Spis treści
Wszystko.pl spółki Comarch chce rywalizować z Allegro
Start nowej platformy miał miejsce 29 czerwca. To konkurencja dla Allegro, które jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Według danych Mediapanel Gemius Polska liczba realnych użytkowników serwisu allegro.pl wraz z aplikacją we wrześniu wyniosła ponad 21 mln.
Właścicielem serwisu wszystko.pl jest Comarch, jedna z największych firm informatycznych z Polski. Pierwsze zapowiedzi utworzenia nowej platformy pojawiły się już w czerwcu 2021 r. Był to czas, kiedy obowiązywały jeszcze obostrzenia i nie było pełnej możliwości robienia zakupów w sklepach stacjonarnych.
Nową platformę przetestowali już sprzedawcy
Witryna wszystko.pl działa już od ponad 10 lat. Wcześniej korzystali z niej tylko użytkownicy systemów ERP do zarządzania firmą. Comarch jest jednym z dostawców takich systemów. Od 2022 r. platforma dostępna jest także dla zewnętrznych firm. Od teraz każdy może założyć na niej konto i rozpocząć handel.
- Chcemy wykorzystać to, jak się zmienił rynek. Dostawcy korzystający z Allegro narzekają na coraz wyższe opłaty i konkurowanie z Allegro. Platforma, podobnie jak Amazon, wystawia coraz więcej własnych towarów. My oferujemy zero prowizji – powiedział w opublikowanej już pod koniec kwietnia rozmowie z „Forbesem” Janusz Filipak, prezes Comarchu.
Serwis ma zarabiać m.in. na sprzedaży reklam.
- Comarch to jedna z największych firm z sektora IT i nowych technologii w Polsce, mająca już dużo produktów e-commerce w portfolio, m.in. Comarch eSale, Comarch e-Sklep czy oprogramowania do zarządzania procesami Comarch ERP - zaznacza Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl.
Najważniejszym benefitem, który oferuje platforma - jest brak prowizji od sprzedaży bez względu na kategorię. Ma to przynieść oszczędności sprzedawcom i pozwolić na planowanie sprzedaży w przewidywalnych warunkach.
- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy, Allegro i Amazon mają już duże doświadczenie w branży i ogromną bazę danych, naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce – powiedziała Barzyk-Libura cytowana przez portal wirtualnemedia.pl.
Rynek e-commerce ma rosnąć. Będzie więcej kupujących i sprzedających
Jest o co walczyć. Według reportu „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” przygotowanego w ubiegłym roku przez firmę doradztwa strategicznego Strategy&Polska do 2027 roku liczba e-konsumentów w Polsce ma się zwiększyć o kolejne 3,4 mln. Obsłuży ich dodatkowe 100 tys. sprzedawców, a całkowita wartość rynku wzrośnie o ponad 94 mld zł do 187 mld zł.
Ponad połowa wzrostu (54%) ma mieć swoje źródło w trzech kategoriach:
- moda (21 mld zł),
- elektronika (19 mld zł),
- zdrowie i uroda (11 mld zł).
Większość sprzedaży w przestrzeni e-commerce będzie się odbywać za pośrednictwem platform internetowych. Ma to brać swoje źródło w takich czynnikach, jak:
- wchodzenie na polski rynek nowych graczy oraz konsekwentnego rozszerzania ich oferty na polskim rynku,
- wzrost udziałów w rynku przez platformy q-commerce’owe, które zaczną wychodzić poza kategorie spożywcze,
- współpraca z zewnętrznymi sprzedawcami z wiodącymi graczami e-commerce w wybranych kategoriach takich jak elektronika, czy dom i ogród
- spodziewana dalsza poprawa oferty przez Allegro m.in. w postaci inwestycji w ofertę cenową w wybranych kategoriach, zwiększenia udziału sprzedaży własnej oraz dalszego skracania czasów dostawy.
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?