MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Złe wiadomości dla podróżujących koleją z Poznania do Piły i dalej, do Kołobrzegu i Ustki. Od września pasażerów czekają spore utrudnienia

Szymon Paź
Od września PKP Intercity wyraźnie ograniczy liczbę pociągów na trasie kolejowej łączącej Poznań z Piłą i Kołobrzegiem
Od września PKP Intercity wyraźnie ograniczy liczbę pociągów na trasie kolejowej łączącej Poznań z Piłą i Kołobrzegiem Adam Jastrzębowski
Zaledwie dwa pociągi PKP Intercity, zamiast ośmiu obecnie, połączą od września Poznań z Piłą i miastami Pomorza Środkowego. Wszystko z powodu remontu linii kolejowej nr 405 ze Szczecinka do Białogardu w woj. zachodniopomorskim. Prace potrwają przynajmniej do grudnia. Ucierpią na tym pasażerowie także w Wielkopolsce. Mamy też dobre informacje!

Tylko dwa pociągi pospieszne między Poznaniem a Piłą

Dwa pociągi pospieszne zamiast ośmiu - tak duża zmiana dotknie pasażerów podróżujących pomiędzy Poznaniem, Piłą i miastami Pomorza Środkowego, m.in. Kołobrzegiem, Słupskiem i Ustką. PKP PLK zarządzająca siecią kolejową w Polsce zdecydowała się na remont odcinka pomiędzy Szczecinkiem a Białogardem w woj. zachodniopomorskim. Linia ta jest jednotorowa - podczas prac remontowych nie przejedzie nią żaden pociąg pasażerski. Podróżni muszą liczyć się z autobusową komunikacją zastępczą.

W rozkładzie, który wchodzi w życie 1 września, pomiędzy Poznaniem a Piłą pojadą dwa pociągi Intercity zamiast obecnych ośmiu. Jeden skończy bieg w Pile, drugi dotrze do Szczecinka. Pociągi regionalne Kolei Wielkopolskich i Polregio (łącznie 17 par) na trasie Poznań - Piła pojadą bez większych zmian, ale podróżni jadący dalej na północ muszą liczyć się z przesiadką do autobusów zastępczych na stacji Szczecinek. Niestety, pomimo wycofania pociągów Intercity z tej trasy przewoźnicy regionalni nie uruchomią w tym czasie dodatkowych połączeń, co oznaczać będzie większy tłok w pociągach.

Zamknięcie przewozów między Szczecinkiem a Białogardem potrwa przynajmniej do grudnia br. Efektem prac ma być przywrócenie konstrukcyjnej prędkości maksymalnej 120 km/h i przyspieszenie przejazdu pociągów.

Mamy też dobre informacje - w Obornikach powstanie nowy most kolejowy

Po latach dyskusji toczących się przynajmniej od czasu decyzji o modernizacji linii kolejowej Poznań - Piła (w latach 2017 - 2019) w 2022 r. PLK zdecydowało, że konieczna jest budowa drugiej nitki mostu kolejowego nad Wartą w Obornikach. Jest to jedno z tzw. wąskich gardeł na tej częściowo jednotorowej linii kolejowej, które utrudniają tam wprowadzenie większej liczby połączeń regionalnych i dalekobieżnych.

7 sierpnia PKP PLK uzyskała od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu tzw. decyzję środowiskową ws. budowy drugiego toru i mostu na odcinku Oborniki Wlkp. Most - Oborniki Wielkopolskie. Otwiera to drogę do rozpisania przetargu na projekt i budowę przeprawy przez Wartę, a tym samym do zwiększenia liczby połączeń kolejowych miedzy Poznaniem i Rogoźnem.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Bez kontroli bezpieczeństwa i limitów bagażu. Z możliwością swobodnego poruszania się po składzie i, jeśli to konieczne, pracy. Z ciągle zmieniającym się krajobrazem za oknem.

Nie tylko Berlin. Tam dojedziesz w jeden dzień z Poznania po...

Turystyczna Wielkopolska - powiat złotowski

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski