Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Democamp: Świetne pomysły na biznes nagrodzone w Poznaniu

PILAR
Democamp - jedyne w Polsce targi internetowych start-upów zakończyły się w piątek na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Na imprezie zaprezentowało się ponad 30 młodych firm, które szukają inwestorów, aby wprowadzić w życie swoje pomysły. Democamp to też konkurs na najlepsze raczkujące biznesy.

- Wygrał bardzo fajny projekt o nazwie Taxi5. Za jego pomocą, przy użyciu telefonu komórkowego, można zamawiać taksówki tylko jednym przyciskiem. Aplikacja jest darmowa i używa geolokalizacji, która podaje korporacji taksówkowej, gdzie jesteśmy - przedstawia zwycięzcę konkursu Dorota Szymanowska z Fundacji Polak 2.0, która organizuje Democamp.

W nagrodę zwycięska drużyna weźmie udział w finale międzynarodowego konkursu E-innovation organizowanego przez Allegro.
Przyznano też kolejne miejsca na podium.

- Drugie miejsce zdobył serwis Rezumey. Za jego pomocą można stworzyć swoje CV w ciekawej formie infografiki - informuje Dorota Szymanowska.

Rezumey potrafi pobrać nasze dane z popularnych portali Golden Line czy LinkedIn, gdzie wiele osób publikuje swoje dokonania zawodowe w formie wirtualnego CV.

Założyciele Rezumey dostali 5 tysięcy na rozwój firmy od inkubatora przedsiębiorczości założonego przy serwisie NK.pl (wcześniej nasza-klasa).

Przychylność jurorów zyskał projekt Rentalo.pl. Umożliwia on użytkownikom pożyczanie rzeczy innym osobom z najbliższej okolicy, na określony czas oraz za określoną stawkę. Po co nam Rentalo? Przyda się, gdy potrzebujemy na kilka godzin np. piłę mechaniczną, ale jej nie mamy. Wtedy za małą opłatą możemy ją wypożyczyć od sąsiada mieszkającego dwie ulice dalej.

W nagrodę, założyciele tego biznesu przez najbliższe sześć miesięcy będą mogli za darmo korzystać z pomieszczeń podpoznańskigo Eureka Hub i rozwijać swój pomysł w ramach co-workingu.

Democamp to też miejsce dla inwestorów. Tegoroczna edycja zgromadziła stoiska dziesięciu funduszy inwestycyjnych zainteresowanych start-upami. Poznańskie targi pokazują, że wielki biznes zauważył, że na rozwoju pomysłów młodych ludzi można zarobić.

- Tendencja się odrówciła. Przed dwoma laty to start-upy musiały walczyć o uwagę funduszy. Teraz fundusze muszą zabiegać o najlepsze start-upy - zauważa Dorota Szymanowska.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski