Zajezdnia na Franowie zostanie odcięta od centrum? Co z tramwajami?

KAEF, MI
Zajezdnia na Franowie zostanie odcięta od centrum? Co z tramwajami? Paweł Miecznik
W połowie przyszłego roku zajezdnia na Franowie ma przyjmować 150 tramwajów dziennie (dzisiaj nocują w niej tylko pojazdy z Gajowej). Wiele wskazuje na to, że zaraz po hucznym otwarciu trzeba ją będzie znów zamknąć. Dlaczego?

Do zajezdni na Franowie prowadzą dwie trasy tramwajowe. Jedna biegnie tzw. trasą kórnicką. Druga - Górnym Tarasem Rataj. Łączy je jedno: obie są w opłakanym stanie.

- Ta pierwsza nadaje się do generalnego remontu - przyznaje Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. W tym roku nie wystarczyło pieniędzy na modernizację torowisko. Zgodnie z harmonogramem, planowana jest na lata 2014-18. Jednak stan techniczny zmusi poznański ZTM do rozpoczęcia prac już w przyszłym roku.

W nieco lepszym stanie jest torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Ale i on wymaga szybkiego remontu.

- Może się okazać, że tramwaje nie dojadą do swojej bazy, gdyż trasy do niej prowadzące mogą w każdej chwili się rozsypać - stwierdza radny Mariusz Wiśniewski.

Wiele wskazuje na to, że miasta do zajezdni na Franowie, poznańskie tramwaje znów trafią na ulice! Po sprzedaży i opuszczeniu przez MPK zajezdni przy Gajowej, kilkadziesiąt tramwajów nocowało na ulicach Poznania, m.in. na Hetmańskiej.

Czy tak będzie i tym razem? Iwona Gajdzińska nie odpowiada wprost. Jej zdaniem prac wymaga "trasa kórnicka". Torowisko na Górnym Tarasie Rataj może być jeszcze "pod obserwacją".

Podobnie było z mostem Teatralnym. Stan torowiska był stale monitorowany, a prace odkładane.

- I nagle okazało się, że trzeba było je zamknąć i niemal z dnia na dzień przystąpić do natychmiastowej naprawy - stwierdza Mariusz Wiśniewski.

Zajezdnia na Franowie będzie największą w Polsce. Docelowo będzie w niej "nocowało" 150 tramwajów.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
stirlitz

z cyklu "żarty z domofonami":
- Tak słucham?
- Dobry, potrzebuje pan telewizor?
- Nie.
- To niech nam pan go zniesie.

Z
Z 500

skoro pieniądze były niepotrzebne to dobrze że je wydano

s
szeryf

Jakbyś dostał walizkę siana to byś robił to co musisz, a nie to co powinno być.

s
szczun

Jaka władza tacy eksperci

s
stirlitz

to się nazywa afekt niedostosowany patologiczny. "najlepiej zróbmy wszystko na odwrót i w ogóle nie macie racji"

w
wiadomix

a oni chca jeszcze zeby ktos im placil za takie artykuly :)))

d
dr

"podczas badań psychiatrycznych badamy czy pacjent jest w stanie przedstawić swoje kontrargumenty w stosunku do tego co powiedział przedmówca, czy też będzie widział świat w postaci skrajnych przeciwieństw i ku nim skieruje swą agresywną, lecz według pacjenta bardzo mądrą i elokwentną, wypowiedź. Skierowanie na leczenie wypisujemy na standardowym...."

s
stirlitz

"Do zajezdni na Franowie prowadzą dwie trasy tramwajowe." - nieprawda. Prowadzi tam jedna trasa - przez tunel-usterkę. Te dwie prowadzą do tunelu a nie do zajezdni.

i parę zdań bez sensu: "na modernizację torowisko",
"torowisko na Górnym Tarasie Rataj. Ale i on wymaga" - raczej "ONO wymaga",
"Wiele wskazuje na to, że miasta do zajezdni na Franowie, poznańskie tramwaje znów trafią na ulice!" - co poeta miał na myśli?

g
ghjcghjcghhjg

Zgadza się. Najlepiej było wybudować zajezdnię gdzieś w okolicach Starego Rynku i to na max 20-30 tramwajów. A reszta wozów powinna być przez motorniczych porzucana każdego wieczora na trasie. Tam gdzie skończy mu się czas pracy, tam powinien stanąć i czekać do rana.
O! To by dopiero było "europejskie" rozwiązanie!

m
mecenas

Kolejnym poronionym pomysłem było wybudowanie tak wielkiej zajezdni i do tego na peryferiach miasta.Nigdzie w Europie tak się nie buduje.W tym przypadku poszło wszystko w złym kierunku i wydano masę niepotrzebnych pieniędzy.

p
poznaniak (niestety)

Od dawna były głosy mieszkańców, że niezbędna jest linia awaryjna.Dojazd do zajezdni jest tylko z jednej strony. Wystarczy, że popsuje się jeden tramwaj w godzinach porannych i pół miasta stoi. Do tego argumentu doszedł jeszcze kolejny.
Dlaczego dla obywatela linia awaryjna przy tak dużej inwestycji jest rzeczą konieczną, a dla władzy i ekspertów już nie? Może warto wsłuchać się w głos ludu?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3