Chaotyczne reklamy w końcu przestaną szpecić centrum Poznania? Poznańska uchwała krajobrazowa coraz bliżej

red.
Uchwała krajobrazowa ma pomóc oczyścić Poznań z chaotycznych reklam Karolina Koziolek
Chaotyczne reklamy w końcu przestaną szpecić centrum Poznania? To możliwe, bo właśnie dobiegają końca prace przy projekcie uchwały krajobrazowej dla Poznania, która ma umożliwić uporządkowanie kwestii reklam w mieście. Projekt uchwały jest już przygotowany, a teraz mieszkańcy mogą zgłaszać do niego swoje uwagi.

Prace nad poznańską uchwałą krajobrazową, która ma pomóc uporządkować reklamy w mieście, są już na ostatniej prostej.

- Dzięki uchwale krajobrazowej będziemy mogli wyeliminować z naszego otoczenia nieestetyczne banery, krzykliwe szyldy oraz inne elementy powodujące dewastację krajobrazu miejskiego

- mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Zobacz 75 zdjęć Poznania z lat 90. Galeria miasta, którego m...

Do 6 marca mieszkańcy mogą zapoznać się z aktualnymi zapisami projektu uchwały krajobrazowej np. na stronie internetowej www.poznan.pl/krajobrazowa. Z kolei do 21 marca można zgłaszać swoje uwagi do projektu uchwały na adresy:

  • pocztą tradycyjną na adres Wydziału Urbanistyki i Architektury, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań,
  • mailowo na adres: [email protected]

W korespondencji należy podać imię, nazwisko i adres zamieszkania lub w przypadku osoby prawnej - nazwę i adres siedziby, a także treść uwagi oraz oznaczenie nieruchomości, której uwaga dotyczy.

Co zawiera poznańska uchwała krajobrazowa?
Zgodnie z aktualnymi zapisami Poznań ma zostać podzielony na cztery obszary. Pierwszy z nich to obszar staromiejski, który obejmuje Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i historycznych dzielnic, odpowiadający nieco poszerzonej strefie ochrony konserwatorskiej. Kolejny, to obszar zurbanizowany, obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe oraz obszar przyrodniczy wpisujący się w klinowo-pierścieniowy system zieleni.

Największe nośniki reklamowe - billboardy - w maksymalnym rozmiarze (18 metrów kwadratowych) dopuszczone zostały tylko w obszarze zurbanizowanym i na skrajach obszaru obejmującego centrum i historyczne dzielnice - przy drogach głównych i głównych ruchu przyspieszonego. Słupy ogłoszeniowo-reklamowe oraz tzw. citylighty będą dopuszczone we wszystkich obszarach, ale w obszarze staromiejskim z ograniczeniami.

Niemal całkowicie zakazane zostały za to wielkoformatowe banery. Mogą się pojawić tylko na rusztowaniach w czasie prowadzonego remontu elewacji. Dopuszczalne nadal będą murale reklamowe na ścianach szczytowych budynków - z ograniczeniem ich wielkości w zależności od strefy.

Zobacz też:

Poznań w PRL. Obejrzyj 50 zdjęć i przeżyj niezapomnianą podr...

50 zdjęć Poznania z lat 90. Wielu z tych miejsc dziś nie poznasz!

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie