18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Zostawcie lewoskręty w spokoju!

Katarzyna Fertsch
Nie neguję potrzeby usprawniania komunikacji miejskiej. Szybkie, tanie tramwaje, które jeżdżą często i punktualnie to jedyne, co może zmotoryzowanych poznaniaków zachęcić do korzystania z nich. A przecież na wzroście pasażerów miastu zależy. Kategorycznie sprzeciwiam się jednak dyskryminowaniu kierowców!

Każdy poznaniak ma prawo wybierać, czym chce jeździć. Jeśli woli własne cztery kółka zamiast autobusu, który musi dzielić z dziesiątkami innych osób, to jego wybór. I ja takiego wyboru dokonuję codziennie. Bo gdy sobie przeliczyłam, to komunikacją miejską wcale nie byłoby taniej. I ja kierowca, tak samo jak pasażer MPK, mam prawo oczekiwać od swojego miasta, że stworzy mi jak najlepsze warunki tej podróży.

CZYTAJ:
DABROWSKIEGO: ŁATWIEJ DLA TRAMWAJÓW, TRUDNIEJ DLA KIEROWCÓW

Mój postulat jest prosty: zbudujcie mi trzecią ramę. Wtedy, zamiast pchać się przez centrum, pojadę "obwodnicą". Podobnie zrobią tysiące innych kierowców. I wydzielanie buspasów nie będzie potrzebne.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
alfa

Pieniądze by się znalazły, gdyby nie trwoniono ich w tym mieście na głupoty

a
alfa

Obawiam się, że pomysłodawcy zamknięcia pasa ruchu na stale zatłoczonych Garbarach cierpią na ociężałość umysłową. Dziwnym trafem osoby te dojeżdżają do pracy samochodami... Oczywiście nie Garbarami i Bukowską.
Proponuję "pójście za ciosem": w całym mieście zakaz skręcania w lewo i w prawo, jazda tylko na wprost, strefa płatnego parkowania (tylko czerwona) obejmująca całe miasto 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku. 29 lutego strefa bezpłatna. Nie dotyczy oczywiście pracowników Zarządu Dróg Miejskich i absolutnie nam do szczęścia potrzebnego Zarządu Transportu Miejskiego. I tak trzymać!!!

M
Miłosz Fox

Tym, co odkryto na tzw "zachodzie", a Pani Redaktor nie ma o tym pojęcia pewnie, to że zjawisko kongestii (zakorkowanie), zwiększa się, w przypadku udostępniania nowej infsrastruktury drogowej. Przez pierwsze kilka lat jest zauważalny spadek kongestii, po czym ludzie zauważają, że jeździ się swobodniej, więc zamiast jeździć autem sobie razem z mężem do pracy, używają 2 auta, niektórzy przesiadają się z komunikacji publicznej na samochodową itede, czego efektem jest... zwiększenie kongestii w stosunku do jej stanu sprzed wprowadzenia nowej infrastruktury! Zachęcam do skorzystania z fachowej literatury, zanim napisze się takie egoistyczne bzdury. Wstyd, na prawdę wstyd!

M
Miłosz Fox

Bo pani ma sposób myślenia, wprost z lat '70, kiedy to tak myślano o mieście. Im mniej samochodów w mieście, tym mniejsze korki, tym mniejsze zanieczyszczenie środowiska, tym większe bezpieczeństwo, tym mniejsza przestrzenio-chłonność inwestycji komunikacyjnych i koszt nowych rozwiązań. Chce Pani jeździć samochodem? Proszę bardzo. Ale co jest ważniejsze: pani siedzący wygodnie w samochodzie tyłek, chcący koniecznie skręcić w lewo i nie mogący nadrobić kilku minut, żeby ewentualnie objechać, czy też szybszy dowóz pani kosztem 100 osób w autobusie? Jeden tyłek wygodnickiej pani czy też 100 tyłków, które już żyją w XXIw i wiedzą, że samochód to dobro niepotrzebne w podróżach wewnątrzmiejskich?

s
sprawe

Sprawe rozwiazuje udostepnienie ulic y Sw.Wawrzynca? Od wielu lat o tym sie tylko mowi a nic n ie robi?

g
ghat

Pani steku bzdur się nie da czytać. Po raz kolejny proponuję się zając szydełkowaniem albo zostanie szatniarką lub babcią klozetową - w międzyczasie można sobie porozwiązywać krzyżówki lub sudoku, jest to mniej szkodliwe społecznie niż pani trzaskanie w klawiaturę.

Poza tym, na Dąbrowskiego chodzi o to, żeby samochody skręcały ze swojego pasa, a nie z torowiska. Dlaczego ma być tam tak, że na torowisko wjeżdżają samochody, w których jest max 10-15 osób, a przez to stoją tramwaje z kilkudziesięcioma pasażerami? Nie zgadzam się na dyktat kierowców!

b
borro

"Mój postulat jest prosty: zbudujcie mi trzecią ramę."

Pani Fretsch, kto ma Pani zbudować III ramę? Rowerzyści, piesi, czy pasażerowie MPK? Może sama sobie Pani zbuduje? Przecież III rama ma służyć przede wszystkim użytkownikom samochodów.

Każdy, kto marzy o III ramie jest takim fantastą jak zwolennicy fudżibany w Poznaniu. Proszę zacząć liczyć!

Sam wiceprezydent Kruszyński określił koszt III ramy (2 lata temu!) na 9 mld zł.

1. Dla porównania projekt "Y" czyli szybkiej kolei Warszawa - Poznań/Wrocław szacowano na 20mld a II linia metra w Warszawie 5 mld zł.
2. 1 mld zł inwestycji w stadion i termy powoduje, że co najmniej przez 10 najbliższych lat będziemy spłacać kredyty zamiast inwestować.
3. 1 zł wydany na inwestycje w transport zbiorowy oznacza dodatkowy 1 zł dofinansowania z UE. 9 mld wydane na komunikację zbiorową oznacza 18 mld na inwestycje w transport publiczny. 9 mld wydane na śródmiejską obwodnicę oznacza brak dofinansowania z UE czy per saldo jesteśmy 9 mld zł w plecy. Kto za to zapłaci Pani Fretsch?

e
ejber

bierze kasę, żeby wymyślać jak z gó..a bicz ukręcić.
Wytyczcie jedną słuszną drogę towarzysze z PO i przestrzeń publiczną. Polityka przestrzenna, Radny Mikuła?

Dodaj ogłoszenie