Czas na wiosenne ucztowanie

Katarzyna Sklepik
fotolia
Coraz dłuższe i cieplejsze wieczory to czas który chętnie spędzamy ze znajomymi na świeżym powietrzu. Miłą alternatywą dla tradycyjnej kolacji jest uwielbiane przez Polaków wspólne grillowanie. Często jednak brakuje nam pomysłu na zdrowe i smaczne potrawy, które mogą być alternatywą dla kiełbasek czy karkówki. Bo wbrew opinii grillowane dania nie muszą być wcale tłuste i niezdrowe.

Wiosna to czas, gdy w naszych sklepach i bazarkach pojawia się coraz więcej rodzajów warzyw. To właśnie one powinny stanowić podstawę posiłku – w formie sałatek, jako dodatek do mięs, ale także same idealnie nadają się na ruszt. Warzywa to trafny wybór – niskokaloryczne a przy tym dostarczające bogactwa witamin, składników mineralnych oraz antyoksydantów.

Warzywny zawrót głowy

W tej roli sprawdzą się świeże warzywa, takie jak pomidory, szparagi, cebula, papryka czerwona czy brokuły. Wszystkie idealnie nadają się do grillowania i będą rewelacyjnie komponować się w połączeniu z makaronem lub kaszą, tworząc smaczny i pełnowartościowy posiłek. Jest to wspaniała alternatywa dla znanych nam grillowych potraw.

- Zachęcam do eksperymentów kulinarnych z warzywami. Można przyrządzić pyszne faszerowane warzywa np. paprykę, cukinię czy pomidory. Idealną potrawą dla poszukiwaczy wyraźnych smaków będą faszerowane pomidory z przepysznym domowym pesto i makaronem - mówi Anna Różyk, dietetyk.

Mięso na ruszt

Niewątpliwie z grillem kojarzy nam się przede wszystkim kiełbasa i karkówka. Pozwólmy sobie na te niezbyt chude specjały okazyjnie podczas sezonu. Sięgajmy częściej po chudsze mięso – pierś z kurczaka, wołowinę albo rybę.

- Idealną alternatywą i kompromisem dla wielbicieli mięsnych przysmaków są szaszłyki. Ilość mięsa użyta do ich produkcji zależy już tylko od nas, a pomiędzy nimi możemy dokładać lubiane przez nas dodatki na przykład pieczarki, cukinię, cebulę czy paprykę. Dobrze przyrządzone mięso czy ryba mogą również stanowić wspaniały dodatek do sałatki makaronowej - dodaje Anna Różyk, dietetyk.

TU ZNAJDZIESZ CIEKAWE PRZEPISY NA GRILLA

Przy okazji grilla bardzo często sięgamy po różnego rodzaju sosy, ketchup, musztardę. Porcja ketchupu czy musztardy nie jest kaloryczna, stanowi ona zaledwie 5g – jedną łyżeczkę. Wylewając połowę butelki takiego dodatku do porcji mięsa, powinniśmy jednak już pamiętać o dodatkowych kaloriach.
Starajmy się smakowe sosy przygotować w domu i majonez, tak popularny w gotowych sosach, zamienić na jogurt naturalny. Na pewno dzięki takiemu zabiegowi będzie tak samo smacznie, a przy okazji zdrowiej.

- Przygotowując natomiast aromatyczne dressingi do sałatek makaronowych nie będziemy potrzebować już więcej dodatków na stole. Oto najprostszy sposób – oliwa z oliwek extra vergine bądź olej rzepakowy, sok z cytryny, świeże i suszone zioła czy zmielone orzechy lub pestki. W ten sposób otrzymamy zdrowy smak, który dodatkowo pozwoli na lepsze i większe przyswojenie witamin pochodzących z warzyw - tłumaczy dietetyczka.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie