Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Złote Spinacze 2013: Poznańskie kampanie nominowane do nagród

Anna Solak
Akcja „Las. Przystanek od codzienności”
Akcja „Las. Przystanek od codzienności”
Cztery poznańskie kampanie zostały nominowane do nagrody Złotych Spinaczy 2013. To najbardziej prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie Public Relations.

W wyścigu po nagrodę powalczą kampanie społeczne i komercyjne. Wśród tych pierwszych znalazły się aż dwie kampanie z Poznania: „Przeprowadź Bibliotekę Raczyńskich” i „Poznańska turystyka 2.0”, wśród drugich: kampania „Policzmy się” zrealizowana dla Fundacji Ludzie dla Ludzi i akcja „Las. Przystanek od codzienności”, stworzona na potrzeby Lasów Państwowych.

Przypomnijmy, pierwsza z nich dotyczyła symbolicznego przeniesienia księgozbioru Biblioteki Raczyńskich z jej starej filii przy ul. św. Marcin do nowego gmachu przy Alejach Marcinkowskiego. W happeningu nominowanym do nagrody „Najlepszy event społeczny” wzięły udział setki poznaniaków, którzy w utworzonym szpalerze podawali sobie książki z ręki do ręki. Druga akcja to idąca z duchem czasu propozycja miasta, które razem z najpopularniejszymi blogerami stworzyło wirtualny przewodnik po mieście. Bezpłatny egzemplarz w wersji elektronicznej tworzyli m.in. Tomasz Tomczyk (w blogosferze znany jako Kominek), Magdalena Ratajczak i Zofia Wawrzyniak (autorki bloga „Kobiety biegają”) czy Maciej Mazurek („Zuch pisze” i „Zuch Rysuje”). Tę kampanię miasto zrealizowało przy współpracy z poznańską agencją Q&A Consulting.

Z kolei akcje promocyjne „Las. Przystanek od codzienności” razem z przewodnikiem blogerów startuje w dziedzinie „PR miasta, miejsca lub regionu”. Dotyczyła przekształcenia przystanków tramwajowych w trawiaste zakątki, z wizerunkami dzikich zwierząt, np. jelenia i lisa.

– Cieszy nas to, że kapituła doceniła działania lokalne oraz że poznańskie inicjatywy, szczególnie te promujące nasze miasto i region oraz nakłaniające do zaangażowania społecznego, zostają uznane za najciekawsze projekty public relations – mówi Ewa Dobosiewicz, właścicielka agencji dobocom PR, będącej autorem kampanii. – Nasza akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem poznaniaków i już to było dla nas wystarczającą nagrodą – dodaje.

W kategorii „Kampania społeczna” wystartuje ostatnia z nich - „Policzmy się”. Miała pokazać skalę wsparcia dla osób chorych na raka.

- Tegoroczne hasło kampanii „Wygrałeś? Walczysz? Wspierasz?” pokazywało, że każdy z nas może okazać swoją solidarność z nimi – podkreśla Maciej Rzeźnik z VMR New Media Agency. - W trakcie jej trwania z rakiem policzyło się ponad 176 tys.osób – wylicza.

Złote Spinacze w branży kreatywnej są uznawane za najważniejsze nagrody w skali kraju. W tym roku zostaną przyznane już po raz 11. W zeszłym roku wyróżniono dwie poznańskie kampanie: „Przyjaciele Stadionu Miejskiego” i „Kręć kilometry - zaparkuj klimatycznie”. Tegoroczna gala finałowa odbędzie się 6. grudnia w Warszawie. Poznamy wtedy wszystkie zwycięskie projekty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski