Życie w rękach kierowcy

Tomasz Nyczka
Trudno odmówić komukolwiek prawa do tego, by dorabiał do pensji, jeśli z jednej nie jest w stanie się utrzymać. O ile jednak niespecjalnie interesuje mnie, czy taksówkarz, po godzinach, wozi kartony, to jednak wobec kierowców karetek, którzy, po pracy jeżdżą taksówką, trzeba stosować inną miarę.

Wtedy, kiedy liczy się szybkość, skuteczność i opanowanie, a to właśnie powinno cechować kierowcę "erki", nie może być mowy o błędach. Zmęczony kierowca, który dopiero nad ranem skończył ostatni kurs, to po prostu zagrożenie dla życia i zdrowia pacjentów. Nikt nie chciałby znaleźć się na noszach w karetce prowadzonej przez kogoś, kto ledwo widzi na oczy ze zmęczenia.

CZYTAJ TEŻ:
KIEROWCY KARETEK DORABIAJĄ W TAKSÓWKACH

Niestety, chyba jedyne co możemy zrobić, to zaapelować do zdrowego rozsądku kierowców. I przypomnieć im, że wioząc pacjenta, odpowiadają za jego życie. W tym momencie niczym nie różnią się od lekarzy. I tak samo powinni walczyć o zagrożone życie.

Chcesz skontaktować się z autorem komentarza? t.nyczka@glos.com

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wiejski gupek

Bździnami o zielonej wyspie nie da się opłacić czynszu, przedszkola itp. "Od zawsze" dorabiano w pogotowiu, szpitalach, hotelach....POstbolszewia o tym wie ale "rżnie głupa". A Pana artykuł może zaowocować tylko decyzjami administracyjnymi, po to by Ryży Matoł mógł pogrozić paluszkiem,

m
medyk

że życie w rękach kierowcy. Niestety większym problemem są zespoły "P" tzw. podstawowe, gdzie życie pacjentów zależy od ratownika medycznego-kierowcy. Tak Panie radaktorze, jedna osoba wykonuje równocześnie zadania kierowcy karetki i ratownika medycznego w ramach 1 etatu ( mówimy o osobach, które posiadają odpowiednie wykształcenie i uprawnienia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym ). Zobaczymy jak długo te zespoły przetrwają, bo ktoś, kto był autorem tego pomysłu nie miał zielonego pojęcia o tym jak wygląda praca w pogotowiu. I kto tu jest bardziej zmęczony, kierowca karetki, który dorabia na taxi czy kierowca ratownik-medyczny, który zasuwa na 2 etaty w ramach jednego etatu.

a
aga

JAK PAN ZAUWAŻYŁ JEST PROBLEM DOTYCZĄCY BEZPIECZEŃSTWA. WSZYSCY WIEDZĄ, ŻE TAKIE POSTĘPOWANIE MOŻE DOPROWADZIĆ DO TRAGEDII. JAKA BĘDZIE REAKCJA OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA NASZE BEZPIECZEŃSTWO? PRAWDOPODOBNIE NASTĘPNY PANA ART. BĘDZIE NA INNY TEMAT. SPRAWA SIĘ "ROZMYJE" I TEMAT BĘDZIE ZAKOŃCZONY. W POLSCE TO NORMALNOŚĆ.

G
Genas

Nie tylko kierowcy pogotowia dorabiają. Proszę zobaczc ile pojazdów taxi parkuje na parkingu MPK przy ul. Warszawskiej , gdy kierowcy autobusów są w pracy.

a
aga

DOBRZE SIĘ STAŁO, ŻE KTOŚ WRESZCIE PORUSZYŁ TEN TEMAT.
ŁATWY DOSTĘP ( ZLIKWIDOWANE LICENCJE, A W PRZYSZŁOŚCI EGZAMINY) DO WYKONYWANIA PRACY JAKO TAKSÓWKARZ POWODUJE TAKŻE, ŻE WIELU POSIADACZY SAMOCHODÓW DORABIA SOBIE DO PENSJI. MOGĄ TO BYĆ OSOBY KTÓRE SĄ KIEROWCAMI KARETEK, TRAMWAJARZE, KIEROWCY AUTOBUSÓW MPK, STRAŻACY, POLICJANCI........ NIKT NIE SPRAWDZA KIEROWCÓW TAKSÓWEK ILE GODZIN PRACUJĄ, CZY WYKONUJĄ DODATKOWĄ PRACĘ!!!! DLACZEGO TAK JEST? CZĘSTO WIDAĆ NA POSTOJACH TAXI ŚPIĄCYCH, ZMĘCZONYCH TAKSÓWKARZY, KTÓRZY TAK ODPOCZYWAJĄ?! CZY NIE BYŁO JUŻ KILKU WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH Z UDZIAŁEM TAKSÓWKARZY, GDZIE CZYNNIKIEM KTÓRY PRZYCZYNIŁ SIĘ DO POWSTANIA TRAGEDII MOGŁO BYĆ ZMĘCZENIE. WIELU TAKSÓWKARZY, KTÓRZY Z POWODU MAŁYCH DOCHODÓW Z TEJ PRACY POSZUKUJE DODATKOWEGO ZAJĘCIA. OSTATNIO ZAUWAŻYŁAM, ŻE TAKSÓWKARZE USTAWIAJĄ SWOJE POJAZDY Z DUŻĄ REKLAMĄ NA DACHU W RUCHLIWYCH MIEJSCACH POZNANIA. MOŻE REKLAMA JEST BARDZIEJ DOCHODOWA. OSTATNIO CZYTAŁAM W GŁOSIE, ŻE TAKSÓWKARZE NAWET DOSTARCZAJĄ ALKOHOL OSOBIE ZAMAWIAJĄCEJ. CZY TO JEST ZGODNE Z PRAWEM? TAKSÓWEK MAMY WYSTARCZAJĄCĄ ILOŚĆ W POZNANIU. TERAZ TRZEBA ZADBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW. ZLIKWIDOWAĆ POJAZDY, KTÓRE ZE WZGLĘDU NA STAN TECHN. NIE POWINNY STAĆ NA POSTOJU TAXI. OCZYWIŚCIE TRZEBA ZLIKWIDOWAĆ DWU-ETATOWCÓW. CHCESZ BYĆ TAKSÓWKARZEM PROSZĘ BARDZO, ALE DLA BEZPIECZEŃSTWA CHCĘ ŻEBY KIEROWCA KTÓRY MNIE WIEZIE BYŁ WYPOCZĘTY!!!!!!!!!! UWAŻAM, ŻE KIEROWCĄ TAKSÓWKI NIE POWINNA BYĆ OSOBA, KTÓRA WYKONUJE DODATKOWO INNE ZAJĘCIE.

W
Widukind

Niby racje ale : mam nieodparte wrażenie że w Pańskiej redakcji pracujecie tak jak ci kierowcy. Czyli szefowie naciskają o artykuły, czas goni bo wydanie, ciągle za mała wydajność ... Przypominacie stachanowców co tak zapieprzają że nie mają czasu załadować taczki. Kredyty wzięte, wszystko drożeje, pieniędzy brakuje... No to jeżdżą jak mogą bo trzeba żyć. Pan też musi żyć, ja też . System jest tak ustawiony aby niszczyć ludzi czyli 'Arbeit macht frei ' tyle że w innej formie. Zresztą praca na wielu etatach to normalność w kraju którego nie-rząd ma obywateli w rzyci. I niech Pan POwie że nieprawda.

Dodaj ogłoszenie