ZTM Poznań: Od 1 września ścisłe centrum bez tramwajów. Rozpoczyna się remont torowisk, jezdni i chodników w rejonie Okrąglaka!

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Od 1 września do koniecznych remontów i przebudowy ścisłego centrum Poznania dołączy rejon Okrąglaka - utrudnienia komunikacyjne będą jeszcze większe.
Od 1 września do koniecznych remontów i przebudowy ścisłego centrum Poznania dołączy rejon Okrąglaka - utrudnienia komunikacyjne będą jeszcze większe. Robert Wozniak
Cieszcie się tramwajami w sąsiedztwie Okrąglaka, bo od 1 września ich tam nie będzie, a ich miejsce zajmą maszyny budowlane. Rozpocznie się remont torowiska przy Okrąglaku, ul. Mielżyńskiego i Fredry, a ruch tramwajowy na odcinku od mostu Teatralnego do placu Wielkopolskiego nie będzie się odbywał.

Przebudowa węzła torowego przy Okrąglaku i remont wyeksploatowanych torowisk w ulicach Mielżyńskiego i Fredry należą do Programu Centrum. Mają zapewnić nowe, bezpieczne i wygodne torowisko, a także nową jezdnię, chodniki i infrastrukturę podziemną.

Jak zapowiadaliśmy wcześniej, przebudowane zostanie torowisko z jezdnią i chodnikami na południowej nitce placu Wolności, cała ul. 27 Grudnia, ul. Ratajczaka do ul. Św. Marcin, ul. Kantaka i ul. Gwarna.

– Przebudowana będzie trasa tramwajowa w ul. Fredry i ul. Mielżyńskiego, a w tej ostatniej ulicy konieczna jest również wymiana istniejącej infrastruktury wodno-kanalizacyjnej

– informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Przebudowa torowiska, jezdni i chodników czeka południową drogę pl. Wolności, ulice 27 Grudnia, Ratajczaka, Kantaka i Gwarną. Mają też pojawić się nowe drzewa - na ul. Kantaka, ul. 27 Grudnia i na placu Wolności.

– Torowisko wzdłuż placu Wolności zostanie przesunięte na północ w stosunku do obecnie istniejącego, a dotychczasowy przystanek tramwajowy przy Arkadii będzie przeniesiony na zachodnią stronę skrzyżowania ulic Ratajczaka i 27 Grudnia – informują PIM. – Węzeł rozjazdowy przy Okrąglaku, czyli na skrzyżowaniu ul. 27 Grudnia, Gwarnej, Fredry i Mielżyńskiego, zostanie przebudowany tak, by możliwy był nowy skręt tramwajowy w prawo z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego. W ulicach Fredry i Mielżyńskiego oraz na pl. Cyryla Ratajskiego przebudowany zostanie układ torowy wraz z niezbędną infrastrukturą. Odnowione zostaną przystanki tramwajowe na pl. Cyryla Ratajskiego, a przystanek Most Teatralny zostanie wydłużony.

Dlatego od 1 września nastąpi zamknięcie trasy tramwajowej od mostu Teatralnego przez pl. Cyryla Ratajskiego do pl. Wielkopolskiego, co jak informuje ZTM, pociągnie za sobą zmiany na kursujących tym odcinkiem tramwajach:

  • tramwaje linii 4 pojadą z Połabskiej, a z ul. Roosevelta skręcą w Dąbrowskiego na Ogrody,
  • tramwaje linii 8 z Miłostowa skierują się na rondzie Śródka przez ulicę Jana Pawła II do ronda Rataje, a następnie ulicą Królowej Jadwigi i Górną Wildą na Wildę, skąd przez Hetmańską i Starołęcką dojedzie do pętli Starołęka Mała,
  • tramwaje linii 17 pojadą z pętli Zawady przez trasę kórnicką i Górny Taras Rataj oraz ulicę Starołęcką do pętli Starołęka PKM.

Linia 96 będzie zawieszona, na części trasy (Błażeja – most Teatralny) zastąpi ją linia 3 (tramwaj z Błażeja pojedzie przez Naramowice i Winogrady do centrum, a następnie przez Roosevelta i Głogowską na Górczyn PKM).

