W wyścigu po nagrodę powalczą kampanie społeczne i komercyjne. Wśród tych pierwszych znalazły się aż dwie kampanie z Poznania: „Przeprowadź Bibliotekę Raczyńskich” i „Poznańska turystyka 2.0”, wśród drugich: kampania „Policzmy się” zrealizowana dla Fundacji Ludzie dla Ludzi i akcja „Las. Przystanek od codzienności”, stworzona na potrzeby Lasów Państwowych.
Przypomnijmy, pierwsza z nich dotyczyła symbolicznego przeniesienia księgozbioru Biblioteki Raczyńskich z jej starej filii przy ul. św. Marcin do nowego gmachu przy Alejach Marcinkowskiego. W happeningu nominowanym do nagrody „Najlepszy event społeczny” wzięły udział setki poznaniaków, którzy w utworzonym szpalerze podawali sobie książki z ręki do ręki. Druga akcja to idąca z duchem czasu propozycja miasta, które razem z najpopularniejszymi blogerami stworzyło wirtualny przewodnik po mieście. Bezpłatny egzemplarz w wersji elektronicznej tworzyli m.in. Tomasz Tomczyk (w blogosferze znany jako Kominek), Magdalena Ratajczak i Zofia Wawrzyniak (autorki bloga „Kobiety biegają”) czy Maciej Mazurek („Zuch pisze” i „Zuch Rysuje”). Tę kampanię miasto zrealizowało przy współpracy z poznańską agencją Q&A Consulting.
Z kolei akcje promocyjne „Las. Przystanek od codzienności” razem z przewodnikiem blogerów startuje w dziedzinie „PR miasta, miejsca lub regionu”. Dotyczyła przekształcenia przystanków tramwajowych w trawiaste zakątki, z wizerunkami dzikich zwierząt, np. jelenia i lisa.
– Cieszy nas to, że kapituła doceniła działania lokalne oraz że poznańskie inicjatywy, szczególnie te promujące nasze miasto i region oraz nakłaniające do zaangażowania społecznego, zostają uznane za najciekawsze projekty public relations – mówi Ewa Dobosiewicz, właścicielka agencji dobocom PR, będącej autorem kampanii. – Nasza akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem poznaniaków i już to było dla nas wystarczającą nagrodą – dodaje.
W kategorii „Kampania społeczna” wystartuje ostatnia z nich - „Policzmy się”. Miała pokazać skalę wsparcia dla osób chorych na raka.
- Tegoroczne hasło kampanii „Wygrałeś? Walczysz? Wspierasz?” pokazywało, że każdy z nas może okazać swoją solidarność z nimi – podkreśla Maciej Rzeźnik z VMR New Media Agency. - W trakcie jej trwania z rakiem policzyło się ponad 176 tys.osób – wylicza.
Złote Spinacze w branży kreatywnej są uznawane za najważniejsze nagrody w skali kraju. W tym roku zostaną przyznane już po raz 11. W zeszłym roku wyróżniono dwie poznańskie kampanie: „Przyjaciele Stadionu Miejskiego” i „Kręć kilometry - zaparkuj klimatycznie”. Tegoroczna gala finałowa odbędzie się 6. grudnia w Warszawie. Poznamy wtedy wszystkie zwycięskie projekty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?