Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Żądają bezpiecznego wyjazdu na drogę ekspresową S3

Robert Domżał
Wybierasz się na Wolin? Uważaj. Mimo że droga nr 3 nazywana jest ekspresową, w okolicach Szczecina są na niej jednopoziomowe, czyli niebezpieczne skrzyżowania

- W Kliniskach Wielkich bezkolizyjne skrzyżowanie jest potrzebne, ponieważ powstające tam osiedla są coraz większe, przypominają podpoznańskie miejscowości. Kliniska porównałbym do Suchego Lasu - mówi Maciej Pawłowicz ze Stowarzyszenia Innowacyjna Polska.

Mieszkańcy wsi Kliniska Wielkie wspierani przez Stowarzyszenie Innowacyjna Polska postanowili walczyć o bezpieczny wyjazd na S3. Ostatnio napisali list do minister infrastruktury Elżbiety Bieńkowskiej, domagając się budowy dwupoziomowego skrzyżowania.

Wcześniej wymogli na drogowcach ograniczenie prędkości na wspomnianym odcinku drogi i ustawienie fotoradaru. Daje to szanse na wyjazd z osiedli, ale też powoduje znaczne spowolnienie ruchu na S3. W konsekwencji powstają wielokilometrowe korki. Fragment S3 między skrzyżowaniem z drogą prowadzącą do wsi Kliniska Wielkie i kolejną do wsi Rurki był modernizowany mniej więcej 6 lat temu. Niestety, ograniczono się do wymiany nawierzchni. To zaś skutkuje u kierowców chęcią szybszej jazdy.

Wspomnianym odcinkiem drogi jeżdżą nie tylko ci, których celem jest Wolin i Świnoujście, ale także osoby zmierzające do przejścia granicznego w Kołbaskowie.

Jak mówią członkowie Stowarzyszenia, w ostatnich kilku latach na skrzyżowaniach w Kliniskach Wielkich i DW 142 doszło do 74 zdarzeń drogowych. Rannych zostało tam 13 osób.

W planach szczecińskiego oddziału GDDKiA jest modernizacja liczącego 13,3 km odcinka S3 Rurka - Rzęśnica. Drogowcy przygotowali nawet cztery warianty bezpiecznego skrzyżowania w Kliniskach Rzęśnicy i Rurkach. Jak na razie nie określono dokładniejszego terminu realizacji.

Tak według drogowców ma wyglądać węzeł Kliniska
Drogowcy przygotowali aż cztery warianty skrzyżowania wielopoziomowego w Kliniskach.
Wariant 1 oraz warianty 3 i 4 zakładają przesunięcie węzła około 950 m w kierunku południowym w stosunku do lokalizacji obecnego skrzyżowania i połączenie go z drogami zbiorczymi przez dwa ronda z istniejącą drogą powiatową.
W tym wariancie przebieg drogi S3 ulegnie niewielkiej zmianie na odcinku około 800 m - maksymalne odsunięcie osi nowej drogi od starej nie przekroczy 30 m.
Wariant 2 przewiduje pozostawienie węzła w miejscu istniejącego skrzyżowania jednopoziomowego i połączenie drogi powiatowej z drogą S3 przez dwa ronda i łącznice. W tym rozwiązaniu przebieg drogi S3 zmieni się na odcinku około 2200 m. Maksymalna odległość pomiędzy osią starej i nowej drogi wyniesie około 30 m.
W obydwu wariantach przewidywana jest budowa ekranów akustycznych.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski