- Prace na budowie jednego z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie idą pełną parą - zapewnia Jan Firlik, dyrektor przewozów tramwajowych MPK. - Według planów, całość będzie gotowa do końca roku.
To nie znaczy jednak, że dzisiaj to wyłącznie plac budowy. Już teraz na noc jest tam odstawiane ponad 100 tramwajów. A po wakacjach, mają się tam przenieść m.in. warsztaty obsługi infrastruktury MPK.
Polecamy: Wiadukt na Smoluchowskiego prawie gotowy [ZDJĘCIA]
- Hala postojowa jest czynna od października i stoją tam zarówno tramwaje liniowe jak i robocze, takie jak pługi czy wozy techniczne - wylicza Jan Firlik.
Obecnie trwa budowa hali głównej, gdzie będą się znajdować m.in. lakiernia i warsztaty. Poza tym trwa układanie torów (w sumie będzie ich tam 13 kilometrów).
Sprawdź koniecznie: KOMUNIKACJA na GłosWielkopolski.pl
Zajmujące kilka hektarów hale sprawią, że wszystkie tramwaje, korzystające z zajezdni będą stały pod dachem. Ponadto całość będzie przystosowana nie tylko do obsługi nowoczesnych pojazdów, ale też pochodzących nawet z lat 50-tych "Helmutów". Przy Folwarcznej zostanie też zainstalowany pierwszy w Polsce system DMS. Połączony z rozkładami jazdy, automatycznie będzie decydował na który tor w zajezdni ma wjechać tramwaj.
- Budowa zajezdni ma historyczne znaczenie, bo to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce od lat 80-tych - zaznacza Jan Firlik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?