Oprócz tych utrudnień tramwajowych trzeba pamiętać o „chorobach współistniejących”, czyli innych zamknięciach tras tramwajowych w centrum. Po wakacjach bowiem wciąż zamknięte będą torowiska w ulicach Święty Marcin, Towarowa, Gwarna, 27 Grudnia oraz cała trasa PST.

– Do centrum, od strony Śródki, dojeżdżać będzie tramwaj wahadłowy linii 98, kursujący do placu Wielkopolskiego

– dodaje ZTM.

Remont torowisk w okolicy Okrąglaka: Jak dojechać do centrum?

Aby dojechać do centrum od strony mostu Teatralnego będzie można skorzystać z linii autobusowej 163, która - jak podaje ZTM - w celu wzmocnienia połączenia będzie miała wydłużoną trasę z Górczyna PKM do ronda Śródka.

Pasażerowie zmierzający do centrum od strony północy mogą się przesiąść w rejonie ulicy Nowowiejskiego lub Libelta na autobus linii 163. Można także rozważyć przesiadkę w rejonie Al. Wielkopolskiej (z jednej z sześciu linii tramwajowych z północy Poznania) na kursujący ulicą Solną w kierunku Garbar autobus nr 160. Jadąc od południa, warto rozważyć przesiadkę z tramwaju na linię 163 w rejonie ronda Kaponiera, przystanków Solna i Małe Garbary. Na odcinku Małe Garbary – Śródka pasażerowie mają jeszcze do dyspozycji autobusy linii 167 i 911. Dodatkowo trasa linii 190 z Os. Sobieskiego wydłużona zostanie do Ronda Rataje.

Pasażerowie tramwajów muszą też pamiętać o zmianach w rejonie placu Wiosny Ludów, skąd znikną wahadłowe linie tramwajowe 95 i 99, a ich miejsce zajmą regularne linie 9 i 13.

– Zlikwidowana zostanie także linia 93, zastępująca obecnie linię nr 9 – uzupełnia ZTM. – Od 1 września „dziewiątką” będzie można dojechać z Dębca PKM przez Wildę do przystanku Plac Wiosny Ludów, natomiast „trzynastka” będzie miała trasę z przystanku Starołęka PKM przez rondo Starołęka, rondo Rataje i św. Rocha do przystanku Wrocławska.

Zarząd Transportu Miejskiego podkreśla, że tramwaje będą mogły już dojeżdżać do zmodernizowanych Al. Marcinkowskiego, gdzie będą cofać się i wracać w kierunku pl. Wiosny Ludów, początkowym i końcowym przystankiem dla linii nr 9 będzie Plac Wiosny Ludów, a dla linii nr 13 - Wrocławska.

ZTM Poznań: Od 1 września ścisłe centrum bez tramwajów. Rozpoczyna się remont torowisk, jezdni i chodników w rejonie Okrąglaka!
ZTM Poznań

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Po prawie dwóch latach zakończyła się duża przebudowa trasy tramwajowej na ulicach 28 Czerwca 1956 r. i Wierzbięcice w Poznaniu. Mieszkańcy mogą korzystać z nowego torowiska, przystanków, jezdni i chodników. Remont był podzielony na dwie części - najpierw prace odbywały na Wierzbięciciach, a od grudnia zeszłego roku na ul. 28 Czerwca 1956 r. Jak prezentują się wyremontowane ulice? Zobaczcie efektowne zdjęcia z lotu ptaka ---->

Na tę inwestycję poznaniacy czekali 2 lata. Zobacz zdjęcia z...

Po poznańskich torowiskach kursuje 228 tramwajów trzynastu typów, do tego 3 składy szkolne i 9 składów historycznych, uświetniających święta w mieście i będących atrakcjami turystycznymi. Najwięcej mamy Moderusów, 123 tramwaje różnych typów, z których najwięcej jest Moderusów Gamma LF02AC - trzydzieści. Choć indywidualnie, w rozbiciu na typ, największą grupę stanowią Solarisy Tramino S105p - 45 składów tramwajowych. Sprawdźcie w naszej galerii, jakimi tramwajami jeżdżą poznaniacy --->

Solarisy, Moderusy i Konstale. Jakimi tramwajami jeżdżą poznaniacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie