Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firma z Kalisza wysyła swoje produkty do Ameryki

Andrzej Kurzyński
Firma z Kalisza rozpoczyna wysyłkę swoich produktów do sklepów za Oceanem
Firma z Kalisza rozpoczyna wysyłkę swoich produktów do sklepów za Oceanem Sunny Family
Kaliska firma Sunny Family rozpoczyna właśnie podbój amerykańskiego rynku i liczy na dynamiczny rozwój oraz podwojenie swoich obrotów. Dzięki pierwszej umowie, na półkach amerykańskich sklepów wkrótce mają pojawić się trójkątne wafelki Bellido.

- To kolejny kontrakt, po Litwie, Łotwie, Estonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Węgrzech, budujący naszą pozycję na rynkach zagranicznych. Obecnie prowadzimy rozmowy z sieciami o silnej pozycji w Niemczech oraz odbiorcami na rynku afrykańskim - ujawnia Marek Figiel, właściciel Sunny Family.

Firmie udało się zaledwie w ciągu 4 lat zbudować silną pozycję na rynku spożywczym i stać się jednym z czołowych producentów zdrowych przekąsek. Produkty kaliskiej firmy obecne są w większości dużych sieci handlowych. Sunny Family liczy, że dzięki nowym kategoriom produktów oraz eksportowi będzie - po trudnym roku 2015 - w stanie znacząco zwiększyć obroty z 16 mln zł do 25 mln zł w latach 2017-2018.

Wzrost sprzedaży ma być zarówno wynikiem otwarcia na nowe rynki oraz inwestycji. Dotychczasowe inwestycje o wartości ponad 14 milionów złotych, to przede wszystkim budowa zakładu produkcyjnego w Kaliszu o powierzchni 4500 metrów kwadratowych oraz rozwój nowych technologii.

- To dzięki dobrej współpracy z władzami lokalnymi oraz korzystnym warunkom lokalnego rozwoju zdecydowaliśmy się na rozbudowę naszego zakładu w Kaliszu i stałe poszukiwanie wykwalifikowanej kadry pracowniczej - dodaje właściciel Sunny Family.

Przedsiębiorstwo, jako jedyne w kraju, opracowało własną technologię oraz maszyny do produkcji małych wafli oraz przygotowania surowca do produkcji. Inni producenci w Polsce korzystają z surowca importowanego z Korei Południowej.

Zobacz też: Nowy smartfon chińskiego potentata

- Nasz zakład obok linii produkcyjnych, posiada także linię przygotowującą surowiec oraz laboratoria opracowujące nowe mieszanki smaków - podkreśla Marek Figiel.

Polski rynek wafli ryżowych nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Szacunkowa wartość tego segmentu wynosi 150-160 mln zł, co stanowi około 13-15 proc. całego rynku zdrowych przekąsek.

Sunny Family jest obecnie jedynym polskim producentem małych wafli. Okazuje się, że największe zainteresowanie budzą one za granicą. To właśnie tam konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie produktami BIO, podczas gdy w Polsce sprzedaż tego segmentu stanowi jedynie 5 proc. całkowitych przychodów firmy. Sunny Family szacuje, że do końca 2018 roku sprzedaż eksportowa będzie stanowić 25 proc. całkowitych obrotów firmy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski