Początek obwodnicy budzi podziw. Dwie wielopasmowe jezdnie, tunel pod linią kolejową, estakada o długości ponad 300 metrów. Dalej wiadukt nad linią kolejową i kolejny nad drogą powiatową. Ale już kilkaset metrów dalej, betonowe zapory wyprowadzają jadących na rondo w Starzynach. Z wiaduktu widać, że drogę ekspresową kończy rów i nasyp. To koniec obwodnicy.
Czytaj także:
Drogi w Wielkopolsce. Sukcesy, porażki i plany GDDKiA [ZDJĘCIA]
Zjeżdżający w niedalekiej przyszłości z węzła w Starzynach będą mieli do wyboru jazdę nieutwardzonym duktem zwanym Traktem Napoleońskim, albo drogą serwisową. Tą drugą dotrą do Rokietnicy, by ulicami Golęcińską, Szamotulską i Szkolną dostać się do drogi wojewódzkiej w kierunku drogi krajowej nr 92. Będą przejeżdżali obok szkół w Rokietnicy i Napachaniu, a także obok zatłoczonego rokietnickiego targowiska. Kilkaset metrów za nim jest niebezpieczne skrzyżowanie i supermarket. I to jest kolejne miejsce, gdzie tworzą się "korki". Nawierzchnia głównych ulic w tej miejscowości pełna jest dziur.
Traktem Napoleońskim, który jest nieutwardzonym duktem można wyjechać na ul.Szkolną w Rokietnicy. Wybierając przeciwny kierunek wyjedzie się w często zakorkowanym Kiekrzu, czyli już w Poznaniu.
- Niepokoję się o to, jak będzie wyglądał wkrótce ruch w Rokietnicy. Odkąd przejezdny jest wiadukt przed Sobotą, w ciągu drogi powiatowej, ruch w naszej miejscowości jest większy - mówi Bartosz Derech, wójt gminy Rokietnica. Droga powiatowa też łączy drogę nr 11 z tą miejscowością.
Według Tomasz Łubińskiego, wicestarosty poznańskiego Rokietnica to obecnie jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w powiecie poznańskim.
- Nie może być tak, żeby zjeżdżający z drogi ekspresowej, trafiali na nieutwardzony dukt. Dlatego powiat poznański przekaże gminie Rokietnica 2,5 mln zł na przebudowę Traktu Napoleońskiego - mówi Tomasz Łubiński. Gmina Rokietnica złożyła już wniosek o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
W ramach modernizacji Traktu Napoleońskiego gmina chce wybudować jezdnię o szerokości 7 m, ścieżkę rowerową, oświetlenie, chodnik, kanalizację deszczowa, rondo u zbiegu Traktu i ul.Szkolnej, zatoki autobusowe. Odcinek liczy około 1500 metrów. A wybudowany ma być w przyszłym roku.
Budowa zachodniej obwodnicy Poznania utknęła z powodu protestów części mieszkańców gminy Rokietnica, które sprawiły, że drogowcy nie uzyskali wszystkich niezbędnych pozwoleń, a Warszawa cofnęła pieniądze przeznaczone na finansowanie 5-kilometrowego odcinka Starzyny - Swadzim. Nawet, jeśli ze Złotkowa obwodnicą pojadą wyłącznie samochody osobowe i dostawcze, jak planuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, spowoduje to znaczne zwiększenie natężenia ruchu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?