15-lecie parowozu Borsig. "Borsuk" będzie świętował w sobotę [ZDJĘCIA]

KAEF
15-lecie parowozu Borsig. "Borsuk" będzie świętował w sobotę Waldemar Wylegalski
W sobotę MPK organizuje imprezę jubileuszową. To 15-lecie parowozu Borsig, który poznaniakom znany jest jako ciuchcia ciągnąca Maltankę. Atrakcji nie zabraknie!

Przejażdżka szanowną jubilatką, wystawa taboru wąskotorowego, pokaz działania służb ratunkowych MPK. To tylko część atrakcji, jakie czekają na poznaniaków podczas obchodów 15-lecia służby parowozu Borsig.

Impreza rozpocznie się w sobotę o godzinie 9.30. To właśnie wtedy jubilatce odśpiewane zostanie "sto lat". Później lokomotywa wyruszy w trasę.

Parowóz Borsig został wyprodukowany w 1925 roku w niemieckiej fabryce. W swoim życiu jeździła po torowiskach wielu miast, by w 1999 roku trafić do Poznania.

Obecnie jest to jedna z 8 czynnych wąskotorowych lokomotyw parowych w Polsce. Wyjeżdża na trasę co drugi weekend, kiedy MPK organizuje dni pary.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

31węzłowy Burke

Tak, to przepiękny parowozik. Jeśli mogę to polecam: Dariusz Brodowski. "Parowozy"; przepiękny album o parowozach w naszym kraju; Tadeusz Irteński. " Lokomotywy . Polskie konstrukcje", "Encyklopedia . Lokomotywy". Jeśli jesteś zainteresowany mam na półce więcej wydawnictw o lokomotywach ale nie chcę przynudzać. Pozdrawiam. 31węzłowy Burke z bany.

p
pyrlander

Wielka szkoda, że bliźniak bezproduktywnie sterczy przy bramie FPS, która z jego powstaniem i eksploatacją nie ma (i w przeszłości nie miała) nic wspólnego.

Przy okazji - eksploatacja na Maltance wymusiła rozwiązanie problemu zasilania węglem i wodą maszyny parowej. Ponieważ oryginalny Borsig miał niewielkie zbiorniki i bunkier (Borsig był maszyną pracującą na niewielkie dystanse, na bocznicach zakładowych), zowstał dla niego wykonany w Poznaniu tender, który ładnie uzupełnia ten parowozik.

Dodaj ogłoszenie