Prezenty kupione w sklepach stacjonarnych
Co do zasady, zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym jest niemożliwy. Jednak zdarzają się przypadki, kiedy sprzedawca zgadza się na takie rozwiązanie. Zależy to tylko od jego dobrej woli i to on stawia warunki, na jakich zwrot się odbędzie. Może to być np. wymiana produktu na inny lub zwrot pieniędzy na kartę podarunkową.
Sprawdź też:
Inną kwestią jest reklamacja wadliwego produktu. Tutaj większe prawa ma klient, który może zażądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy.
Kiedy kupimy prezent online
Kupując prezenty w sklepie internetowym zyskujemy 14 dni na odstąpienie od umowy gwarantowane przez ustawę. Zdarza się, że sprzedawcy sami wydłużają klientom czas do namysłu o kolejne dni. W przypadku kupna pojedynczego towaru dni liczymy, od następnego po tym, w którym otrzymaliśmy produkt. Jeśli był to towar dostarczany w częściach, termin ten liczy się od otrzymania ostatniej z części.
By zrezygnować z produktu nie musimy podawać przyczyn ani wskazywać wad. Należy przed upływem 14 dni wysłać do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, a następnie w ustalonym terminie odesłać produkt. W przypadku reklamacji obowiązują takie same zasady jak w sklepie stacjonarnym.
Warto pamiętać, że nie zawsze musimy zwracać prezent do sklepu. Można dać go komuś bliskiemu lub obdarować nim kogoś potrzebującego.
Sprawdź też:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?