytkowego Wielkopolski można zobaczyć pod tym adresem:www.gloswielkopolski.pl/NajpiekniejszyPojazdZabytkowy2013

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3