Powstanie Punktu Utrzymania Taboru było możliwe dzięki dotacji unijnej. Pochodziła ona w budżetu Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 -2020 i wyniosła ponad 34 miliony złotych.
W nowym punkcie będą obsługiwane pociągi spalinowe, które wciąż jeżdżą po wielkopolskich torach m.in. na trasach Poznań-Wągrowiec - Gołańcz, Poznań -Wolsztyn.
W skład zaplecza technicznego do obsługi pojazdów szynowych wchodzą dwie w pełni wyposażone hale. Hala Główna będzie miejscem przeznaczonym do przeglądów, napraw, mycia zewnętrznego oraz sprzątania wnętrz pojazdów. Z kolei Hala Postojowa posłuży do odstawiania pojazdów w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami. W całym obiekcie możliwe jest odstawienie nawet 9 pojazdów.
- Jest tam także stacja paliw, automatyczna myjnia, specjalny punkt przeznaczony do obsługi taboru w zimie - wyjaśniał Marek Nitkowski, prezes spółki Koleje Wielkopolskie. - Uruchomienie tego punktu pozwoli w szerszym zakresie niż dotychczas zadbać o nasz tabor, co zwiększy jego dostępność.
Do tej pory prace serwisowe były wykonywane w różnych miejscach, co sprawiało, że czas od odstawienia taboru do serwisu do jego powrotu na trasę był dłuższy.
Na stanowiskach z symulatorami jazdy, które także znajdują się w Punkcie, będą zdobywać kwalifikacje przyszli maszyniści.
Punkt jest inwestycją zrealizowaną z myślą o przyszłości i planowanym rozwoju linii kolejowych w Wielkopolsce. Obecnie Wągrowiec jest stacją końcową, ale to ma się zmienić.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?